דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונותיה של הדרכת הורים והקדמת התענינות בתחום להיוצרות בעיה 

מאת    [ 06/08/2017 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2750 פעמים ]

 

 

אחת הדעות הרווחות בין פסיכולוגים ומטפלי משפחות היא שרוב האנשים יכולים ליצור משפחות בריאות ומתפקדות אם הם חוו זאת כילדים. מובן שמאחר שהדוגמה היחידה של זוג הורים המקימים משפחה היא הוריהם קשה שיהיו מודעים לאפשרויות מגוונות, בודאי כל עוד לא נתקלו בבעיות שהגישה שהם נוקטים בה יוצרת.

יש לפחות שתי קבוצות של הורים היוצאות מכלל זה, אנשים שחוו תפקוד לא תקין של הוריהם ומודעים לצורך שלהם ושל המשפחה הצעירה שהם מקימים להיות מודעים לסגנון ההורות שלהם, ואנשים המאמינים בצורך בהדרכת הורים עוד לפני שהתעוררו קשיים בתפקוד של ילדיהם. בקבוצה הראשונה פעמים רבות נעשה התיקון דרך ריאקציה ופעמים אחרות מתוך מחשבה רבה באלו אזורים צפויים לי או לבן / בת הזוג כהורה כשלים ומיעוט מודעות.

לגבי הקבוצה המאמינה בצורך בהדרכת הורים ככל שהדרכת הורים נעשית תחום נפוץ יותר ויותר כך עולה המודעות לאפשרות להעזר בה, העצות כשעולות שאלות אינן נשארות בתחומי החברה הטובה שיש לה ילדים גדולים יחסית או הסבתות. ערכן הייחודי של הדרכות הורים בין אם הן קבוצתיות או אישיות טמון באפשרות לאנונימיות, מי שהבין שטעה יכול להיות משוחרר יחסית מרגשות אשם הן משום שבידיו ההחלטה אם להמשיך לקבל הדרכה והן משום שהיחסים עם מדריכת הורים הם מקצועיים בלבד. למדריכת ההורים אין הכרות קודמת עם אישיותו של ההורה או הרקע המשפחתי שלו. גם כאשר היא מקבלת מידע הנחוץ לעבודת ההדרכה היא ניטראלית ביחס לפוטנציאל התפקוד של הזוג כהורים וחלק חשוב מתפקידה הוא להביא לביטוי את יכולתם במיטבה ולעודד אותם, להראות את החיובי שבמצב ולשמור על האופטימיות עניין חשוב כשלעצמו.

כל הגישות מכוונות לטיפוח משפחה עם יכולת לאינטימיות, לנורמות ברורות לאוירה נעימה וחיובית. מובן שאין עדיין לאיש את המפתח לקונפליקטים של אמהות המרגישות חוסר איזון בין דרישות מקום העבודה שלהן לצרכים של ילדיהן. או בין הקושי להתקדם מקצועית ולפתח קרירה ובמקביל לאפשר לילדיהן את הערך המוסף של זמן פנוי של הורה. זהו קונפליקט קשה במיוחד כשאחד הילדים או יותר מתקשה בלימודים, צריך עזרה בהתארגנות בגלל קשיי קשב וריכוז או עזרה בתחום החברתי. קונפליקטים כאלו נעשים במהרה רקע למתחים בין בני הזוג. הדרכת הורים יכולה לסייע רק בקידום אסטרטגיות להעזר במשפחה המורחבת או לעודד גברים הזקוקים לרוב ליותר שעות עבודה להבין שהצורך לצמצם את שעות עבודתם הוא זמני.

 "האם ניתן להקדים ולהכין הורים למשברים הצפויים להם לפי הכרות עם שלבים משבריים בהתפתחות ילדים או שבמידע תאורטי קשה להעזר במצבים משבריים"?

מובן שהתשובה על שאלה זו היא אישית. אך הכרות עם גישות שונות להדרכת הורים בשלבים מוקדמים של הורות יכולה להקל. 

 

סמדר נבו. מאמינה שמשפחות שומרות על תפקידים קבועים של בני המשפחה. מפגשי ההנחיה מיועדים לגלות את הסמוי מבני המשפחה. הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי אפשרי.


הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי אפשרי.


במפגש עם משפחות יש השתתפות פעילה שלי, http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


 


ליצירת קשר 0544893772


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב