דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורים כדמויות מכוננות בחברה משתנה 

מאת    [ 25/09/2017 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2686 פעמים ]

 

 

דמות מכוננת מאופינת בהשפעתה מעבר לזמן המפגשים איתו/איתה. קל יותר לשים לב לאישיות דומיננטית שהשפיעה עלינו או לאנשים ששינו מהלך חיים והחלטות בחיינו ולהגדירם כדמות מכוננת. אלא שלא מעטים האנשים שהשפעתם הייתה משמעותית בלי ששמנו לב לכך. חשיבות ההבנה של דמות מכוננת היא במהלך הבנת הרעיונות שמפעילים אותנו ללא מודעות שלנו אליהם. אנו מעבירים רעיונות מסוימים לילדינו ונלחמים עליהם בלי שנבין שלא כולם עדיין חשובים עבורנו.

הורים הם לרוב דמויות מכוננות למרות שמעטים מגדירים אותם כך. אנשים רבים מבינים את השפעת ההורה רק לאחר שהם נעשים להורים. העברה בינדורית מתרחשת עוד בטרם יכול הורה צעיר להבין את סגנון ההורות שלו. הבנת השפעתה של הדמות המכוננת נעשית ברורה לאדם שהושפע ממנה בעיקר לאחר מרחק מקום וזמן. ביחסים בין בני משפחה יש נטייה לבנות לקבל את האם כדמות מכוננת ולבנים את האב.

מקור החיבור שנוצר בין המשפיע למושפע אינו מובן לעומקו לפרט המושפע במהלך ההשפעה, אך ניתן להבין בהסתכלות לאחור לאיזה צורך ענה ומה אפשר או לא אפשר לילד/ה המושפעים לקבל. בין הדוגמאות הבולטות להשפעה מסוג זה נמצאים התחומים המקצועיים שאנשים צעירים נוטים לבחור ומכוונים את עתידם, סגנון היחסים בין הורים במשפחה, מערכות יחסים קהילתיות, יחס לסמכות, יחס לפוליטיקה או בחירות פוליטיות.

במערכת יחסים בין בני זוג זהו נושא שיכול לחזק זוגיות או לפרקה, אנשים שאינם מודעים לצורך שלהם לשמור על רעיון מסוים כמו תפקיד ההורה בהכנת שיעורי הבית של ילדיו, היחס לסבים, המאבקים בין חלקי המשפחה ביחס להשתתפות בארוחות החגים, עלולים להיכנס למאבקים עם בני זוגם ללא צורך. למאבקים אלו יש השפעה מחלישה על הזוגיות וההורות גם יחד.

אחד הנושאים הרווחים במשפחות רבות הוא שויון ביחס לילדים, לאיש אין ספק ששויון הוא ערך חשוב ונורמה משמעותית, למרות זאת ולמרות אמונה ברעיון זה נוטים הורים רבים לתת מקום שונה לילד הבכור או לבן במשפחות שבהן בן אחד וכמה בנות. המקור של נטייה זו מתחיל בחויות משפחתיות של בני הזוג כלומר בהיות הוריהם דמויות מכוננות. מובן שיש השפעה חברתית התופסת גברים לעתיד כבעלי תפקידים ויכולות שונים משל נשים. עדיין הבנת הרעיונות שהיו דומיננטיים במשפחת המוצא יכולה לשחרר הורים וילדים רבים מהצטברות חויות שליליות או מצמצום האמון בעצמם. ילדים יכולים לסייע להורים להבין את סגנון החשיבה של ההורים אם יש פתיחות מחשבתית ותקשורתית במשפחה בהיותם אנשים צעירים.

סמדר נבו. אם לשלוש בנות, זוגה של, מטפלת בשיטת פאולה ומדריכת הורים. למדה במכון מעגלים, מאמינה ש משפחות שומרות על תפקידים קבועים של בני המשפחה. מפגשי ההנחיה מיועדים לגלות את הסמוי מבני המשפחה. הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי אפשרי. דרך עבודתי בתהליך המפגש עם משפחות כוללת השתתפות פעילה שלי, 


http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


0544893772




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב