דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרפסות שמש 

מאת    [ 15/08/2017 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1646 פעמים ]

מרפסות שמש

חולמים על מרפסת שמש בה תוכלו להתענג על כוס משקה קר בלילות הקיץ החמים או לגדל בשטחה תבליני גינה או פרחי נוי? זה הזמן לדעת הכול על הליכי הוספה והרחבה של מרפסות השמש המהוות שדרוג משמעותי לאיכות החיים.

כיום, לאחר החלת התיקונים לחוק התכנון והבנייה, לרשות כל אחד ואחת מביניכם המתגורר בבניין מגורים משותף ללא מרפסות, עומדת האפשרות להוסיף מרפסת בצמוד לדירתו בגודל של  12 עד 14 מ"ר. הוספה של מרפסת השמש מתאפשרת כיום לכלל בעלי הדירות במבני מגורים משותפים וכל זאת ללא קשר למספר הקומות במבנה, גובה המבנה ומספר הדירות בבניין. לכל אילו מביניכם המחזיקים במרפסת שמש קטנה אשר אינה מנוצלת כראוי, עומדת האפשרות להרחיב את שטח המרפסת לשטח מינימאלי של 12 מ"ר ושטח מקסימאלי של 14 מ"ר.

מרפסת שמש והערך הנדל"ני

הוספה ו/או הרחבה של מרפסת שמש, הינה פעולה התורמת באופן ישיר לערכו של הנכס שבבעלותכם. על פי הערכות שונות בענף הנדל"ן הישראלי, הוספה ו/או הרחבה של מרפסות שמש לשטח הדירה מעלה את ערך הנכס בכ-10% משוויו. כפועל יוצא מכך, ההשקעה הכספית הנדרשת בתכנון והתקנה של מרפסת שמש היא למעשה פעולת השקעה המיועדת לצרכי השבחת הנכס.

כיום, החוק מתיר הוספה ו/או הרחבה של מרפסת שמש בכל מבנה מגורים משותף וזאת ללא קשר לשנת בנייתו. כפועל יוצא מכך, הוספת מרפסות מהווה פעולה נפוצה במסגרת יישום הליכי תמ"א 38 במבנים שאינם עומדים בתקן הנדרש מפני רעידות אדמה, כאשר רוב המבנים המיועדים לתמ"א 38 נבנו לפני שנת 1978. יחד עם זאת, הצבתן של מרפסות בשטח מבני מגורים ישנים מחייב מיפוי מקצועי של המבנה וזאת לצרכי תכנון אופטימאלי של הקמת המרפסות בהתחשב בתוואי השטח ומצב התשתיות במבנה טרם יישום פעולות תמ"א 38.

חשוב לדעת: הליכי הוספה או הרחבה של מרפסת לדירת המגורים אינם כוללים דרישה לתשלום היטלי השבחה, וזאת במקרים בהם גודל המרפסת עתיד לעמוד על 12 מ"ר. כפועל יוצא מכך, תכנון והקמה או הרחבה של מרפסות השמש הן פעולות בעלות ערך כלכלי רב בכל הנוגע להיבט הנדל"ני לטווח הבינוני והארוך.

לצורכי תכנון, ייצור, הקמה והתקנה של מרפסות השמש, תדרשו לשכור את שירותיהן של חברות העוסקות ומתמחות בתחום. חברות אלו מאפשרות לכם ליהנות גם משירותי אדריכלות לצורך התכנון וליווי הליכי קבלת היתרי הבנייה וגם משירותי הנדסה המיועדים לצרכי תכנון וייצור של המרפסות בהתאם לתקן הישראלי.

 

 

 

רון ברגמן


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב