דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח הצמדת אוזניים 

מאת    [ 08/01/2018 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2635 פעמים ]

הצמדת אוזניים

כשהילדים קוראים לבן שלכם "דמבו" בבית הספר - אתם נעלבים בשמו, אבל לא מסגירים זאת. כשהם שואלים אותו אם הוא איננו חושש לעוף ברוח - אתם בולעים את הדמעות... אם שני המשפטים שכתבנו כאן עוררו בכם תחושה מוכרת, הבן (או הבת) שלכם הגיעו לגיל 8 וסובלים מהצקות בלתי נפסקות בביה"ס בשל אוזניים בולטות, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על ניתוח הצמדת אוזניים! ילדים הם אכזריים, וכל יום שעובר, כל הצקה או עלבון כזה, נחרטים עמוק יותר מכל מילה טובה או מחמאה שיקבל הילד! למה לתת לו לסבול, כאשר ניתוח אוזניים פשוט יכול לשים לזה קץ? לא חבל עליו?

הכנה לניתוח אוזניים


בחלק גדול מהמקרים, הרצון לניתוח מגיע מהילד עצמו, כי לא קל להתמודד מול ילדים לעגניים כאשר יש לך איזושהי שונות חיצונית בולטת, קלה ככל שתהיה. במקרים אחרים, הילד נסגר בעצמו ואיננו משתף את הוריו במה שעובר עליו, מסיבות שונות ומשונות, שבראשן, חוסר ברצון להכאיב להם. כמו כל פרוצדורה כירורגית פלסטית, גם במקרים של ניתוחי הצמדת אוזניים, התהליך יתחיל בשיחה מקדימה, אשר תכלול את הילד המנותח (בגילאי שמונה ומעלה) הורה (אחד או שני ההורים) ואת הרופא המנתח. ההחלטה על בחירת הטכניקה בה יבוצע הניתוח ותיקונים נוספים שיכולים להיות מבוצעים במהלכו (למשל, הקטנת האוזניים), תתקבל רק לאחר בדיקה ושיחה זו.

מהלך ניתוח אוזניים


בניתוח אוזניים מבוצע חתך אליפטי מאחורי האוזן. במטרה למנוע את הדימום, נסגרים כלי הדם הקטנים שבאזור והסחוס נחרץ בצורה המאפשרת לו להתקפל לאחור ולהיצמד לצד הראש. הקפל יקובע על ידי מספר תפרי ניילון קבועים ושקופים, ואילו החתכים שבסחוס יתפרו עם תפרי ניילון זמניים, אשר יוסרו בעת הורדת החבישה. מטרת הניתוח היא להביא לכך שגם הקצה המרוחק ביותר של האוזן מהראש, מרחקו לא יעלה על 20 מ"מ ממנו. במהלך ניתוח זה, ניתן לבצע תיקונים שונים ונוספים באפרכסת ובתנוך, כמו הקטנתן של אוזניים גדולות מידי, תיקוני א- סימטריות, הקטנת תנוכי האוזניים ותיקון צורת וכד'.
ניתוח הצמדת אוזניים מבוצע בהרדמה מקומית ואורכו כשעה וחצי, כאשר ניתן להרדים את האוזניים הכניסה לחדר ניתוח, על מנת שבעת הניתוח הילד המנותח יחוש בנוח וישתף פעולה עם הרופא המנתח ועם הצוות.

החלמה לאחר ניתוח הצמדת אוזניים


לאחר הניתוח ייחבש ראשו של המטפל באופן שיצמיד את האוזניים לראש. סיבת חבישה זו היא מבנה הסחוס ונטייתו לשוב למצבו הקודם. על מנת לייצב את מבנהו החדש של הסחוס, חבישה צמודה זו תלווה את המטופל כשבועיים, עד ליצירתה של רקמה חדשה אשר תחזק את התפרים. שבועיים לאחר הניתוח יוסרו החבישה והתפרים שמאחורי האוזניים. בתקופה זו, האוזניים תהיינה מעט רגישות ואדומות, אולם, כבר בשלב זה, יהיה אפשרי להבחין בשיפור שחל המראה. בתקופה הקרובה רצוי לבלות את שנת הלילה כאשר סרט מגבת אלסטי מצמיד את האזניים לראש, על מנת להשיג את התוצאות המרביות.

מרבית ניתוחי האוזניים מבוצעים בילדים ובבני נוער, מה שמצריך מהרופא המנתח ומהצוות המטפל לא רק ניסיון ומקצועיות, אלא גם גישה ויכולת תקשורת עם המנותחים הצעירים. הצוות הרפואי של המרכז לכירורגיה פלסטית מורכב ממנתחים, אחיות מוסמכות ומרופאים, שלהם ניסיון מקצועי רב בניתוחים פלסטיים מסוגים שונים וגישה יוצאת דופן לכל אחד מהמטופלים, גם לצעירים שביניהם. הילד שלכם סובל בכל דקה מעל לגיל שמונה מהצקות והקנטות. מדוע שלא תעזרו לו?

 


לפרטים נוספים בקשר לטיפול כנסו 


WWW.DR-HEN.CO.IL


לייעוץ אתר דוקטור חן התקשרו: 073-374-6633




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב