דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית משפחה מתוך חשיבה עתידית והשפעתה על מערכת היחסים הזוגית וגידול הילדים 

מאת    [ 02/10/2017 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1249 פעמים ]

 

גידול ילדים וניהול חיי משפחה שהילדים נמצאים במרכזה דורש נכונות ליציבות בחיי ההורים וביחסים בינהם. אמירה זו שהייתה מובנת מאליה לפני כעשר או עשרים שנים היא נושא לדיון במאה ה21. אנשים רבים חושבים על מימוש עצמם לא פחות מאשר על יציבות כלכלית ורגשית, היותם הורים אינה סיבה לותר על נטייתם להתפתח מקצועית או לעבוד קרוב ככל שניתן למקום המגורים. ככל שאנשים עסוקים יותר בעצמם כך קשה להם להיות פנויים לצרכים של כל המשפחה ובהתאם מתרבות הסיבות למתחים בין בני הזוג. יחד עם זאת המודעות לצרכים של ילדים עלתה והביאה איתה יחד עם צמצום הזמן שהורים מבלים עם ילדיהם רצון לנצל את זמן המפגש בין הורים לילדים ביעילות ובאיכות.

משכי הזמן שזוג הורים מבלים יחד בנפרד מילדיהם הצטמצמו אף הם, לעתים מעלה נתון זה את סף המתח והנטייה לעימותים ולעתים יוצר חלוקת תפקידים ברורה ושוויונית וקצב התנהלות שמחייב התעלמות מהבדלי דעות. מובן שבתאור זה קשה לקחת בחשבון נטיות האישיות של ההורים, את מידת המודעות שלהם לנושא לפני שהחליטו להקים משפחה ויותר מכל את גיל המפגש בינהם והשלב בחייהם שבו החליטו להקים משפחה.

אנשים שיכולים לתכנן את התפתחותם המקצועית כחלק מתהליך גידול ילדים או את סדר העדיפויות שלהם לפני שהם נמצאים בלב העשייה נוטים להיות יותר מרוצים ממצבם כהורים וכאנשים. מובן שלמרוצות זו יש השלכה חיובית על איכות הזוגיות. משפחות שמצבן הכלכלי נמוך יחסית או בלתי יציב חוות הישרדות כחלק בלתי נפרד מתהליך גידול הילדים ובניית הזוגיות.

ריקנות, חוסר שלמות, ציפיות רומנטיות, תלות, אכזבות, רעיונות, זוהי רשימה קצרה לסיבות לא רלונטיות שמפעילות אנשים רבים במערכת יחסים זוגית ובמיוחד כזו שיש בה ילדים.

מבלי לשים לב מפנים הורים לא מעטים את התסכול מבן או בת הזוג כלפי הילדים, בין אם על ידי יצירת "קשר זוגי" במובן הרגשי עם אחד הילדים או על ידי ביטוי התסכול מהילד או הילדה.

הדרכת הורים מיועדת פעמים רבות לפרק את הקשרים הפחות נראים והיותר מזיקים בין הורה אחד לילד אחד מסוג זה ולהפנות את ההדרכה ליחסים בין ההורים.

הדבר דומה להשלכת אבן למים, יש השלכת אבן שיכולה להיות פעילות ספורטיבית ויש כזו שיכולה לבטא התרסה, חוסר מיומנות חוסר שליטה. האחרונה יוצרת לרוב התרוממות לא מסודרת של המים, סביר שנעשתה ללא מחשבה מראש.  ההשלכה של אבן למים באופן מכוון שלא לשם התרסה יוצרת מעגלי השפעה למרחוק, בכוחה לבטא מערכת יחסים יציבה ויש לה השפעה על מערכות יחסים אחרות. עם בני משפחה רחוקים יותר, עם ילדים. היא מתפשטת באיטיות למעגלים רבים המים צריכים להיות שלוים כדי שנראה השלכה כזו.

 

 

 

סמדר נבו, מדריכת הורים, מלווה משפחות ומאמינה בשינוי דפוסי הזוגיות דרך ההורות. עזרה מותאמת אישית במודל שבניתי תאפשר לכם להיות ההורים שאתם רוצים ויכולים ולהתחיל את יחסיכם הזוגיים מחדש


 


 http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


 


http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


smadar.nevo@gmail.com


 0544893772




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב