דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרנדים בולטים בזירת הטקסטיל 

מאת    [ 14/08/2017 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 2076 פעמים ]

בדים מהווים אלמנט עיצובי ודקורטיבי בכל חלל תודות לשילובם הנרחב באלמנטים עיצוביים. וילונות, מפות, ריפודים וכיסויים שונים קובעים את אופי החלל והצבעוניות שלו. לטקסטורת הבד תפקיד מרכזי בבחירתו, כיוון שהיא זו שמפעילה את חוש המישוש, מעוררת תגובה ויוצרת תחושה בעזרת הקומפוזיציות השונות שהיא יוצרת. הטקסטורה יוצרת שינויים בהיבט הויזואלי של הבד, כיוון שבבדים רבים אופן האריגה יוצר טקסטורה המעניקה לבד מראה ייחודי משלו.  טקסטורות שונות מאפשרות לבצע שינויים משמעותיים בחלל ולשנות את תפיסת מראהו.

חברות רבות מתמחות בטקסטיל לבית מספקת שפע סוגי בדים בניהם: משי, כותנה, אורגנזה, קטיפה, פשתן ובדים סינתטיים למיניהם. לכל אחד מסוגי הבדים מגוון טקסטורות המאפשרות ליצור אינספור סגנונות: אלגנטי ויוקרתי, קלאסי וכבד, קליל ושקוף, זרוק וצעיר, צבעוני ועוד.

על ידי התאמת בדים מסוגים שונים, ניתן לעצב חלל. למשל, חלל בעל תקרה נמוכה יתפס כגבוה יותר בעזרת וילון בעל דוגמת פסים לאורך, לחילופין, חלל גבוה וחסר פרופורציה יקבל מראה נעים יותר לעין בזכות טקסטורת פסים לרוחב או דוגמא אחרת המסודרת לרוחב. כמו כן, ניתן להתאים תצורות שונות של בדים כדי ליצור אווירה רצויה בחדר. בנוסף, ניתן לרפד ספות או כורסאות בבד בעל טקסטורה מעניינת, לדוגמה: פרחים, משבצות, פסים ועוד ובכך להעניק לרהיט סגנון שונה לגמרי ולהתאימו לאופי החלל. ניתן לרפד ספה בבד עם טקסטורת פסים בגוונים עזים ולשלב בה כריות נוי מבד חלק ליצירת מראה רטרו צעיר ואופנתי.  כמו כן ניתן לצרף כורסה בודדת  מבד חלק הזהה בצבעוניותו לכריות הנוי.

מדמשק ועד יוטה

מתעוזת הצבעים באריגי כותנה מודפסים בעלי גימור מבריק ועד לאלגנטיות שבטפטה, בדים משפיעים על התייחסותנו הרגשית בכך שהם מותירים רושם על כל חושינו. לדוגמה: חוש המישוש מושפע מרכותו של הבד, ככל שבד יהיה רך יותר התענגותנו עליו תהיה גדולה יותר. תחושת הבד יכולה להצביע על עושר (משי), על פורמאליות (בד דמשק), או על חוסר פורמאליות (בד יוטה). טקסטורות וצבעי הבד משפיעים רבות על חוש הראייה וגורמים לנו להתמקד בפריט זה או אחר. 

 

לי אפיק, מנהלת הסחר והשיווק של רשת אי.די.דיזיין מסבירה שבתחום הטקסטיל ישנה העדפה ברורה להדגשת הסיב - דוגמאות שתי וערב שמשלבות סיבים מחומרים שונים, בד, עור ואפילו רטאנים לצד בדים שמציגים דוגמאות על ידי חומרים שונים - כמו שילוב של קטיפה - ויצירת דוגמא מיוחדת וחריגה של פרחים או אלמנטים גרפיים מתקופת הברוק (כורסא פטרישיה, סלון קנזו עם פרח ירוק/פוקסיה). דוגמאות מתחום החי עדיין מאוד פופולריות, פרוות הפרה שהיא הריפוד הקלאסי בתחום זה ולצידה דוגמאות של חיות נוספות. 
 
מגמת מוצרי הטקסטיל של קיץ 2017, מתאפיינת השנה בעיקר, בחזרה לבדים טבעיים, לעבודות יד, ולמוצרי טכסטיל מושקעים, הן מבחינת איכות החומרים, והן מבחינת העיצובים. רחל מרום מנהלת הקטגוריה של טקסטיל וכלי בית ברשת אייס אומרת: "המגמה העולמית בתחום הטכסטיל לבית מהווה חלק בלתי נפרד מעולם התוכן של האופנה. אנו משיקים מידי עונה קולקציות טכסטיל עדכניות ואופנתיות, במטרה להעניק ללקוחות "חווית קנייה" מושלמת בסניפי הרשת, ולהציג את החידושים האחרונים בתחום, תחת מטריה אחת".
לדבריה: "קולקציית הטקסטיל לקיץ הקרוב, מתאימה את עצמה למגמה ההולכת וגדלה של החדרת האלמנטים האופנתיים גם לתחום של עיצוב הבית ונותנת מענה מושלם למראה אופנתי ועדכני, המאחד תחת מכנה משותף אחד, תרבויות, מוטיבים, צבעוניות וחומרים, ויוצר מראה וייחודי". 
קולקציית הטקסטיל, מתאפיינת  השנה בחזרה לבדים העשויים מ-100% כותנה ושימוש בחומרים עשירים כמו קטיפה, רקמה חרוזים ועוד, בשילובים והנגדות של  סוגי בד כגון: אורגנזה עם פשתן, אורגנזה עם קטיפה  אורגנזה עם רקמה וכדדומה.


קשת הצבעיים האופנתיים בטקסטיל לבית באביב קיץ 2017, באה לידי ביטוי בצבעים דומיננטיים מרהיבי, המסמלים עושר ויוקרה, דוגמת: בורדו יין, זהב, כסף וברונזה, לצד צבעי פסטל  רומנטיים, בהירים ורכים כמו: ורוד, אדום,כחול וירוק, המהווים חידוש מרענן לחדרי הבית.

רטרו טבעי

הטרנד העולמי של התרפקות על העבר וחזרה לסגנון ה"רטרו", בא לידי ביטוי בקולקציה הנוכחית, המתאפיינת בחזרה למראה העשיר והעתיק, בשילוב חומרים  דמוי סאטן או משי המדגישים את הזוהר והעושר, לצד דגמים חדישים אופנתיים, המאופיינים בשילוב של צבעים חזקים וצורות גאומטריות, דוגמת: מצעי כותנה   בסגנון קלאסי, אתני ומודרני בצבעים מרהיבים, במרקמים עשירים ובמגע רך ומלטף, הייחוד מצעים בעיבוד מיוחד אל קמט להקטנת הצורך בגיהוץ (גיהוץ קל למראה משולם), כריות כותנה, משי או ג'ינס במגוון צורות וגדלים בשילוב רקמות, מראות, חרוזים ועוד מפות לבית, למטבח לפינת האוכל, במגוון דגמים ובדים כדוגמת, אורגנזה בשילוב רקמה מעודנת בעבודת יד, מפות כותנה, מפות קלאסיות מטרילין, והלהיט החדש של הקיץ - מפות ג'ינס בשילוב מראות, רקמות צבעוניות ודגמים נוספים, כיסויי מיטה מכותנה או מסאטן בשילוב רקמה, חרוזים ובדים, ווילונות לחדר שינה או למטבח בשילוב חומרים טבעיים כגון כותנה או אורגנזה, ווילונות לחדרי ילדים מכותנה עם אפליקציות וציורים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב