עומדים להעיף את הבן שלי מבית הספר.תצילי אותו.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עומדים להעיף את הבן שלי מבית הספר.תצילי אותו. 

מאת    [ 21/10/2017 ]
מילים במאמר: 427   [ נצפה 2072 פעמים ]

 
 

שעת ערב אני מותשת מיום ארוך גם בבית הספר וגם בקליניקה הפרטית ואז טלפון ! 

קולה של אמא בוכיה נשמע מהצד השני של הקו

" אני לא יודעת מה לעשות ! אני חייבת את העזרה שלך ! 

כל יום מתקשרת מורה אחרת אליי בקשר לבן שלי .

הבן שלי לא מתפקד ועוד מעט יעיפו אותו מבית הספר!"

כשאני שומעת מצוקה שכזו ברור שאי אפשר להשאיר את האמא עם המצוקה הגדולה הזו.

לא אלאה אתכם בכל הסיפור .

המסר העיקרי שלי הוא שתפקיד ההורים ותפקיד בית הספר הכי חשוב במקרים כאלה.

איינשטיין אמר : " טירוף לעשות את אותו דבר שוב ושוב ולצפות לקבל תוצאות שונות".

מה שקורה הוא שההורים ובית הספר נכנסים למערבולת רגשות של כעס וההאשמה כלפי התלמיד שלרגע הם שוכחים שהתפקיד שלהם זה להעצים את התלמיד ולחזק אותו בהתנהגות הטובה ולא בהתנהגות הלא ראוייה .

מה שמתמקדים בו מתעצם !

אז מה עושים?

מניחים רגע לתלמיד!

העבודה הנכונה היא לעזור להורים במתן כלים ובשחרור רגשות שליליים שנמצאים בהם במשך שנים ובמקביל לדבר עם המערכת הבית סיפרית כמו מחנכת יועצת מורים מקצועיים כדי להגיע לשורש הבעיה ולא להעצים אותה.

לדוגמה במקרה שסיפרתי לכם עליו ברגע שפניתי למורה לאנגלית שהתקשרה לאמא וביקשתי ממנה לרגע לשים בצד את הכעס שלה כלפיי התלמיד ולחשוב לרגע על השתלשלות העיניינים עם התלמיד מתחילת השנה היא הבינה שכל הזמן התעסקה בלכעוס עליו ולמצוא את הדברים הלא טובים שעשה להתלונן בפניי המחנכת להתלונן בפניי האמא אבל בעצם שום דבר לא נעשה כדי לעזור לו.

מיד אורו עיניה ואמרה לי תודה וגם אמרה שממש לילה לפניי היא חשבה על העניין הזה והבינה שהיא בתוך איזה לופ מעגלי וממש הגעתי אליה בזמן .

ההפרעות וההתנהגות הלא נאותה הם נורות אדומות לנו כהורים וכאנשי חינוך והתפקיד שלנו הוא למצוא את שורש הבעיה ולעזור לתלמיד ולא לכעוס ולהעניש אותו כי בדרך הזו אנחנו מכבים שריפות ולא מטפלים בילד.

יש לציין שהמורים בבתי הספר וגם ההורים עושים את הכי טוב שהם יכולים במסגרת הידע והכלים שיש ברשותם וברגע שפתאום מאירים להם בא' על נקודות מבט נוספות על הסתכלות קצת אחרת על התלמיד אז כולם מרוויחים גם הילד גם ההווגם צוות בית הספר.

האם כדאי לקחת ילד כזה לאיבחון?

מתוך נסיון רב השנים שיש לי והידע שצברתי ועדיין לומדת וצוברת וגם מנסיון אישי עם ארבעת ילדיי אין לרוץ ולאבחן את הילד שלכם !

כמובן שכל ילד הוא עולם ומלואו .כל ילד הוא יחיד ומיוחד ושונה וזקוק להתייחסות בהתאם לצרכים שלו.

במקרה ואתם מאוד רוצים לאבחן אז אנא התייחסו לחלק של הכלים לעזור לתלמיד ולא על ההמלצות להבחנות .הכלים שמציע המאבחן יעזרו לכם ולבית הספר לעזור באמת לתלמיד .

חיבוק ענק אוהב להורים ולמורים שעושים עבודת קודש בכל רגע רגע .

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב