דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתחילים התקפי חרדה? 

מאת    [ 13/09/2017 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2623 פעמים ]

 

התקפי חרדה הינם תופעה נפוצה המשבשת את איכות חייהם של אנשים רבים. בהתנהלות נכונה, ניתן להתמודד איתם באופן יעיל ואף לפתור את הבעיה.

התקפי חרדה מתרחשים כאשר הגוף "מתבלבל" וחושב שהוא מתמודד עם איום, אף כי מדובר בסיטואציה רגילה לחלוטין, שאינה מסוכנת משום בחינה. למרות שהם עשויים לגרום לתחושות מאיימות ולפחד מופרז מפני סכנה, מוות, עילפון ושגעון, אנשים הסובלים מהתקפי חרדה לא נמצאים בסכנה ממשית כאשר הם חווים את ההתקפים. אם כך, התקפי החרדה בדרך כלל מופיעים באופן פתאומי, והם אינם צפויים.

 

בשל חוסר הוודאות בנוגע להופעתו של התקף החרדה, אנשים שחוו התקפי חרדה בעבר עושים מאמצים על מנת להגן על עצמם מהתקפים עתידיים בדרכים שאינן בריאות – הם לא יוצאים למקומות שנתפסים כלא בטוחים, הם נעזרים בחפצים "בטוחים" כמו טלפון נייד ובקבוק מים על מנת להרגיע את עצמם, והם נמנעים מסיטואציות שכוללות אנשים רבים, רעש או המולה. אך התלות באובייקטים ובתרחישים האלו לא תפתור את בעיית התקפי החרדה, אלא תהווה פלסטר פשוט לפצע שלא יחלים ללא טיפול משמעותי ונכון.

 

התקפי חרדה יכולים להופיע בלילה וביום. כאשר מדובר בהתקפי חרדה במהלך היום, אתם עשויים להתחיל לחוש חוסר נוחות באזור הקיבה, ולחוות סחרחורות, קוצר נשימה, כאבים בחזה ותסמינים נוספים, שילכו ויחמירו עד לשיא התקף החרדה. כאשר מדובר בהתקפי חרדה ליליים, אתם תתעוררו באמצע הלילה כאשר התקף החרדה כבר נמצא בשיאו. מדובר באותם תהליכים שגורמים לשני סוגי ההתקפים, כאשר ההתקף הלילי מתעצב ומחמיר כאשר האדם עדיין במצב רדום.

 

חשוב לזכור כי לאחר תחילתו של התקף החרדה, לא ניתן לעצור או לסיים אותו באופן מיידי ומלאכותי. מאותו רגע ואילך, תוכלו להקל על חוסר הנוחות שאתם חווים ולהפחית את החרדה באמצעות נשימות נכונות, הרפיה של השרירים, שינוי תפיסת האיום של ההתקף והתרכזות במשימות יומיומיות ושגרתיות והמתנה.

 

התקפי חרדה לא מתחילים באשמתכם, וזו גם לא אשמתכם שלא תוכלו לסיים אותם באופן מיידי. מדובר בתגובה גופנית בלתי נשלטת ובמקרים של התקפי חרדה ליליים, אף תת-הכרתית. בטיפול בהתקפי חרדה, תוכלו ללמוד כיצד למנוע את הגורמים הסביבתיים והגופניים להתקפי חרדה באמצעות תרגילי נשימה, שינוי קוגניטיבי שמשמר את החרדה והקלת לחצים. בינתיים, נסו לזכור שכל התקפי החרדה מסתיימים באופן טבעי. תוכלו לקרוא עוד על התקפי חרדה, הגורמים להם, תסמיניהם ודרכי הטיפול בהם באתר של מכון חיבורים – המכון הישראלי לטיפול בחרדה.

מכון חיבורים הינו המכון המוביל בטיפול בחרדות בקרב ילדים ומבוגרים ופועל ב4 סניפים במרכז הארץ לפרטים נוספים, בקרו באתר : www.hiburimnamal.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב