דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר שוק חדש עבור מותג קיים 

מאת    [ 19/01/2018 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2404 פעמים ]

חברה הוציאה לשוק מוצר חדש. המוצר יצא לשוק לאחר מחקר שווקים מקיף שערכה החברה. בינתיים חלף זמן: טעם הלקוחות השתנה, מוצרים חדשים נכנסו לשוק והצרכנים החלו לדרוש דרישות חדשות. החברה רוצה להתאים את עצמה לשינויים בשוק, אך היא לא יכולה לעשות זאת ללא סקר שווקים חדש. מה שעל החברה המייצרת לעשות הוא לראיין את לקוחותיה כיום אודות הסוגיות השיווקיות הבוערות.

בשונה מסקר שבוצע בקרב צרכנים לפני יציאת המוצר לשוק, סקר בנוגע למותג קיים יתבצע על בסיס המצב כיום, והלקוחות ישאלו על עמדותיהם כיום ולא על עמדותיהם העתידיות.

ניתן לתשאל לקוחות שרכשו את המותגים של החברה, וניתן אף לראיין לקוחות שלא רכשו את המוצרים של החברה, אך הם משתייכים לפלח השוק של הלקוחות הפוטנציאליים.

דרך אחת לתשאל את הלקוחות הקיימים היא על ידי יצירת קשר איתם, באמצעות שימוש ברשימת הלקוחות שרכשו את מוצרי החברה, וקיימת ברשות החברה. מאגר לקוחות כזה קיים בדרך כלל כשמדובר במוצרים בעלי מעורבות גבוהה, שעלותם יקרה יחסית, מוצרים שנדרשים לתחזוקה וכאלה שהצרכן עורך בדיקות רבות לפני הקנייה שלהם. ניתן לפנות אל הצרכן ולברר איתו בין היתר את הסוגיות הבאות: אופן השימוש במוצר, עמדותיו של הצרכן בנוגע למותגי החברה ועמדותיו של הצרכן בנוגע למותגי המתחרים.

כאשר החברה המשווקת מחזיקה בידה מאגר של שמות הלקוחות, ניתן לתשאל את הלקוחות באמצעות סקר טלפוני. הנטייה של בני אדם לענות על סקרים טלפוניים אינה גדולה, אך כאשר פונים אליהם לגבי מוצר שרכשו, תוך ציון הפרטים הקשורים לקנייה, הנטייה להשיב על הסקר גדולה יותר. החברה שהזמינה את הסקר נהנית מסקר שבוצע על ידי סוקרים מקצועיים ובפיקוח מלא על תהליך ביצוע הסקר. אפשרות אחרת לפנייה ללקוחות היא באמצעות משלוח הסקר באמצעות רשת האינטרנט, או משלוח מסרונים (sms)  עם שאלון ללקוחות . במצב זה עלות ביצוע הסקר תהייה זולה בהרבה, אבל גם מהימנות הסקר תהיה פחותה יותר, מכיוון שאחוז המעוניינים להשיב יהיה נמוך יותר,  ויש הסתמכות יתר על מידת הבנתם של הנשאלים את השאלות, ללא יכולת של סוקר אנושי להדגיש היבט מסוים בשאלה, לעודד את הנשאל לפרט ככל האפשר וכדומה.

כאשר אין ליצרן את רשימת הלקוחות שקונים את מותגיו, ניתן לבצע סקר שוק בנקודת המכירה. במצב זה מתבצע הסקר בנקודות מכירה בולטות, ויש לוודא שהסקר מתבצע בנקודות מכירה המשקפות את תמהיל קהל הלקוחות של מותגי החברה. בסקר יכולים להשתתף לקוחות שקנו את המותג, ואז הם נשאלים אודות המותג, אודות היצרן ובנוגע לקטגוריית המוצרים, אך יכולים להישאל גם לקוחות שקנו מוצר של המתחרים והיצרן יכול לקבל מידע מלקוחות שאינם קונים את מוצריו, בין היתר מדוע הצרכן העדיף את מותגי המתחרים ולא את מותגי החברה. יתרון לביצוע סקר שטח שכזה הוא ביכולת של הסוקר לפרט אודות התנהגות הצרכן לפני ביצוע הרעיון עמו, כגון האם המרואיין קרא את הכתוב על האריזה, כמה זמן שהה ליד המדף וכדומה.

אפשרות אחרת של פנייה ללקוחות שקנו את מוצרי היצרן היא פנייה ללקוחות באתר האינטרנט של החברה, או הצמדת סקר לאריזת המוצר, תוך הבטחת תשורה למשיבים. היתרונות הם הוזלת עלויות ביצוע הסקר, אך החסרונות קשורים למהימנות הסקר, כמו בביצוע סקר אינטרנט או דרך מסרון.

ביצוע סקר לקוחות בנוגע למוצר קיים בשוק  מאפשר לחברה המבצעת אותו להבין טוב יותר את השוק, להתעדכן במגמות השונות, להיחשף לתגובת לקוחות החברה, לפנות אליהם באופן נכון יותר, ולהגדיל את המכירות בקרב הלקוחות הקיימים ובקרב הלקוחות של המתחרים.

 

ניר ודל הוא מנכ"ל צופית סקרים ומחקרים המתמחה בביצוע מחקרי שווקים ובקרות לקוח סמוי.


www.tsofit-skarim.com


 


 


href="mailto:%3Cp%3Einfo@tsofit-skarim.com" info@tsofit-skarim.com">rel="nofollow">info@tsofit-skarim.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב