דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באקנה בלייזר | הסרת אקנה בלייזר 

מאת    [ 07/01/2018 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 1897 פעמים ]

רקע על אקנה:

אקנה מתפתחת מסביב לזקיקי השערה עקב שילוב של מספר גורמים: קילוף לא תקין של תאי העור החיצוניים הישנים (תאי האפיתל), עלייה ביצירת החלב (הסבום) בבלוטות החלב וגם זיהום שנוצר על ידי חיידק ה-Propionobacterium acnes. פצעוני האקנה יכולים להיות דלקתיים או לא דלקתיים. גם לאחר מחקרים רבים, עדיין לא ניתן לדעת בבירור, מדוע לאנשים מסוימים ישנה לסבול מאקנה, ואילו האחרים, ברי המזל, זוכים שלא לפגוש אותה. אין ספק שחלק מהסיבה לאקנה היא הורמונאלית, מכיוון שהוא מופיע, אצל האנשים שלהם ישנה נטייה לכך, בגילאים ובאירועים בהם חלים שינויים הורמונאליים (כגיל ההתבגרות, נטילת גלולות או הפסקת נטילתן, בעת מחזור, בסביבות גיל המעבר וכד'). פצעי האקנה נוטים להתרכז באזור הפנים, הגב העליון ובית החזה, ולעיתים, גם בעת הסתלקותם, הם משאירים "מזכרות" לא נחמדות, בצורת צלקות המעטרות אזורים אלה. אקנה או חטטת היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות.היא מופיעה בגיל ההתבגרות,כתוצאה מתגובה לקויה להורמון הטסטוסטרון.תגובות הגוף להורמון בדרך כלל מתייצבת עם הזמן ואיתה נעלמים או נרגעים הסימפטומים. תופעה שידועה גם כפצעי בגרות או חצ'קונים שגורם גם לפגיעה בבטחון העצמי,ולקשרים חברתים לקויים בזוגיות. הפרשת שומנים יתרה מבלוטות החלב משתלבת עם תאי עור מתים,ומביאה לסתימתם של זקיקי השערות,הפרשות השומן מצטברות תחת הנקבוביות,ומספקות סביבה מושלמת להתרבותם של חיידק האקנה.בהמשך מתפתחת תגובה דלקתית היוצרת את הפצע המוכר. הטיפול באקנה מתרכז בטיפול העלמת התופעות שגרמו להיווצרות האקנה כגון: * חוסר יציבות הורמונלית. * הפרשת שומנים יתרה מבלוטות החלב. * תאי עור מתים המביאים לסתימת נקבוביות.
* החידקים המתישבים בזקיקי השער סתומים.   כל שיטות לטיפול באקנה :

משחות למריחה קרמים המכילים חומצה רטינואית אשר מבוססת על חומצת ויטמין A - תכשירים המחייבים מרשם רופא, ומכילים עד לריכוז מקסימלי של 0.05%. הקולטנים בתאים הפיברובלסטים מזהים את החומצה הרטינואית ומעלים את קצב ייצור רקמת החיבור האלסטית שבעור (סיבי הקולגן והאלסטין והחומצה ההיאלורונית). תכשירים אלה אסורים בשימוש לנשים הרות ומניקות ומחייבים הימנעות מחשיפה לשמש, לכל אורך הטיפול. תכשירים קוסמטיים המכילים פפטידים או רטינול - תכשירים שאינם מחייבים מרשם רופא, אבל האפקטיביות שלהם פחותה מהתכשירים הרפואיים ולחלקם ישנן תופעות לוואי ידועות (כמו איסור חשיפה לשמש בתכשירים המכילים רטינול). פילינג מקצועי פילינג בחומצות גליקולית ולקטית - מביאים לשיפור לטווח בטווח הקצר אולם מחייבים הימנעות משמש לפחות שבועיים לאחר הטיפול, ועלולים גם לגרום ל היפרסנסיתיזציה (רגישות יתרה של העור). פילינג כימי עמוק בשימוש בפנול - מחייב אלחוש. איננו מתאים לטיפול מקומי בלבד, איננו מתאים לבעלי / בעלות עור כהה, אסור לחולי לב או לבעלי בעיות בכליות, מחייב החלמה בבית לפחות במשך שבוע וכולל תופעות לוואי נוספות, ככתמים חסרי פיגמנטציה באזור המטופל וכן הלאה. מזותרפיה (דרמרולר) במרפאה - דקירה מרובה במחטים דקיקות, הפוצעות נקודתית את שכבת העור העמוקה ומעודדות אותה לשיקום ובנייה מחודשת של הקולגן והאלסטין ולעלייה בייצור החומצה ההיאלורונית. הטיפול מבוצע לאחר אלחוש ומחייב הימנעות משמש. אמנם, ישנם מכשירים ביתיים לטיפול בבית, אולם יעילות בנוגע לצלקות אקנה מוטלת בספק. תרופות סבתא - מיץ לימון סחוט על הצלקת, פלח עגבנייה, שמן זית, דבש, אלוורה, חלבון ביצה, שמן קוקוס, ויטמין E, חומץ תפוחים, שמן עץ התה, שמן סנדלווד מעורב בשמן זית. טיפול באקנה בלייזר - טכנולוגיות הטיפול בלייזר מתקדמות מאד, וכיום, הן מאפשרות לא רק טיפול בצלקות אקנה, אלא טיפול באקנה פעיל (בשלב שבו הפצעונים עדיין "חיים" ולא הפכו לגלדים או לצלקות). 

 
מהלך הטיפול באקנה בלייזר

קרן הלייזר יוצרת פילינג בחימום מדויק, נקודתי ואפקטיבי של העור המטופל. לאחר הטיפול, במשך כשעתיים, העור יהיה אדמומי, יומיים או שלושה לאחר הטיפול נוצרים גלדים מיקרוסקופיים, אשר ייעלמו כעד שבוע ימים לאחר הטיפול. ניתן להמשיך בשגרת החיים כרגיל, להשתמש במייקאפ או להתאפר, ללא הגבלה.  

 

 

 


לפרטים נוספים בקשר לטיפול כנסו 


WWW.DR-HEN.CO.IL


לייעוץ אתר דוקטור חן התקשרו: 073-374-6633




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב