דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חייבים לדעת על חיפוש פטנטים ורישום פטנט 

מאת    [ 12/09/2017 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2251 פעמים ]

שלב מקדים ומומלץ לרישום פטנט הוא ביצוע חיפוש במאגרי מידע. חיפוש כזה מאתר המצאות, פיתוחים ורעיונות שעלולים לסכן את עמידתה של ההמצאה בתנאי החידוש וההתקדמות ההמצאתית הנדרשים לפי דיני הפטנטים. חיפוש מידע רלוונטי להמצאה, יכול להתבצע בכל מאגר מידע נגיש לציבור, אולם כיום, מאגרי המידע המובילים בתחום הפטנטים, והמשמשים מקור להשוואה ביחס להמצאה עליה מבקש הממציא להגן, הם אתרי האינטרנט של לשכות הפטנטים הלאומיות והבינלאומיות בכל העולם. אתרים אלה פתוחים לציבור הרחב ומכילים כמות עצומה של פרסומי פטנט, בקשות לרישום פטנט, פטנטים רשומים בתוקף ופטנטים שתוקפם פג, כמות אשר מכבידה על איתור פרסומים רלוונטיים ומגדילה את זמן החיפוש הדרוש.


החיפוש יכול להיות לפי סיווג ההמצאה לתחום טכנולוגי, שמות מתחרים, מילות מפתח ועוד. גם הצלבות בין שדות החיפוש השונים הן דבר רצוי.

 

החיפוש לא מספק ודאות מוחלטת לרישום פטנט, וגם אם הוגשה בקשה לפטנט, עדיין קיים סיכוי שבוחן הפטנטים יעלה כגדה את הפרסומים שעלו בחיפוש או פרסומים אחרים שהוא מצא בחיפוש עצמאי. חשוב להבין שלא רק תוצאות דומות להמצאה שרוצים לרשום פטנט עליה הן חשובות, אלא גם דרך הקריאה שלהן. כאן נכנסת לפעולה מומחיותו של עורך פטנטים. עורך פטנטים יודע לא רק לכתוב בקשה לפטנט אלא, ואולי חשוב אפילו יותר, לקרוא פטנט בצורה נכונה. כך הוא יכול לאפיין את ההבדלים בין ההמצאה לפטנטים ופרסומים אחרים שעלו בחיפוש, ולצייד את הבקשה לפטנט בתוכן מתאים, שכמו תחמושת או אספקה יאפשר לה לעבור את תהליך הבחינה בהצלחה. הרבה פעמים רואים את היער כמכשול אחד גדול שלא ניתן לעבור אותו. רק כשנכנסים לתוכו מגלים את השבילים שאפשר ללכת בהם עד ליציאה בצד השני.


ממציאים ומידענים נוטים להתעלם או להמעיט בערך ההגדרה המילולית של ההמצאות בפרסומים שנמצאו. נאמר כבר, חיים ומוות ביד הלשון, וזה נכון גם ברישום פטנט. בוחן פטנטים יכול להעלות כנגד הגדרת המצאה גם פרסומים המתייחסים להמצאות שאבד עליהן הכלח, מכיוון שהוא לא מוגבל לתקופת זמן מסוימת. גם פטנטים שמעולם לא יושמו נלקחים בחשבון בבחינה של בקשה לרישום פטנט.


בניגוד למגמה הירוקה שתופסת היום תאוצה, רישום פטנט דורש דבר בסיסי אחד: לא למחזר. זכות בלעדית נותנים למי שתרם המצאה חדשה וחדשנית למאגר הטכנולוגי של האנושות, גם אם תרומתו צנועה.


כדי להתאים בין ההגדרה המילולית לבין ההגדרה המהותית של ההמצאה דרושה מומחיות ניסוח והבנה טכנית וטכנולוגית. רק כך אפשר יהיה להתגבר על התנגדות לרישום פטנט שמבוססת על פרסומים שמתארים המצאות דומות. בידול ההמצאה  מפטנטים קיימים חיוני להשגת המטרה הסופית של רישום פטנט. למזלנו, בידול כזה יכול להתבצע כבר בשלבים מתקדמים של בדיקה מעמיקה יותר של תוצאות החיפוש, ועריכת הפטנט. כאשר מדובר ברישום פטנט, האמת נבחנת בפרטים הקטנים, וההמצאה במלים.

ד"ר חזי סעדו הוא עורך-פטנטים מעל 14 שנה, בעלים ומנהל של saado-ip עם סגל מומחים  ויועצים טכניים מהשורה הראשונה, המתמחים ברישום פטנטים, ייעוץ בפיתוח המצאות וליווי לאורך חיי הפטנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב