דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה זה עולה לנו? 

מאת    [ 08/12/2017 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2454 פעמים ]


מטרתו של כל בית עסק היא ליצור רווח נאה לבעליו - אל תתביישו לדרוש את הערך הריאלי לשירותכם ועבור מוצריכם * כל מה שצריך לדעת לפני

כאשר אנחנו מקימים עסק אנחנו עושים זאת בעיקר כדי להתפרנס ומתוך מטרה שהעסק יתקיים בכבוד לאורך תקופה ארוכה. תמחור שגוי ולא מבוקר הוא אחד הגורמים שעשויים להכשיל את העסק ולמנוע את רווחיותו. לא מעט בעלי עסקים מגיעים בסוף השנה לרואי החשבון ונדהמים לגלות כי למרות שעבדו קשה במשך כל השנה, העסק שלהם אינו רווחי. מכאן מתחיל לרוב מסע האשמות שכיח - כלפי רואה החשבון, כלפי המדינה וכיוצא בזה.
כבעלי עסקים עליכם בראש ובראשונה לזכור כי רואי החשבון, היועצים העסקיים ועורכי הדין נותנים את שירותם לעזור ולכוון, אך אין תפקידם לנהל את בית העסק. למעשה, על כל בעל עסק, כולל מנהלי משרד או חנות קטנה ואפילו עצמאיים בודדים, להתנהג כמנכ"לים – החל בשיטות הניהול ועד לירידה לפרטים בכל הנעשה בעסק, כתיבת מטרותיו, הבנת המוצרים וקהל הלקוחות והתמצאות בתשלומי המסים וההוצאות הקבועות והמשתנות.
את כל הנתונים הללו, כולל היעדים האישיים לטווח ארוך, יש להעלות על הכתב. זכרו שגם כאשר אתם כותבים עבור עצמכם בלבד, תהיה לכך השפעה על ניהול העסק ומכאן על הצלחתו.
אז איך מתמחרים?
לתמחור יש שיטות רבות; אנחנו במכון לחקר הקמעונאות משתמשים במודל מוכח שנקרא בעברית: "גלאי המחרים". מודל זה מבוסס על סקרי שוק ודעת קהל במטרה להגיע לתוצאה האולטימטיבית. לבעלי עסקים קטנים ו / או חדשים לא תמיד מתאפשר להיעזר בכל תהליך בבעלי מקצוע וחברות ייעוץ, אך יש מספר כלים שניתן לבצע לבד. כך למשל יש להבין לפני הכל את מטרת התמחור ואת ההשלכות הנובעות ממנו. יש להכיר את העסק היטב ולבחון את יתרונותיו מול חסרונותיו. היתרונות יכולים להיות איכות, שירות מהיר בעל ערך מול המתחרים, יחס אישי, התאמה לנוחות הצרכן / הלקוח ועוד. כל היתרונות הלו צריכים להתגלם בתמחור.
החסרונות יכולים להיות מספר מצומצם של אנשי שירות לעומת המתחרים, הספקות בתדירות נמוכה ומותג חדש שאינו מוכר. חסרונות אלה צריכים לעתים לקבל חיזוק יתרוני באמצעות מחיר אטרקטיבי מול המתחרה.
בנוסף, יש לבצע סקר שוק מקיף ולבדוק מיהם המתחרים הישירים שלכם ומיהם המתחרים העקיפים. כדאי לבחון את נותני השירות המקביל גם אם אינם מתחרים ישירים שלכם. כך למשל אם בית העסק שלכם מתרכז באזור השרון כדאי לבדוק עסק דומה שעובד באזור אחר בארץ - לבדוק את מחיריו, את שיטת העבודה, את יתרונותיו ואת חסרונותיו. מומלץ לבדוק זאת באופן אישי ולא באמצעות דיווחים לא מוכחים אשר יכולים להטעות.
לאחר הבדיקה כדאי לערוך טבלה שתשקף את המחירים בהם נמכר המוצר שלכם בשוק ואת הדרך שבה הוא משווק ונמכר ותציג השוואת חזקות וחולשות. כך תדעו לתמחר נכון את המוצר, היות ועסק שירותי רשאי לגבות על כך פרמיה.
במידה וביצעתם את כל הנדרש והתמחור עדיין אינו עונה לדעתכם על ציפיות העסק, בדקו האם מחיר הקניה נכון ותואם את מחירי השוק והאם מחיר השירות מתייחס למרכיבים הרלוונטיים. במידה ומצאתם שהמוצר אינו רווחי, חשבו היטב האם כדאי להמשיך למכור אותו ומהי חשיבותו עבור בית העסק שלכם. לפני הכל, זכרו שמטרתו של בית העסק שלכם היא ליצור עבורכם רווח נאה. מתוך כך, אל תתביישו לדרוש את הערך הריאלי לשירותכם ועבור מוצריכם.

 

דר' חזי גור מזרחי


נשיא ומייסד המכון לחקר הקמעונאות בע"מ


יו"ר שלוחות ארגון להב מגזר ערבי ישראלי


נציג IPFM UK בישראל


המרכז הישראלי לעיצוב עסקים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב