דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה הכלב שלי משחית את הבית? 

מאת    [ 15/01/2018 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2591 פעמים ]

אז מה הכלב הרס לכם עד כה? האם הוא הוסיף את חתימתו לרהיטי העץ בבית? האם הוא קרע את הכורסה? האם הוא הגיע למשקוף הדלת, לכבלי החשמל, או לצינורות ההשקיה בגינה?

רבים מאיתנו בעלי הכלבים היינו שם. ראינו את הבית היפה שלנו בו לעיתים ,כל פרט נבחר בקפידה כדי ליצור הרמוניה עיצובית, נהרס על ידי היצור החדש שהכנסנו לחיינו שנראה שאין לו שום תחושת ערך וסנטימנטים לרכושנו. כאב לנו בכל פעם שעוד משהו מצא את דרכו למלתעותיה של המפלצת. לפעמים אף כעסנו, בכינו, ניסינו להסביר לו אך ללא הועיל. אז מה נותר לעשות?

כמו כל התנהגות בעייתית, בבואכם לשנות התנהגות מסוימת, ראשית אתם צריכים להבין ממה היא נובעת. אם אתם רוצים לדעת כיצד להפסיק את הכלב שלכם מלהרוס את הבית, אתם צריכים קודם כל להבין למה הוא עושה זאת.

הסיבות להרס בית הן שונות.

ייתכן ומדובר בגור שעדיין לא חונך כיצד לחיות בבית, או שהוא בשלב ששיניו מתחלפות ולכן כרסום הרגל של הכיסא במטבח עוזרת ומורידה את תחושת האי נעימות. במקרה זה השגחה צמודה על הגור, ניתוב נכון ונתינת אלטרנטיבות ללעיסה יכולים בהחלט לקדמו לגדול להיות כלב מחונך שניתן לסמוך עליו בבית.

ייתכן וכלבכם חווה איזו רמה של סטרס בבית וקריעת הספה בסלון מהווה פורקן רגעי (כמו כסיסת ציפורניים אצלנו). תחושת סטרס יכולה להיווצר אצל הכלב במצבים בהם התא המשפחתי עצמו חווה סטרס (עימותים בין בני הבית או עימותים מול הכלב עצמו) וכן מלווה כלב בעל התנהגות תלותית בבעלים עד כדי חרדת נטישה ולכן כשהבעלים חוזר לבית הוא צפוי למצוא נזקי רכוש כאלו ואחרים. במקרים אלו בהם הכלב משחית את הבית כשאנו איננו, רצוי מאוד להציב מצלמה ולצלם את שפת הגוף של הכלב בכדי שאיש מקצוע יוכל לתת חוות דעת מדויקת ולעזור במתן פיתרון מתאים.

לבסוף, ייתכן שכלבכם איננו פורק מספיק אנרגיה גופנית או שכלית והרס הבית מבטא שיעמום ותיסכול. ישנם גזעים שזקוקים לכך במיוחד ולהם שיגרת יום קבועה בה הכלב יוצא לשלוש טיולים ביום, כאשר אחד מהם הוא לפחות חצי שעה גם איננה מספיקה. נסו לשנות ולהעלות את רמת ההשקעה שלכם בכלב. התחילו להאריך טיולים, לקחת את הכלב איתכם לריצות, או משחק כדור או פריסבי. אג'יליטי זהו תחום ספורט מהנה וכייפי שגם הוא יכול לחולל פלאים בקשר שלכם עם הכלב ובמצב הבית שלכם. למדו את הכלב טריקים והאכילו אות מצעצועי האכלה כאלו ואחרים (קונג לדוגמה). האפשרויות הן רבות!

לסיכום, בבואכם לשנות את ההתנהגות של הכלב, ראשית נסו לאבחן מדוע זה קורה. ייתכן גם שילוב של מספר סיבות אליהם יש להתייחס. קבעו איבחון מסודר עם איש מקצוע, הכינו תוכנית עבודה ויאללה לעבודה!

בהצלחה!

 

דנה שריד חמו - מאמנת כלבים לחיים טובים יותר


אילוף כלבים בצפון הארץ


מצאו אותי ביוטיוב, פייסבוק ובאתר האינטרנט חתום בנביחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב