דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלימות ,ביגוד לטכסי סיום כיצד לבחור 

מאת    [ 05/11/2017 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2971 פעמים ]

סיום הלמודים בין אם זה תיכון או מכללה הינו אחד האירועים שחרוטים בזיכרוננו שנים רבות . זאת סיומה של תקופה שמאופיינת בשנים של למודים מבחנים וחוויות. טכסי הסיום נערכים במוסד או באולם בנוכחות בני משפחה וחברים.

נושא לבוש המסיימים בטכסי הסיום הובא מאירופה ומארה"ב ששם המסורת הזאת נהוגה שנים רבות  ונהיה פופולארי בשנים האחרונות גם בישראל.

 התלבושת המיוחדת של הבוגרים מהווה חלק משמעותי בטכס הסיום .התמונה של המסיים לבוש  בגלימה תלווה אותו שנים רבות כמזכרת מלימודיו ותורמת גם להעלאת קרנו של המוסד. התלבושת כוללת בדרך כלל את הפריטים הבאים: גלימה ,כובע עם גדיל ולעיתים גם צעיף  .ישנם טכסים בהם ישנו פריט אחד מאלה שהוזכרו אם כי מקובל יותר שילוב של גלימה וכובע.

 קימיים שלשה סוגי גלימות עיקריים  :הגלימה בסגנון האמריקאי  כדוגמת הגלימות הנהוגות בטכסי הסיום בארה"ב . הגלימה האמריקאית הינה גלימה המאופיינות בצווארון בצורה מלבנית וקפלים בחלק הקדמי עם או בלי פסי סטין בשרוול . (בדרך כלל לגלימות המושקעות יותר מצמידים על כל שרוול 3 פסי סטין) מרבית הגלימות המיועדות לבוגרים הינם גלימות המכונות גלימה אמריקאית .הגלימה הישראלית  שהיא גלימה עם צווארון מועגל אשר מאופיין בקפלים רבים מסביב לצוארון –אלה קפלים הנוצרים ע"י סרט כיווץ מיוחד ומשולבים בעבודת יד כחלק מייצורם . הגלימה בסגנון האנגלי  זאת גלימה יוקרתית יותר המזכירה את מבנה הגלימה האמריקאית אבל משולבים בצווארון קפלים הנוצרים כדוגמת הגלימה בסגנון הישראלי  ע"י סרט כיווץ ומשולבים בעבודת יד. בנוסף לגלימה תפורה עניבה בעלת 2  חלקים חלק נמשך לאחור וחלק נמשך לקדימה (לפי המסורת העניבה האנגלית העניבה  הייתה משמשת לקשירת שקית כסף שהלקוח היה נותן לעורך הדין שלו .הגלימה המקובלת יותר לבוגרים הינה הגלימה בסגנון אמריקאי כשלסגל ניתנות גם הגלימות הישראלית,הכל תלוי לפי בחירת המוסד המזמין.

 מבחינת המראה שקצה השרוול יגיע עד שורש כף היד.  המידות המקובלות הם מ S ועד XXL

מקובל שהגלימות תהינה עשויות מבד בלתי קמיט (ברלינגטון)  והכובעים יהיו עשויים מאותו בד באותו הצבע אם כי יש אפשרות לגדילים צבעוניים בהתאם למחלקות השונות. קיימים סוכגים שונים של כובעים הכובעים האיכתויים יותר הינם כובעים בעלי קרטון קשיח וביטנה כפולה עם גומי להידוק .

בשוק הישראלי מקובלות שתי שיטות לאספקה למוסד המזמין :השכרת ביגוד- בו המוסד משכיר גלימה וכובע והוא פטור מאכסון ודאגה לשלמות המוצר או: רכישה . ברכישה ניתן -תלוי בספק- לקבל גם ביגוד-גלימה וכובע וצעיף שאינם בהכרח שחורים אלה בצבעים שונים לפי בחירת המוסד ובכפוף להיצע הבדים בשוק, כמוכן ניתן לרקום או להדפיס את שם המוסד על הביגוד .

 

כותב המאמר חיים סוקוניק-מהנדס . מנהל ובעלים של  "ברוש" יצרני  בגוד ואביזרים  לרוכבי דו גלגלי ובגוד מקצועי


 www.brosh.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב