דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מציעים לך לעבור לביטוח זול יותר? קודם בדוק את התנאים! 

מאת    [ 15/08/2017 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2696 פעמים ]

רמת הרפואה הציבורית במדינת ישראל היא מהטובות בעולם, העדות לכך קיימת בתיירות המרפא המפותחת ובדרישה של חולים מכל העולם להגיע לטיפול פה. למרות כל זאת קיימת בעיה קשה בזמינות הרפואה לאזרח הקטן.
כשהתורים לרופאים מומחים ולבדיקות נדחים, תרופות מצילות חיים אינן נכללות בסל וזמן ההמתנה לניתוחים אלקטיביים הולך ומתארך אין פלא שכ-40% מאזרחי ישראל מבוטחים בביטוח בריאות פרטי.
תפקידו של ביטוח הבריאות הפרטי הוא, בין היתר, לשפר את זמינות הרפואה למבוטחים מבחינת זמנים ומבחינת איכות המטפלים, ועל כן אין עוררין על החשיבות שלו.

ישנן שתי דרכים עיקריות להצטרפות לביטוח בריאות פרטי. האחת דרך סוכן או חברת ביטוח באופן פרטי והשנייה דרך מקום העבודה בצורה קולקטיבית.
ישנם מקרים בהם מבוטח מעדיף לעזוב את פוליסת הבריאות הישנה שלו ולעבור לפוליסה חדשה קולקטיבית המוצעת לו דרך מקום העבודה במחיר זול יותר אך מכיוון שפוליסות הבריאות החדשות השתנו משמעותית, ישנה חשיבות להבנה של התנאים שאנו עלולים לאבד בעת המעבר.

השינויים בביטוחי הבריאות הפרטיים
כבר מספר שנים שקיימת תופעה של התערבות רגולטורית הולכת וגוברת מצד משרד האוצר בתחום הביטוחים הפרטיים. הרגולציה מתערבת יותר ויותר בתנאים הנקבעים על ידי חברות הביטוח והתערבות זו גרמה לשינויים משמעותיים בפוליסות המופקות כיום. מבין השינויים העיקרים ניתן למנות-


    • ביטול מנגנון הפיצוי עבור ניתוחים- החל משנת 2014 נאסר על חברות הביטוח לכלול בפוליסות הבריאות כל פיצוי כספי עבור ניתוחים וניתן רק לשפות (החזר הוצאות) את המבוטח.
    • הגבלה בבחירת מנתח לרשימת רופאים מוגדרת- בעבר המבוטח יכול היה לפנות לכל רופא לצורך ביצוע ניתוח. מינואר 2016 ישנה חובה לבחור מתוך רשימה סגורה של חברת הביטוח בה הוא מבוטח.
    • תקופת ביטוח זמנית ושינוי תנאים כל שנתיים- עד 2016 תוכנית הביטוח נמשכה עד תום תקופת הפוליסה בתנאים קבועים, כיום התקופה מוגבלת לשנתיים. המשמעות היא שבזמן חידוש הכיסוי חברת הביטוח יכולה לשנות את הכיסויים באופן אחיד לכלל המבוטחים בתוכנית.
    • שינוי הפרמיה המשולמת- בעבר המבוטח ידע בדיוק כיצד הפרמיה מתפתחת לאורך חיי הפוליסה. כיום, במעמד חידוש, חברת הביטוח רשאית לייקר את הפרמיה עד תקרה של 10 שקלים לחודש או עד 20% מהפרמיה האחרונה, ללא צורך באישור המבוטח.

הצטרפות דרך מקום העבודה מעניקה לנו בדרך כלל הטבה במחיר ולעיתים אף בתנאי הקבלה לביטוח, אך מנגד הביטוח תקף רק כל עוד הנך מועסק במקום העבודה ומרגע עזיבת העבודה יש לבקש המשכיות בפוליסה באופן פרטי או שתבוטל (בפועל בהרבה מקרים הביטוח מתבטל עקב אי ידיעה או קפיצה משמעותית במחיר).
במידה וביקשנו להמשיך את הכיסוי באופן פרטי, תופק לנו פוליסת ביטוח בתנאים החדשים שקיימים בענף ולרוב במחיר גבוה משמעותית ממה שהיה קיים.
מעבר מפוליסה פרטית וותיקה לפוליסה חדשה טומן בחובו יתרונות וחסרונות. יכול להיות שלחלקנו יהיה מקובל לעבור לפוליסה זולה בתנאים החדשים בעוד שלאחרים פגיעה בתנאים אלו יהיה דבר שאינו מתקבל על הדעת. חשוב להקפיד ולבדוק אילו תנאים משתנים לפני שממהרים לבטל את הכיסוי הקיים ולהיעזר בסוכן ביטוח מקצועי בכדי להבהיר לנו את התוצאה של ביצוע שינויים בתיק הביטוח שלנו.

 

ניר רייך, סוכן בסוכנות פיני רייך שרותי ביטוח.
הסוכנות פועלת כ-30 שנה בענף הביטוח ומתמחה במתן שירות מקצועי ואמין למבוטחיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב