דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת תורם זרע וההשלכות שלה 

מאת    [ 14/01/2018 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 2928 פעמים ]

מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים תורם זרע? 

לפני שהחלטתי להיות אמא יחידנית , עשיתי מספר ניסיונות במשך שנתיים בהורות משותפת ,לצערי ניסיונות אלו עם השותפים שמצאתי כשלו וכשהשעון הביולוגי, בגיל 42, התחיל לתקתק ממש חזק החלטתי שאלך על אימהות יחידנית.

המחשבה שאני אצטרך לבחור תורם אנונימי מבנק זרע, הייתה מזעזעת בעבורי.

אני, שכל כך מחוברת לשורשים שלי, למקורות שלי ולהיסטוריה המשפחתית שלי אבחר לילד/ה שלי מראש חיים בחוסר וודאות מוחלט בנוגע למלוא הזהות והשורשים שלהם? איך אבחר תורם זרע שילדי לא יוכל לדעת לעולם מהיכן הגיע ,מה העקרונות שלו בחיים ומה מניע אותו, מי הוא?

המחשבה הזו חנקה אותי ולא הצלחתי לעכל אותה. הרגשת מחנק ליוותה אותי 24/7 במשך ימים ארוכים, לילות ללא שינה, חוסר תיאבון, חוסר איזון וחוסר פוקוס הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי. משהו באנונימיות המוחלטת הזאת ממש לא התאימה לי ולא נתנה לי מנוח.

לשמחתי גיליתי את האפשרות לתרומה פתוחה וההקלה הייתה מיידית, יש רקע, יש תמונה, יש עץ משפחה, יש פרטים ומידע על התורם ומשפחתו, יש אפילו אפשרות לילד/ה לפגוש אותו בעתיד ולקבל מידע ופרטים על אחאים בעולם.  

חזרתי לנשום ובלי היסוס הבנתי שזהו המסלול הנכון עבורי. 

בזמנו ראיתי גם יתרון גדול בכך שתרומת זרע מחו"ל תמנע או תפחית הסיכוי לגילוי עריות ותפחית את הסיכוי שילדתי תתאהב באח למחצה שלה ללא ידיעתה.

ילדתי את אורי מתרומת זרע פתוחה בגיל 44, לא הותרתי לעצמי הרבה זמן להרחבת המשפחה. חלפו שנתיים וחצי ועם הזמן עלה בי הרצון שלאורי יהיו עוד אחים ושהמשפחה תתרחב. ניסיתי להרות שוב אך לצערי לא הצלחתי והתחלתי להשלים עם העובדה שביתי תהיה בת יחידה.

מהר מאוד, ביחד עם הצער הגדול, החלה להתגנב  למוחי המחשבה שאולי יש לקטנה שלי אחאים בארץ, שאולי עוד מישהי בחרה את התורם שגם אני בחרתי ואולי אולי יש סיכוי שאמצא אח או אחות או אולי אפילו שניהם?. 

לפתע, המחשבה על ריבוי אחאים לא נראתה לי נוראית, אלא אפילו קורצת. כן, דעתי השתנתה בעניין הזה ובמקום מסויים הייתי שמחה לדעת שיש לה עוד אח או אחות. 

לאחרונה הצטרפתי לקבוצה למציאת אחאים (אחאים זהו המונח לאחים שנולדו מאותו תורם זרע) עד עכשיו לא מצאתי אחאים לביתי אך מצאתי הרבה מידע והתנהלות שהיא בגדר בעייתית עד מאוד עם תרומות זרע בארץ.

בארץ ישנה כמות מאוד קטנה של תורמי זרע, בנקי הזרע בארץ אינם מסודרים ולילד שנולד מתרומת זרע בארץ יכולים להיות מספר רב של אחאים ללא ידעתו.

אין הסדרה מעוגנת בחוק ואני רואה בכך חובתנו (של אמהות יחידניות ובכלל ) לדאוג ובהקדם להסדרת החוק, לעודד ולעשות הכל על מנת שיהיה סדר בבלגאן ועל מנת שהמידע על אחאים יהיה זמין לילדים הנולדים מתרומת זרע, שיוכלו לחיות את חייהם בבטחה ובלי חשש לגילוי עריות ובנוסף, שתהיה בקרה על כמות התרומות הניתנות מכל תורם. 

הדיון סביב נושא האחאים העלה שוב בתוכי את הרצון לחדד ולתת פוקוס לנושא בחירת תורם זרע.

בתהליך של אמהות יחידנית רוב ההתלבטויות והקשיים הם בבחירת המסלול ההורות היחידנית, הליך הטיפולים שהוא לא תמיד פשוט , ההוצאות האינסופיות ,חרדות וגם נושא בחירת תורם הזרע וסוג התרומה.

בחירת תורם זרע דורשת מכל אחת הכרות עם עצמה , לדעת מה חשוב לה , מה פחות חשוב , חשוב לבחון את האפשרויות ולהבין את ההשלכות של כל אפשרות וללכת עם האמת הפנימית שלי. 

היות ואני עברתי מסע ארוך בדרך לאמהות , אני מזמינה אותך לתהליך ליווי אישי בדרך שלך לאמהות.

עם הידע שצברתי בבנקי זרע, בהליכי הפוריות ובכלל עם הקושי לקבל את ההחלטה על אמהות ללא זוגיות ,אני כאן בשבילך ללוות אותך, להדריך ולתת כתף תומכת ברגעים קשים ולצעוד איתך בדרך שתתאים לאמת הפנימית שלך ולרצונות האמיתיים שלך.

ניתן למצוא אותי גם בדף הפייסבוק שלי:https://www.facebook.com/meravadmat/

 

מרב אדמתי ליווי תמיכה והדרכה בדרך לאמהות יחידנית או הורות משותפת מאמנת אישית וקבוצתית מוסמכת (PCIL) https://www.facebook.com/meravadmat/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב