דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להציב גבולות לילדים במשפחות גרושות? 

מאת    [ 02/01/2018 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1747 פעמים ]

קשיי התמודדות בנושא סמכות הורים וגבולות קיימים כמעט בכל משפחה באיזשהו אופן, אצל ילדים שעוברים שינוי בתא המשפחתי כמו גירושין, המצב יכול להיות מאתגר יותר, השינוי כולל בתוכו ירידה בנוכחות אחד ההורים או שניהם במצב של משמורת משותפת, שני בתים, שני חדרים, לפעמים ערים שונות, מסגרות חדשות, הורים מתוחים יותר ופחות פנויים להתמודד עם הקושי הרגשי שעובר הילד, כל זה עלול לגרום לשינוי התנהגותי כמו: התקפי זעם, מרד, רגרסיה בשינה, גמילה, הסתגרות, ירידה בלימודים ועוד.. הרבה פעמים הילדים מנצלים את המצב לטובתם, "יושבים" על מצפון ההורים, דורשים יותר, בודקים גבולות כמו לישון מאוחר יותר ובכלל כל מה שמותר/ אסור נבדק שוב מחדש.

אז איך אפשר לעשות את המעבר קל יותר ולמנוע קשיים רבים?

1)    לשמור על יחס מכבד בין ההורים- לא לריב ליד הילד, לעולם לא "ללכלך" על ההורה השני, תמיד לגבות ובמיוחד כשהילד מנסה לתמרן/ להתלונן "אבא אמר.." "אמא עשתה.." זאת משום שהילד צריך ביטחון וברגע שההורים הולכים אחד נגד השני ומנסים להחליש את הצד האחר, הילד יהיה זה שנפגע, לאף ילד לא נעים שאומרים על אבא שלו שהוא חלש/ שקרן... זה מערער את הביטחון ופוגע בו באופן אישי. ברוב המקרים הילד יגן על ה"חלש" ובשאר המקרים, הילד יירתע מאותו הורה שהחלישו אותו, בכל המקרים, הילד הוא המפסיד העיקרי.

2)    תאום בין ההורים- לגיטימי שיהיו דברים שמותרים אצל הורה אחד ואצל השני לא, כן חשוב לשבת יחד ולהעלות דברים מהותיים כמו שעת השכבה, איך מגיבים להתנהגויות מסוימות, תזונה.. כל זה על מנת למנוע בלבול שגורר חוסר ביטחון לגבי מה בסדר ומה לא וגם עתיד למנוע מניפולציות מצד הילד.

3)    זמן איכות- חשוב ואף קריטי בכל משפחה, הכוונה היא זמן 1/1 הורה וילד, כל פעילות שנעימה ואהובה על שני הצדדים כמו משחק משותף, גינה או משחקיה (כשההורה שותף לפעילות), לשבת בבית קפה. הזמן הזה הוא צורך אצל כל ילד וברגע שחסר ליד זמן עם ההורה, הוא ידרוש אותו בצורה שלילית כמו התקפי זעם, ויכוחים, מריבות.. אצל הורים גרושים חשוב כפליים, כי יש פחות זמן עם כל הורה ויותר צורך מבחינה רגשית

4)    מניפולציות- שכיח אצל המתבגרים, כשלא מרוצים/ כועסים משהו שלא מקבלים.., יגיע המשפט "אז אני הולך לישון/ לגור אצל אבא"- לא לתת לזה לקרות! גם פה חשוב לשמור על אחידות ולהחליט שהילד ישן אצל כל הורה בימים קבועים ואין אפשרות להחליף ימים בלי אישור של שני ההורים.

סיון אברבך- מנחת הורים ויועצת שינה למשפחות גרושות 050-6352935




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב