דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על הזוגיות בחגים? 

מאת    [ 05/09/2017 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 1349 פעמים ]

איך לשמור על הזוגיות בתקופת החגים?

חגי תשרי מביאים עימם גם לא מעט אתגרים בזוגיות.

אנחנו יודעים כי על פי הסקרים קיימת עלייה חדה של פי שלוש בבקשות לפתיחת תיקי גירושים בתקופה שלאחר החגים

מה הסיבה?

השילוב של שינוי השגרה המתפרס על כחודש שלם יוצר אצל לא מעט זוגות התמודדויות עם ענייני זוגיות שבימים רגילים בהם כל אחד נמצא בשגרת יומו ושעות הביחד מעטות הרבה יותר אפשרות להימנע מכניסה אליהם.

מצבים רגישים של חוסר הסכמות מן העבר שהוסתו הצידה, צפים ועולים בתקופה מאתגרת זוגיות זו. שכן בתקופה זו בני הזוג והילדים שוהים שעות רבות יחד, לא פעם קורה שלכל אחד מבני הזוג יש ציפיות שלא מקבלות מענה, הצורך לארח או להתארח, חלוקת הזמן והבילויים המשותפים או הפרטניים ומשקעים וכעסים מהעבר אשר ייתכן והוסתו הצידה בתקופת השגרה כבר לא יכולים להידחק הצידה מכורח הנסיבות מתעוררים לחיים והזוגיות עלולה למצוא את עצמה מתערערת עד כדי כך שמחשבות על גירושין עולות לא פעם.

ביומיום בני זוג מנהלים שגרה מגוונת לתוכה נכנסים פעילויות רבות המאפשרות להם ליצור ריחוק מפני מקורות חוסר הסכמה כמו שעות ארוכות בעבודה, צפייה בסרטים או עבודה על המחשב, בילויים עם חברים וכדומה. אולם תקופת החגים, בשילוב מפגשים עם המשפחה המורחבת, עם החמה והגיסה יוצרים לעיתים מצב בו הקשיים בקשר הזוגי צפים ובני הזוג נקלעים למריבות.

אצל חלק מהזוגות, החשש מארוחת החג המשפחתית, מהמפגש עם החותנת הלא מפרגנת, או מהגיסה מחמיצת פנים עשוי לעורר מתחים וסיבות רבות לקונפליקטים בין בני הזוג.

האם אלו רק החגים שגורמים לשכיחות הגדולה בעלייה בגירושין?

בתהליך טיפול זוגי, כשאני משוחחת עם בני זוג שמגיעים אליי, במרבית המקרים נגלה שהריחוק וחוסר ההבנה ההדדית בין בני הזוג מקורם אינו קשור בחג עצמו אלא שלאורך זמן ארוך למדי אחד מבני הזוג או שניהם יחד נשאו עימם כאבים כאלו ואחרים שלא טפלו, הודחקו או הוכחשו למשל: היא מתוסכלת ועצובה כי היא לא מרגישה שבאמת אכפת לו ממנה ושהוא רוצה להיות בחברתה. היא לא מרגישה שהוא שם אותה בסדרי העדיפויות שלו. הוא מרגיש שהיא כל הזמן מבקרת אותו, לא מעריכה אותו ולא מחשיבה את דעתו למרות שהוא עושה אינסוף מאמצים כדי שהיא תהיה שמחה וככל שכל אחד מהם נושא את התחושות הקשות הללו ולא מקבלים עליהן מענה כך מפלס הכעס והתסכול גוברים וכך גם תחושת הריחוק. כל אלו נכון שייפתחו לשיח זוגי אמיתי ומהלב על מנת שיזכו לתמיכה ויקבלו מענה שיעזור לפני הזוג להחזיר את הקרבה והביטחון לקשר ויפוגגו את המתח שהצטבר עם הזמן.

אז מה עושים?

אני שמחה להגיש לכם 8 עצות מעשיות איך בכל זאת לעבור את התקופה הזאת בשלום מבלי לחשוב על גירושין.


    • היערכות– מודעות לכך שמדובר בתקופה מאתגרת אשר עשויה להביא לחיכוכים בשילוב עם היערכות מחשבתית איך למנוע אותם עוד טרם החלו. נסו להתחשב האחד בצרכי השנייה ולהבין את הקשיים של כל אחד מכם באופן שיאפשר לכל אחד מכם להסביר את סיבותיו בצורה מכבדת.
    • היכן לקיים את החג? שוחחו והערכו מראש.  לאחר קבלת ההחלטה על היכן תשהו בחג שתפו את המשפחה המורחבת. הכנה מראש של טבלה בה תשבצו את כלל החגים המשפחתיים והחלוקה היכן תשהו מסייעת מאוד להפחית לחצים ומתחים..
    החגים בארץ נחגגים לא פעם פעמיים כמו למשל ראש השנה. ולכל ערב חג יש את היום למחרת בו אפשר לבקר את המשפחה
    • תאום ציפיות– שוחחו זה עם זו על תקופת החג הקרבה. הקשיבו ותאמו ציפיות לגבי נושאים נוספים הקשורים בחג כמו כמה זמן תשהו בכל ביקור, מהו התקציב למתנה, לאן תיסעו לבלות עם הילדים ומה תהיה חלוקת האחריות בנושאי תפעול הבית. תאום ציפיות מראש עד הפרט הכי קטן יכול לסייע מאוד מכניסה לעימותים מיותרים.
    • תכנון מראש – בנו תכנית יומית מפורטת לכלל ימי החג . חלק מהתכנית תיבנה תוך שיתוף פעולה ביניכם ובחלק מומלץ לשתף גם את הילדים. תכנון זה ימנע ויכוחים מיותרים והפתעות לא נעימות. שתפו גם את הילדים בעניין והתחשבו ברצונותיהם.
    • זמן איכות אישי – האינטנסיביות של תקופת החגים לא קלה וכולנו זקוקים למרחב זמן אישי. חשוב לזכור זאת, להיערך מראש לכך ולאפשר זמן אישי לתחביבים, שהות עם עצמי, פגישות עם חברים וכד'
    • התחשבות וגמישות - כל אחד מבני הזוג רוצה לשהות בחיק משפחתו. מתוך מודעות לתקופה הרגישה נסו להיות גמישים יותר זה כלפי זו ולעשות פשרות. לקבל דברים שכל אחד אוהב במינון הנכון
    • תשומת לב - זוהי נקודה חשובה לכלל ימי השנה אולם בתקופה מאתגרת זו על אחת כמה וכמה: העניקו תשומת לב מיוחדת לבן או בת-הזוג באמצעות מחוות קטנות והפגנת אכפתיות כמו הוקרות ופרגון שיחזקו את תחושת הקרבה.
    • היו חכמים!!! - ולא צודקים וזכרו  הזוגיות חשובה יותר מתקופת החגים הקצרה. בסופו של דבר זו רק תקופה וזה עובר.

והעיקר שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת זוגיות מאושרת וחג שמח!

אמילי בירן
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית
לטיפול זוגי באווירה נעימה  לחצו כאן     לקבלת מאמרים לזוגיות מאושרת  לחצו כאן     לסרטוני וידאו בערוץ היוטיוב שלי לחצו כאן  לדף הפייסבוק שלי לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב