דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסלולי מימון בדיור מוגן לדיירים עצמאיים 

מאת    [ 18/08/2017 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 3227 פעמים ]

הרעיון של דיור מוגן, בשונה מבית אבות (לתשושים, סיעודי, תשושי נפש, שיקום)  התפתח מהצורך של האוכלוסייה המתבגרת לביטחון יחד עם חיים עצמאיים בדירה או יחידת דיור משלהם ובקהילה תוססת.

חברות ועמותות שמחו למלא את הצורך ובמדינת ישראל יש מגוון עשיר של בתי דיור מוגן - בקצה האחד דיורים מוגנים יוקרתיים מאוד המציעים דירות יוקרתיות, שירותי הסעדה ורפואה, מגוון רחב של חוגים ומתקנים ופעילויות תרבות עשירות ובקצה האחר דיורים מוגנים צנועים הדואגים לצרכיו הבסיסיים של האדם וכמובן כל דיורים מוגנים שבין שני הקצוות.

העלות היא בהלימה לרמת הדיור המוגן וכדאי לעשות סקר ולברר עלויות בכדי להתאים את הדיור המוגן שאתם מעוניינים בו ליכולותיכם.

בדרך כלל ההשוואה מורכבת שכן יש שירותים אופציונליים בתשלום נוסף וגם מסלולי מימון שונים אשר נציג בכתבה זו בכדי שתוכלו לשאול את השאלות הנכונות בפגישותיכם עם בתי דיור מוגן.

מסלול המימון הנפוץ ביותר בדיור המוגן מבוסס על תשלום חודשי ופקדון. הדייר מפקיד פקדון אשר נשחק בשיעור שנקבע בהסכם ההתקשרות ובנוסף משולם תשלום חודשי. כאשר הדייר עוזב את המקום, יש להחזיר לו או ליורשיו הפקדון בניקוי השחיקה.

מסלול נוסף מבוסס על תשלום חודשי ללא פקדון. במסלול זה הדייר משלם תשלום חודשי בלבד (נקרא לעיתים דמי ניהול) עבור השירותים המסופקים לו.

בדרך כלל, כתלות ביצירתיות של המקום, יוצעו מסלולי מימון נוספים אשר מבוססים על שני המסלולים שהוזכרו למעלה. למשל, תשלום פקדון מופחת (נקרא לעיתים דמי כניסה) עם שחיקה מוגברת, עד כדי שחיקתו המלאה תוך שלוש עד חמש שנים ובתוספת תשלום חודשי.

כאשר נשווה את המסלולים באותו דיור מוגן, התשלום החודשי במסלולים ללא פקדון או עם פקדון מופחת (דמי כניסה) יהיה גבוה יותר ביחס למסלול עם פקדון ומאידך הסכום החד פעמי שהדייר נדרש להוציא קטן יותר.

אפשרות נוספת הקיימת בשוק היא של קניית יחידת הדיור או הדירה ורישומה על שם הדייר. במקרים כאלו כדי לשמור על צביון המקום כדיור מוגן לבני הגיל השלישי כאשר הדיירים המקוריים עוזבים, החוזה כולל הגבלות על מעבר יורשים לדירה. לדוגמה, הגבלה שבדירה יוכלו לגור רק בני הגיל השלישי העומדים בדרישות וועדת קבלה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור דיור מוגן:

1. היו צרכנים נבונים - השוו בכמה מקומות את גובה הפקדון, את שיעור השחיקה החודשי/שנתי ואת שיעור השחיקה המקסימלי. יכולים להיות הבדלים משמעותיים בין המקומות ואף בין מסלולי מימון שונים באותו מקום.

2. הקפידו לקבל בטוחות מוצקות כנגד הפקדון (הטובה מביניהן היא ערבות בנקאית לא מותנית). למידע נוסף ולדרישות החוק בנושא הבטוחות קיראו את המאמר על חוק הדיור המוגן.

3. היעזרו בייעוץ משפטי בעת חתימת החוזה - זוהי עסקה גדולה ומשמעותית.

4. אנו התמקדנו בהיבטים הכלכליים אך ישנם היבטים נוספים, חשובים לא פחות, כמו מיקום הדיור המוגן ונגישותו לצירי תחבורה, מהו סל השירותים ותשתיות המקום, האם יש אפשרות פיזית לשכן מטפל ביחידת הדיור (החוק מאפשר זאת בתנאי שקיים חדר למטפל), האם יש מחלקה סיעודית או מחלקת תמיכה במקום למקרה הצורך והאם היא מתעדפת דיירים מהמקום על פני דיירים חיצוניים, האם יש לחצני קריאה לעזרה בדירה ועוד. על נושאים אלו תוכלו לקרוא במאמרים נוספים.

 למיטב ידיעתנו, יש כיום אתר יחיד ובו ניתן לחפש בית אבות או דיור מוגן עם מחירים, חוות דעת, דרוגים, תמונות ופרטי קשר ואשר הוא לא מסחרי.

מאת ד"ר איציק כהן
מוגש כשירות מטעם
compair  -  just compare&pair
המיזם הלא מסחרי ששומר על ההורים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב