10 טיפים להצלחה בשאלון הביוגרפי של אבני ראשה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

10 טיפים להצלחה בשאלון הביוגרפי של אבני ראשה 

מאת    [ 17/10/2017 ]
מילים במאמר: 751   [ נצפה 1313 פעמים ]

 
 

 

איך לעבור את סף הכניסה לקורס מנהלים של אבני ראשה? מדי שנה מגישים מועמדות לקורס מנהלים כ- 1600 מועמדים ורק כ- 20% מתוכם מתקבלים. חלק מהמועמדים שנידחו, ניגשים שוב לבחינות הכניסה בשנה או בשנים הבאות ומתקבלים! אז מה ידעו לעשות טוב יותר שבניסיון השני עזר להם להצליח? מה עשה מי שלא הצליח בהגשת מועמדותו בפעם הראשונה, שהצליח להתקבל בשנה שלאחר מכן? ומה ידע מי שהתקבל בפעם הראשונה?

מה עליך לעשות ביום של המבחן הביוגרפי כדי שכישוריך, ייחודיותך והתאמתך לניהול יעפילו על מה שמביאים המועמדים האחרים? להלן 10 טיפים להצלחה:

 1. בואו מוכנים: הגיעו לפחות שלושת רבעי שעה לפני הזמן כדי לא להיות לחוצים. נוחו טוב יום קודם. הגיעו במצב רוח טוב. התלבשו לבוש הדור אך נוח, ובשכבות- כדי שלא יהיה לכם קר או חם וכדי שתרגישו חשובים ואטרקטיביים. הבחינה אורכת 4 שעות והדרך וההמתנה לבחינה אורכות זמן נוסף: אכלו לפני יציאתכם והצטיידו באוכל ובשתייה ובכסף לחניייה. הכינו סרגל וכלי כתיבה טובים, טישו, משאף, תרופות- כל מה שיתכן שתצטרכו 
               
2. הכינו בבית מראש רשימה של מיזמים ופרויקטים מעניינים שעשיתם, רשימת פרסי הצטיינות שקיבלתם, רשימת כל התפקידים המשמעותיים שעשיתם, רשימה של קשיים שלאורך הקריירה ידעתם להתגבר עליהם בהצלחה, רשימה של חוזקות ומחמאות שקיבלתם: ממי ובאיזו סיטואציה. כך תצליחו לשלוף ביתר קלות ביום הבחינה דוגמאות מעצימות וליצור מאגר אסוציאטיבי חיובי ומרשים ביותר של הקוראים אודות אישיותכם                                               

3. הקפידו על כתיבה נקייה, עם סימני פיסוק, פסקאות, כתב יד נקי וברור וללא שגיאות כתיב. למועמדים מהמגזר יש אפשרות להיבחן בשלב הביוגרפי בשפה הערבית- אם יש לכם שגיאות כתיב עדיף לרשום בערבית. 

 4. התאמצו לענות בקצרה, היות ומגבילים אתכם לכתוב בתוך כ-7 שורות המסומנות בדף הבחינה. הציגו את רעיונותיכם באופן מובנה, הגיוני וברור כך שגם מי שלא נכח באירוע המדווח יבין מה קרה שם. הפרידו בין תיאור המקרה, בין העובדות,  לבין הפרשנויות והמחשבות שלכם

5. הקפידו לענות רק על מה ששואלים אתכם, הקטינו סיטואציות שליליות והגדילו והרחיבו סיטואציות חיוביות. אם שואלים על סיטואציות שבהן לא התנהגו כלפיכם בכבוד, או לא ביצעו את הוראתכם- בחרו סיטואציות טריוויאליות שקורות לכל אחראי. חישבו איך לשלב בתשובותיכם על השאלות סיטואציות מתוך מגוון התפקידים שביצעתם- כדי להפגין עושר של עשייה וביצועים שהנכם מביאים מניסיונכם

 6. השתדלו להראות צדדים מגוונים באישיותכם: אם בשאלה מסוימת הפגנתם חשיבה אינדיבידואלית, יוזמה, חדשנות, יכולת חשיבה מחוץ לקופסה, יכולת הובלה וכד'.... מצאו את ההזדמנות, בתשובותיכן האחרות, להפגין גם יכולת שיתוף, גמישות, קבלת השונה בעבודת צוות, פתיחות להיוועצות ואפילו לשינוי עמדות או החלטות

 7. לא כל אירוע חריג בקריירה חשוב לספר! אם יש ספק-אין ספק!!! בשאלון תישאלו על דברים שלא הצלחתם, שקיבלתם משוב שלילי, שלא נשמעו להוראתכם, שהורים התקיפו אתכם, שניסיתם לעשות ולא הצלחתם כמו שרציתם ותכננתם, שלא הספקתם, שהבעתם דעה לא מקובלת ....שמרו על פרופורציות, וקחו בחשבון שאינכם מכירים את הבוחנים!  ישנן שגיאות שאסור לעשות! אל תספרו על חוויות טראומטיות מהעבר שמלוות אתכם בזיכרונכם שנים, ותחפשו סימפטיה והבנה אצל הקוראים... זה לא המקום! מה שנחרץ בזיכרונכם עלול להיחרץ בזיכרון הבוחנים ולקלקל את הרושם עליכם

8. כשאתם נשאלים על יוזמות שעשיתם: חפשו את אלו בהן הפעלתם מורים (מנהל מפעיל מורים, מורה מפעיל תלמידים), את רחבות ההיקף והמשמעותיות ביותר, הערכיות ביותר, המיוחדות ביותר, והעולות בקנה אחד עם המטרות והיעדים של משרד החינוך והיחודיות של בית ספרכם

9. לעולם אל תעבירו ביקורת על המנהל או על ממונה אחר, ואל תיתפסו לרכילויות! המעריכים שלכם הם מנהלים או מפקחים, בפועל או לשעבר, והם מחפשים נאמנות! אם צריך להעביר ביקורת - תבחרו את מי שמתחתיכם ובתחום אחריותכם המקצועית. והיה ונשאלתם על סיטואציה של ויכוח עם המנהל הישיר- בחרו אירוע שבו היו חילוקי דעות ובסופו של דבר עמדתכם התקבלה באהדה, כגון: הצעה לשינוי סעיף בתקנון בית הספר, וכד'   

10. בואו למבחן כשהינכם מכירים את מבנה המבחן, ומומחה במנהל החינוך אימן אתכם לקראת הבחינה! מאמן שיכול לזהות את הכוחות שלכם, ויודע למתג אתכם על סמך הייחודיות, התפקידים, הכישורים והניסיון שהנכם מביאים ושרלוונטיים להצלחה בתפקיד מנהל בית ספר. רק מומחה במנהל החינוך ידע לבנות עבורכם תשובות לשאלות שאינכם יודעים לענות, מתוך הבנת ניתוח העיסוקים והתפקידים בחינוך שביצעתם, ובהתאמה לדרישות משרד החינוך העדכניות 

לסיכום: עליכם להגיע מוכנים לבחינה על מנת שתוכלו להצטייר בעיני הבוחנים כדמות מנהיגה ומובילה, אחראית וייחודית, המיומנת בתפקידי ניהול, היודעת לבנות חזון, לרתום אנשים, להשפיע על באי בית הספר ולהוביל את בית הספר להצלחה! קחו הדרכה ממנטור שיאמן אתכם על שאלון דומה לזה שתקבלו, שמכיר את מערכת החינוך ומכיר את האפיונים של מגוון התפקידים כדי שיוכל להעצים את העוצמות הניהוליות שלכם. היו מאוד מדוייקים בתשובותיכם, והתכוננו לבחינה עד אשר תגיעו לרמה הנדרשת, כי רק הטובים ביותר מצליחים לעבור את רף הקבלה!

                                                       בהצלחה....

l

ד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים" מומחית בהכנת מועמדים למבחני כניסה לאבני ראשה ולמכרזים לניהול בתי ספר ומערכות חינוך. בוגרת תואר שלישי ותואר שני (בהצטיינות) בחינוך של אוניברסיטת בר אילן. בוגרת קורס מנהלים של משרד החינוך באוניברסיטת תל אביב. מאמנת מוסמכת ויועצת חינוכית מורשית. נייד:050-9005452 אתר: www.dr-nitzan.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב