מרחק הוא כבר לא פקטור עבודה בשנים האחרונות. הכלים הטכנולוגים כיום נותנים לנו את המענה לתקשורת טובה בין עובד לעובד או עובד ללקוח. התקשרות של שיחות וידאו דרך סקייפ היא עניין שכבר בשגרה. נתון מאוד מעניין מלמד כי יש הרבה חברות שמעדיפות להעסיק פרילנסרים "בשלט רחוק" שיושבים בסביבתם הטבעית מאשר עובד של החברה שעובד מהבית.
יש נטייה לחשוב שכאשר ארגון יושב במקום אחד והעובדים יושבים צמוד אחד לשני הוא ארגון מסודר ומנוהל בצורה טובה, אז זהו שלא בהכרח. העובד שיושב בשולחן לידך לא בהכרח בתקשורת טובה יותר איתך בגלל שפיזית הוא לידך. אנחנו מאמינים שעובד צריך לקבל את המרחב הטבעי והנוח שלו בכדי למקסם את הפרודקטיביות שלו, אבל זה כבר נושא אחר.
יום עבודה של חברה שבה יושבים עובדים אינו שונה בהכרח מיום עבודה בה העובדים יושבים במקומות שונים בארץ או בעולם. אין ספק שאינטרקציה משרדית משפיעה על התוצר של העובד. כמו בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, בימים של מהירות ורצון להספיק הכל, התוצר הוא מעל הכל לפעמים הדרך כבר אינה כל כך חשובה ולא משנה איך היא נעשית.
הכלים הטכנולוגים כיום נותנים לנו את התחושה של הקירבה, שיחת טלפון או סקייפ כיום יכולה להיות יותר מהירה מללכת לעובד שיושב במרחק של כמה מטרים, שלא לדבר על התכתבות. אנחנו נמצאים בעידן שבו אנשים שיושבים באותו שולחן מסוגלים לנהל שיחת הודעות (SMS, וואטסאפ, טלגרם וכו'...) יותר פתוחה וברורה מדו שיח ווקאלי.
סדר יום עבודה דומה מאוד לכל חברה ארגונית, כמובן שיש את הפריבילגיה שאין תור לשירותים או לחפש את המניאק שלקח לי את הפרי מהמקרר. בוקר שגרתי הוא כמובן הניהול השוטף של עסק (שיחות טלפון, תפעול אתר וכו'...), עבודה אורגנית של עיצוב חווית משתמש, וניהול הפרוייקטים.
איך זה עובד? יש לנו קופירייטר בעברית שיושב בתל אביב, קופירייטר באנגלית שעובד בארה"ב, מתכנת HTML שעובדת מביתה ברמת גן והארט דירקטורית שלנו מעצבת מביתה שבטבריה. כשאנחנו מנהלים פרויקט עבודה יש שני מרכיבים חשובים: סדר וזמן. סדר עבודה הוא חשוב מבחינת התנהלות הפרוייקט, כל אחד יודע את תפקידו וכל אחד יודע שהוא צריך לסיים את חלקו בזמן בכדי שהמוצר יושלם ויעמוד בזמנים. כמובן שלא כל עובד/פרילנסר הוא העובד המושלם שיתאים לעבוד עם עובדים אחרים שמתנהלים בשלט רחוק, אז נורא חשוב לדעת כיצד לבחור ולמה לשים לב.
בניגוד לבעבר כיום יש הרבה חברות של עשרות ואף מאות עובדים שבמטה החברה יושבים פחות מעשרה עובדים והמחלקות שלהם פרוסות ברחבי הגלובוס. כיום עם כל הכלים הטכנולוגים יותר קל לתקשר עם אנשים לכן אין סיבה שחברה שיושבת במקום לא מרכזי תתפקד בצורה פחות טובה. המושג "לוקיישין, לוקיישין, לוקיישין" לחברות שמספקות שירותים טכנולוגים כיום אינו פקטור בהצלחת החברה.
אורלי כהן