מי אחראי על התוצאות העסקיות שלך?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מי אחראי על התוצאות העסקיות שלך? 

מאת    [ 07/08/2017 ]
מילים במאמר: 392   [ נצפה 282 פעמים ]

 
 

רני, איש העסקים שהגיע אלי, הרוויח הרבה כסף בעבודה שלו לאורך השנים.

הוא הצליח מאד במה שהוא עשה, היה בעשירון העליון במקצוע שלו, ולמרות זאת הרגיש פספוס.

לדבריו, הוא היה יכול להגיע למאיון העליון אם היה מתנהל יותר נכון. העסק "שאב אותו", הוא רצה להתפתח בכיוונים שונים, להשקיע פחות שעות ביום בשוטף ולהשקיע בחשיבה ובפיתוח העסק.

התחלנו לעשות אבחון מקיף לעסק שלו, בשיטת Satia, שכולל ארבעה תחומים עיקריים שלהם השפעה קריטית על התוצאות העסקיות:

תחום ההתמודדות, שכולל משברים, מצבים בלתי צפויים ואופן קבלת החלטות.

תחום ההוויה, שכולל מי זה האדם שמנהל עסק, איך הוא מתקשר, מהן מערכות היחסים המשפיעות

על הפעילות בעסק, והאם הרווחה האישית שלו מטופלת.

התחום הפיננסי, שבו מכירים את המציאות העסקית ובוחנים האם ההתנהלות הכספית של העסק תומכת ברצון להיות מצליח כלכלית.

ותחום הכיוון: מה האדם רוצה, מהו הכיוון שאליו הוא הולך, כולל חזון וערכים.

התחלנו לעבוד על ההתמודדות שלו עם משברים: ממה הם נגרמים ואיך הוא מתמודד איתם. לדבריו, הכישלונות העסקיים שלו קשורים בכך שלקוחות עוזבים אותו. כיוון שהוא כריזמטי ואינטליגנטי, הוא מגייס כל הזמן לקוחות חדשים, אבל רבים מדי עוזבים אותו בגלל שירות לא טוב שהוא נותן להם.

שאלתי אותו: "מה יש בך, ברני, שגורם למשברים לקרות בעסק?"

זו לרוב שאלה מורכבת. היא מצריכה את האדם להפסיק ולהטיל את האחריות על מישהו אחר או על הנסיבות, ולפרוץ דרך על ידי כך שהוא ייקח אחריות.

יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

ככל שנפנים את זה וניקח אחריות על כל דבר שקשור בעבודה או בעסק שלנו, זה ישפיע באופן ישיר על הצמיחה שלנו, האישית והעסקית.

לאחר מספר שאלות ששאלתי אותו, רני הבין שרמת השירות קשורה באופן הניהול שלו.

הוא לא סגר פינות, פעמים רבות שכח לטפל בפניות של לקוחות, לא יצר תהליך שירות מסודר של טיפול בפניות, לא היו לו אמצעי בקרה, ובעיקר הוא לא סמך על העובדים שלו.

מי שלא סומך על העובדים שלו, קשה לו מאד לנהל עסק. ובדרך כלל, הוא "טובע בים של משימות", מתקשה להבחין בין עיקר לתפל ובין חשוב לדחוף והעסק מנהל אותו במקום שהוא ינהל את העסק.

ככל שהאימון התקדם, חקרנו יחד את המושג "לסמוך". רני הבין מאיפה זה בא ושחרר את זה. הוא סמך יותר על עצמו וכהשתקפות על כל מי שבמרחב שלו. הוא שיפר את יכולות הניהול שלו, פינה לעצמו יותר ויותר זמן והתפנה לרצון העיקרי שלו: לפתח את העסק לכיוונים חדשים.

נעים מאד, ירון שור,


אני מאמן עסקי, אישי וזוגי בשיטת סאטיה,


שמתמחה בלפרוץ גבולות,


מנחה סדנאות ומעביר הרצאות לחברות, ארגונים ומוסדות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב