דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורים מתגרשים- איך לעשות את זה נכון? 

מאת    [ 06/01/2018 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2055 פעמים ]

כיום, אחוז המתגרשים עלה משמעותית, את העובדה הזאת לא נוכל לשנות, את ההשלכות והתמודדות הילדים דווקא כן, הרבה מכך אצלנו ההורים.

אתם ההורים חווים משבר, רגשות קשים, אבל, חוסר ודאות ובהחלט מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים ומטפלים בשיטות אחרות.

אך עם כל הקושי שלכם, חשבתם מה עובר על ילדכם? המשבר אצל הילד מתבטא בבלבול, סערת רגשות, מבוכה, חששות, פגיעה באמון, חרדת נטישה ולעיתים אשמה (במיוחד אם היו מריבות שנוגעות לילד), כל אלה עלולים לגרום להתנהגויות קשות כמו התקפי זעם, מרדנות, הסתגרות, רגרסיה בשינה וגמילה..

הילד עובר שינויים רבים ומשמעותיים במקביל לשינוי בתא המשפחתי,  2 בתים, 2 חדרים/ מיטה חדשה, לעתים מעבר לעיר חדשה/ מסגרת חדשה, חברים חדשים..

אז איך אפשר להקל על המעבר/ השינוי?

1)    שיחת הכנה- תתבצע ע"י שני ההורים, במידה והפרש הגילאים גדול, השיחה תעשה בנפרד. בשיחה חשוב לעביר את העברת המידע בהתאם לגיל הילד, בגילאים הרכים יותר מסבירים שאבא ואמא החליטו לגור בנפרד ולהכין אותם לשינויים שיקרו בעקבות הפרידה, להדגיש שמאד אוהבים את הילד ללא קשר למצב המשתנה, לא לדבר על למה נפרדים, כן לתת לשאול שאלות, להיות קשובים לחששות ולהיות שם לכל רגש שיצוף. בגילאים הגדולים יותר 7+ אפשרו להוסיף סיבות כמו זה שלא מסתדרים, הרבה ריבים וויכוחים (הילדים היו שם וראו את זה בכל מקרה), בשוב אופן לא לשתף במקרים כמו בגידה ולא להאשים הורה אחד בפרידה, זה תמיד יהיה "החלטנו יחד". חשוב להדגיש שאבא ואמא תמיד כאן בשבילך ותמיד נהיה בגדר משפחה.

2)    מעבר לשיחת הכנה,- תמיד לתת מקום לילד להציף את הנושא, לדבר, לשאול ובמידה וזה לא קורה ביוזמת הילד, כן לתת לנושא במה ,ליזום שיחה להתעניין ברגשות הילד, בחששות שלו ולשקף לו את הרגשות שחש "אני מבינה שאתה חושש.." "אני מבין שהדבר מעציב אותך.." להדגיש שאתם שם תמיד ובכל זמן שירצה לדבר ולשתף.

3)    עם כל הרגשות השליליים, הכעסים על בן/בת הזוג, לעולם לא להסית או "ללכלך" על ההורה השני, הסתה תגרום לילד לתסכול, בלבול, רגשות אשמה וכעס על ההורה המלכלך, במקום להעניש את הצד השני, הילד הוא הנפגע העיקרי.

4)    הסדרי ראיה קבועים- הילד עובר שינויים רבים במקביל, חשוב לשמור על ימים ושעות קבועים אצל כל אחד מההורים, סדר ושגרה נותנים לילד ביטחון ותחושת שליטה

5)    מגורים- אם יש אפשרות, מומלץ להורים לגור קרוב ככל האפשר, על מנת להקל על ההתנהלות היומיומית (חוגים, חברים, מסגרות..)

6)    גם אם יש כעסים ומתחים, חשוב לשמור על קשר, לעדכן ולהתעדכן בכל מה שקשור לילדים, מקרים חריגים, מצב רוח של הילד, החלטה על מסגרת לילד, חוגים, ימי הולדת.. זה נותן לילד הרגשה שעדיין יש לו שני הורים שדואגים לו.

7)    אחד השינויים שעובר הילד בזמן גירושים, הוא מעבר לבית חדש- חדר חדש, חשוב לשתף את הילד בארגון, סידור, עיצוב החדר, לתת לו להביא משחקים שאוהב, חפץ מעבר.. זה יחזק את תחושת השייכות ויקל על ההסתגלות.

סיון אברבך- מנחת הורים ויועצת שינה למשפחות גרושות 050-6352935




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב