משפטים כמו : "לא שווה לי להגיע לעבוד בשביך כזה סכום ",
"אם יש לי קבוצה של 4 נרשמים לא מתאים לי לפתוח את הקורס "
"אני לא רודף אחרי לקוחות הם רוצים שיבואו אליי..."
כל אלו ועוד הרבה משפטים בסגנון אני פוגשת שאני יושבת עם לקוחות שלי , איכשהו הם רוצים לקדם את עצמם והעסק או שמישהו אחר יעשה את זה ומצפים לזרימה פלאית של לקוחות אחרי פרסום של חודש חודשיים
יש הרבה תעשייה של אשליות בתחום השיווק ויחסי הציבור "יוצרי האשליות " הם אלו היחידים שבדרך כלל נשארים עם כסף.
בכדי לייצור תשתית עסקית מוצלחת נדרשת המון השקעה של זמן , כלכלי וגם נפשית לדעת לקבל לא ועוד לא , לדעת שהקמת עסק ויצירת מעגל לקוחות קבוע שהולך וגדל ולא משנה מה השירות אותו אתם נותנים זו ריצת מרתון על כל המשתמע מכך .
האגו שלנו לעיתים מתחיל לחלחל לנו במיינד...אמממ כבר עברו 6 חודשים איך זה שלא עפים עליי ? איך זה שאני צריך להמשיך להשקיע בפרסום ?
אולי השירות שאני נותן לא מספיק טוב ?
אולי האנשים לא מבינים איזה מתנה גדולה אני מביא להם ?
איך זה שאני מפרסם ואין לי כל כך הרבה לייקים כמו מר איקס שכל פלוץ שלו יש מיליון תגובות?
משם הדרך לקטנוניות והיתפסות על הנקודות הפחות חשובות בעסק הולך וגדל והאגו מתחיל לנהל אותנו כך שיש כבר לקוח שרוצה להגיע אבל מבקש תקופה קצרה יותר אולי שירות שהוא חלקי האגו שלנו מתנפת ולא מוכן להתגמש ואז אופס עוד לקוח פיספסנו וגם הוא יצא מאיתנו עם טעם רע בפה.
שמאמנים או מנחי קבוצות יוצרים קונספט חדש של סדנא ונרשמו להם אחרי רק 4 אנשים שוב האגו קופץ ומיידע אותנו שלא "שווה לנו " בשביל 4 אנשים לעשות כזה מאמץ , מה עושים הרבה פעמים מבטלים או דוחים , מה שגורם הרבה פעמים גם לאלו שכבר נמצאים לסגת שוב פעם הפסדנו לקוחות.
עסק כל עסק מטרתו לשרת .
לשרת ולתת שירות הטוב ביותר שהוא יכול ואם לפעמים צריך להתגמש או להתאים את עצמנו למציאות המשתנה לעשות את זה להניח את האגו שלנו בצד.
אם אנחנו נותנים שירות טוב ולקוח יוצא מרוצה , הוא יחזור וגם יעביר את זה הלאה כן גם אם תלכו לקראתו זה לא לרעתכם , נהפוך הוא רק לטובתכם.
עצמאים רבים שוכחים את זה , מופעלים על ידי האגו ובכך חוסמים אנשים חדשים מלהגיע אליהם או לרכוש את השירות שלהם .
http://lilart.wixsite.com/lilabenharush
לילה בן הרוש : ניהול מדיה חברתית , שיווק בדיגיטל ויחסי ציבור ,מנחה ומייעצת לעסקים קטנים בשיווק העסק וליווי אישי בשלבי ההקמה.