דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגעת בדייט הראשון? על הגבול בין מגע רומנטי, סקס והטרדה מינית 

מאת    [ 11/11/2017 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 3591 פעמים ]

זו הייתה הטרדה כבדה והוא לא היה הדייט הראשון או הדייט היחיד של פנינה שהתנהל כך. סיפרה שהפסיקה ללכת לדייטים בגלל ההטרדות המיניות: הם חושבים שאם אני באה ונראית טוב ונחמדה אז אפשר לגעת בי חופשי, לרמוז ולהיות גס רוח.  סיפרה. הכרנו בסדנא לזוגיות שערכתי והיא המשיכה בליווי אישי כדי להתאמן על זוגיות. פנינה רצתה זוגיות, שיוועה לאהבה וידעה שעליה להמשיך לחפש את האחד שלה עד שתמצא אותו ולכן היא חייבת ללמוד איך עושים את זה בלי לחשוש ובלי להיות מוטרדת כל כך. בהנאה וברוגע.

התהליך איתה היה מרתק ובמהלכו הבהירה לעצמה את כללי המותר האסור, הכדאי, הנכון, המתאים לה, הזורם והמרגש ואני מביאה לכם את שלושת הנקודות הרלוונטיות לנושא:

1 - הטרדה מינית בדייט קורית כשאחד הצדדים מתקרב יותר מדי, מצמצם את המרחב הנוח בינהם, ללא בקשת רשות, ללא קבלת רשות,  נוגע בשני כרצונו, או, רומז רמזים מכוערים, או מתייחס בגסות לאברי גוף של השני, בדיחות גסות וכו?. כמובן שלשיח יש כאן משמעות גדולה. המטריד לא ייחשב מטריד אם ביקש רשות וקיבל, והסופג לא יספוג הטרדה אם ידע לומר בפשטות - לא רוצה, עד כאן, זה לא נעים. הרעיון הוא שחייבים לתמלל את מה שקורה. שני הצדדים גם יחד וכך, ליצור גבולות שמאפשרות מתן כבוד הדדי. 

2.-  סקס זה נהדר. בדייט הראשון - הוא אסור. בעצם מותר אך לא כדאי.  זה עניין של חומרים כימיים שהשתחררו מוקדם מדי. קודם מפתחים חיבה, כבוד הדדי, הערכה, חיבור מיוחד לכם - אח?כ - סקס כדי שיהיה לאן לחזור אחרי הסקס. משהו שהוא ייחודי לכם. אחרת - את אותו הסקס חסר המשמעות אפשר למצוא יום למחרת עם אובייקט אחר. כדי לדעת מתי פונים לסקס? כל זוג עם הזמנים שלו. בכלליות - כשאתם מרגישים שאחרי הסקס יהיה לאן לחזור.

3 - נגיעות? אפשר ואפילו צריך, במידה הנוחה לשני הצדדים. אם אחד מכם לא מרגיש צורך לגעת אפילו בכף ידו של האחר- הדייט אבוד. אם כן רוצים לגעת - לגעת במידה ולהתייחס לנגיעה. אם נגעתם, תגידו לשני אם זה נעים לכם, האם זה מרגש, כדי שהצד שכנגד יקבל את החיזוקים שלו. ובואו נאמר את האמת...אם תצליחו לדבר רגשות - יש מצב שהצד השני - יתרגש כל כך ישתף פעולה וזה יהפוך לדייט של זרימה אנרגטית מרגשת בינכם. היכרות קורית תוך תקשורת מרגשת והמגע הוא חלק חשוב בתקשורת הזו. זוכרים מדוע אתם רוצים זוגיות ואהבה? כדי להתרגש. אם זה כך, צריך ליצור התרגשות במפגש ואם יש את אותו הקליק המיוחד, כדאי לבדוק בעדינות את רמת ההתרגשות מהמגע בינכם.

הנגיעות הקלות והרצויות יוצרות חשמל בינכם או שלא יוצרות מאומה. אם יצרו חשמל, ויצרתם גם חיבה כלשהי, אתם תפגשו שוב ואף אחד לא ייעז להעלם לאחר. כי מה בעצם רצינו מהפגישה? מדוע יצאנו לדייט? כדי למצוא מישהו לאהוב ולהתרגש איתו. לא כך? אז תיצרו רגש. במבט, בשיחה, במגע קל ותמנעו מכל מה שהוא דוחף, לוחץ, ממהר, מתלונן וכו?.

התנהלות של הטרדה או סקס בדייט הראשון אומרים שאין שם שום חיבה או התרגשות ואין סימן יותר ברור מכך שזה לא הפרטנר הנכון לך.

אז איך מנהלים את כל זה? שאלה פנינה.

מנהלים את זה, עניתי. מדברים. בפתיחות ובשאלות נכונות, קלילות, נחמדות, בהומור, אבל מנהלים את זה. אין ברירה. הפירצה תמיד קוראת לגנב ובכל תחום ואם אחד מהצדדים לא מנהל את הדייט של עצמו, נוצרת פירצה עבור השני. להטרדה מינית או לכל צורך אחר. זכרו - לא משאירים פירצה. כל אחד מאיתנו יכול לנהל את המפגשים שלו כך שיהיו נעימים לו, מעניינים לו ומכבדים. את אחראית לנגיעות שאת יוזמת או מקבלת, לגבולות שלך, להשארות בדייט או לעזיבה. למצב רוח שלך שם...והכל במודעות מלאה שאת אחראית לעצמך ולדייטים שלך.

ואז עברנו על רשימת שאלות שאפשר לשאול ולהנות כבר מהשאלות עצמן. פנינה צחקה והייתה מופתעת.לא ידעתי שאפשר...אמרה.

פנינה היום יודעת לנהל היטב את המפגשים שלה. הגברים פוגשים אישה (את פנינה) שהיא אשה בוטחת ושלווה, יודעת לומר מה היא רוצה, מסיימת את הדייט כשמרגישה לנכון, ממשיכה מפגשים עם מי שהיא רוצה, בשתי מילים - היא מנהלת את עצמה ואת המפגשים שלה ועכשיו יש לה על מי לסמוך

רוצים לדעת גם אתם?

צרו קשר מייד. חבל לחכות עוד שנתיים לדייט המושלם.

רות אפולט, אימון אישי, קבוצתי, הרצאות בנושאי תקשורת, יחסים, תוצאות ובקשר בינהם. מאמנת ומתרגלת תקשורת זוגית, הורית ואנושית בכלל.


פייסבוק:https://www.facebook.com/medabrim.now


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב