דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דג הליצן והרומן המרגש במצולות. 

מאת    [ 17/10/2017 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2099 פעמים ]

 

אפשר להגיד על בעלי חיים מה שרוצים. כבר מזמן הגעתי למסקנה שיש לנו הרבה מה ללמוד מהם. קחו למשל צב. בע”ח אפור ומשעמם שנראה אהבל, אבל השכיל לפתור את הבעיה של רוב הציבור בזה שהרים בית קבוע על הגב והתפטר משעבוד למשכנתא לכל החיים...

עם זאת, מי שרוצה לצפות בהתנהלות זוגית מתוחכמת מוזמן לצלול לשונית אלמוגים מקסימה לחופי אוסטרליה. משייט לו שם דג  קטן בשם "דג ליצן" בגלל צבעוניותו ואת חייו הוא מבלה בכיף בין זרועותיה הארסיות של שושנת ים. לא, אין צורך לדאוג לו, כי בחכמתו השכיל הליצן הזה לפתח תנגודת וכך להאריך את ימיו, מאחר וטורפיו חוששים להתקרב אל השושנה. עם זאת, עבור שירותי האבטחה של השושנה מגיש לה הדגיג הזה שירותי ניקיון ומנקה את זרועותיה המפותלות מטפילים שונים.

אידיליה תת-ימית.

מאחר ומדובר בשני בעלי חיים שאינם מאותה משפחה, יש להניח שאינם מדברים באותה שפה. ההסכם ביניהם אילם ואיננו כרוך בישיבות ודיונים של אנשים אינטליגנטיים עד אמצע הלילה ומציאת נוסח מדויק להסכמות ביניהם. עד כמה שידוע אין שם, במצולות, יועצים אסטרטגיים שבוחנים כל מסר ומשפט שיוצא מפי שני הצדדים ומשם מעיפים ספינים לתקשורת.  ההסכם שביניהם איננו כתוב על ידי עורכי דין בחוזה שמנוסח ב: "והואיל".... "והואיל...." "והואיל..." אלא לכל היותר בתקיעת זרוע עם סנפיר.

בסופו של דבר מדובר בדו קיום מנצח מתוך רצון טוב ואינטרסים משותפים.

מה אני לקחתי מזה?

במישור האישי, במהלך החיים  אנחנו נתקלים כל העת במחסום או קושי. בדרך כלל מדובר ביחסים בינאישיים. במקרים האלה אפשר ללכת עם הראש בקיר ואפשר לעצור, לנשום רגע ולשבור את הקיר כדי לחפש את המשותף והמועיל. בזוגיות האישית, למשל, אפשר תמיד למצוא את נקודות החיבור שבה כל אחד עושה את המיטב למען צד השני מתוך נתינה נקיה. אותו עיקרון אפשר להחיל על בני המשפחה וחברים.

בעסקים, אפשר לשבור את הקוד המוכר, המצוי באוטומט של אנשי עסקים הגורס: "כדי שאני ארוויח – מישהו אחר צריך להפסיד". בתכנית "יצאת צדיק" אפשר להתרשם מאנשי שירותים שפועלים ככה. גם בעסקים אפשר ליצור מצב של win win situation בשינוי אופן החשיבה.

במישור המדיני, הדרך לדו קיום ושפה משותפת בין מדינות כרוכה ברצון טוב הדדי. מאה אלף חכמים, יועצים ומומחים לא יצליחו לעשות מה שיכולה לעשות תקיעת כף יד אמתית.

בסך הכל מדובר ביצורים קטנים, שוליים וזניחים, לכאורה, אבל  הרומן בין דג הליצן ושושנת הים מסמל עבורי חכמת מצולות פשוטה ומרגשת שאפשר ללמוד ממנה ים של תובנות. 

  אמנון סער "גישה לעניין – הדרך למימוש חלום בנדל"ן" שיווק נכסים. ייזום תמ"א 38, אימון אישי - עיסקי-מקצועי,  הרצאות- הדרכות- הכוונה www.neomisaar.com   054/9292191  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב