דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה פוך? 

מאת    [ 08/10/2017 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 3373 פעמים ]

על דברים רבים אנו יכולים להודות לציפורים. אחד מהם הוא אותו חומר הנקרא "פוך". שמים אותו בתוך מעילים, שקי שינה, שמיכות וכריות. פוך הוא השם לנוצות העדינות ביותר, אשר יש לציפורים רבות, שנמצאות מתחת למעטה הנוצות החיצוניות.

נוצות הפוך היו בשימוש האדם מזה דורות רבים. אינדיאנים השתמשו בטקסיהם בנוצות פוך צבעוניות כסמל מיוחד בשל צורתן האוורירית העדינה והעגלגלה השונה מזו של נוצות רגילות.

גם כחומר מחמם היו נוצות הפוך בשימוש בזמנים עתיקים, אם זה על ידי הוויקינגים בנורווגיה הקרה שאף היו מטפחים ומגנים על ברווזי בר למען זה, או אצל הרוסים שהיו סוחרים בפוך עם קונים אירופאים.

למרבית הציפורים יש שכבת נוצות פוך ראשונית, פלומה, בימיהן הראשונים וזו מוחלפת אחר כך בנוצות הקבע. אך אין זה הפוך המשמש למוצרי הפוך. הפוך שבו אנו משתמשים למוצרים אלה מקורו בשכבה של נוצות צמריריות רכות אשר נמצאת אצל הציפור הבוגרת מתחת לשכבת הנוצות החיצונית. נוצות הפוך הללו שונות באיכותן מציפור לציפור. הפוך המועדף לשימוש במוצרי הפוך הינו של ברווזים ואווזים. הפוך האיכותי והיקר ביותר בא מברווז ים הנקרא "אידרית", אך הוא לא נפוץ בשימוש בגלל מחירו הגבוה מאד. היותר נפוצים בשימוש ושנחשבים איכותיים הנם האווזים וביניהם ה"מיוחס" מבחינת הפוך הוא האווז ההונגרי, שנוצות הפוך הלבן שלו גדולות בנפחן ומצטיינות באיכותן התרמית.

נוצת הפוך כדורית בצורתה ומרובת סיבים נוצתיים בכל הכיוונים מה שמעניק לפוך איכות קפיצית השואפת להחזיר אותו אל צורתו הכדורית תמיד. תכונה מיוחדת נוספת של מבנה נוצת הפוך שלמרות צפיפותה היא מאפשרת סירקולציית אוויר דרכה כך שאינה לוכדת לחות או חום ועם זאת עדיין מהווה גורם מבודד מושלם מפני קור.

נוצת פוך של אווז צעיר היא בעלת פחות סיבים ואף חלשה יותר לעומת נוצת הפוך של הבוגר מאחר שהסיבים מפותחים פחות וחלשים ויכולת הקפיציות שלה חלשה יותר. נוצת הבוגר עשירה בהרבה יותר סיבים שגם חזקים יותר ולכן בעלי קפיציות חוזרת גבוהה יותר מאשר זו של נוצות צעירות. הפוך המועדף בתעשייה הוא לכן פוך של אווז בוגר.

היכולת התרמית של הפוך גבוהה הרבה יותר מזו של חמרי מילוי אחרים סינתטיים, כמעט פי שלוש, עובדה המאפשרת שימוש בפחות חומר מילוי לעומת חומר אחר. כך למשל שמיכת פוך באותה רמת חימום כמו שמיכה אחרת תהיה קלה הרבה יותר ונוחה לשינה.

כל התכונות הללו עושים את הפוך לאיכותי ויוקרתי בתחום מוצרי לבוש לחימום כמו מעילים ומוצרי שינה כמו שמיכות פוך או כריות פוך.

 

יונתן ברוייר


מנהל חנות המפעל


בית אל טקסטיל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב