דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי הכס- אמת או זוועה?... 

מאת    [ 28/08/2017 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2410 פעמים ]

משחקי הכס- אמת או זוועה?...

 

אני מתנצל.

כנראה שחטפתי ליקוי חמה מוקדם שבגללו נכנסתי לקומה בשש השנים האחרונות ורק לפני מספר שבועות התעוררתי כדי להצטרף לאנושות ולצפות ב"משחקי הכס".

וכשהגעתי בשלום לעונה השישית, ניסיתי להבין מה גורם לעולם להעריץ את הסדרה הזו?

כי מה יש לנו שם?

ראשים מותזים בקצב של משחטת עופות בבני ברק, ערב יום כיפור, מלכים שעולים לשלטון לפני הבר מצווה, עורבים שעובדים בהתנדבות בבזק, ממזרים שמקום אמם לא נודע, וכשנודע מסתבר שהדוד הוא גם האבא ומכאן שהאמא היא גם ה...דודה (?) והמכנה המשותף לכולם הוא חוסר חוש הומור ואולי בגלל זה אף אחד לא נפטר מהם בשיבה טובה.

כשאנחנו רואים מראות כאלה בדעא"ש כולנו מזדעזעים, וזה מגיע לכך שאני, למשל, לא שובר את הראש ומנסה להבין דמות חדשה שפתאום מתגלצ'ת לעלילה, אלא פשוט מחכה בסבלנות עד שמישהו ישחט אותה והסיפור ממשיך באין מפריע.

חוץ מזה,  מבחינתי, עושה הסדרה פלאש- באק אחורה לשנות ה-80, כשהעולם מצא פורקן ב"דאלאס" ו"שושלת". גם אז מילאו הסדרות הללו צורך אנושי לחטט בחיים של אנשים בעלי כח ושררה. וכך בילינו ערבים שלמים  בהתרגשות במחיצת  ג'יי- אר, מיס לוסי ואלכסיס, הפעם בתפקיד סרסיי לאניסטר.

דבר שני שאפשר להסיק משפיכת הדם האסטרונומית הוא ש"משחקי הכס" משקפת משהו חייתי שחבוי עמוק אצל כל אחד מאתנו. בסופו של דבר בעברנו היינו בעלי חיים פרימיטיביים כפי שמלמדת האבולוציה או התנ"ך("עין תחת עין" "שן תחת שן"). הסדרה אמנם דמיונית אבל מתארת מערכות  חיים שהתנהלו בימי הביניים ולפניהם כשחיי האדם היו שווים פחות מקליפת גרעין אבטיח.

מעבר לכל הדברים, מה שמזדקר כמו טירת  ווינטרפל בסדרה הזו, הן מלחמות האגו האינסופיות. די במבט או מלה לא במקום כדי לצאת בצהלות שמחה למלחמות עקובות דם. ובעניין הזה, בהחלט ניתן להגיד ששום דבר לא השתנה. אפשר לכתוב ספרים על הנזקים שגרם וגורם האגו של מנהיגים מטורפים  בהסטוריה של העולם בכלל ובחיינו בפרט.

אבל, על מנת  לסבר את האוזן,  נציין שלכל אחד מאתנו יש אגו ברמה מסוימת ומניסיוננו אנחנו יודעים אם הוא מכשיל אותנו או מסייע בידינו. כדי לגלות את משקלו בחיינו, נכון יהיה שנברר את העניין  ביננו לבין עצמנו וניתן לו ציון מ-0 עד 10.

במידה ומצאנו שהוא גבוה ומזיק, יש לנו כרגיל שתי ברירות: לתת לו לנהל לנו את החיים ולהמשיך לסבול, או לנהל אותו תוך כדי ריסונו. לשם כך, נשאף לבצע שינוי כדי לשפר את המציאות, ניעזר בכלים אימוניים מתאימים, נתאמן ונתמודד.

אגב, יש גירסה הטוענת שלגברים יש יותר אגו מנשים, אחרת לא היו מלחמות בעולם. בכל מקרה מי שכתב זאת לא הכיר את גברת סאנסיי או ליידי חאריסי, האמא של 3 הדרקונים. 

  אמנון סער "גישה לעניין – הדרך למימוש חלום בנדל"ן" שיווק נכסים. ייזום תמ"א 38, אימון אישי - עיסקי-מקצועי,  הרצאות- הדרכות- הכוונה www.neomisaar.com   054/9292191  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב