דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור קריין ולחסוך כסף 

מאת    [ 03/08/2017 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2703 פעמים ]

 

נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

יש שלושה דברים שצריך לשקול:


    • מחירים. טווח המחירים בתחום הקריינות רחב מאוד, אבל ארגון הקריינים בישראל (IVO‏ – Israel Voiceover Organization) פרסם תעריפון לקריינים מתחילים, שיכול להיות נקודת המוצא שלך. מגוון גורמים יכולים להעלות את המחיר. למשל: המורכבות של הטקסט, הניסיון של הקריין או מידת הדחיפות של העבודה.

    אם קריין מבקש פחות מהמינימום של ה-IVO לקריינים מתחילים, שאל את עצמך למה. קריינות היא עבודה. הקריין חייב להתכונן להקלטה, לברר מילים מסובכות, להקליט ולאחר מכן לערוך את ההקלטה – וכל התהליך אורך לפחות פי 4 מאורך התוצר הסופי. נוסף על כך, יש עלויות בסיסיות: הקריין משקיע בציוד אודיו איכותי, בתחזוקה שלו ובסביבה אקוסטית מתאימה. משום כך הצעות מחיר נמוכות מאוד צריכות להדאיג אותך: האם הקריין לא משקיע זמן, מאמץ וכסף בעבודה? למה הקריין חושב שהעבודה שלו שווה פחות מעבודה של קריין מתחיל? ואם הוא חושב שהיא שווה כל כך מעט, איזה מוצר תקבל בסוף? האם תקבל קריינות חובבנית? איכות אודיו נמוכה? גם וגם? האמרה הישנה נכונה: "מה שמשלמים זה מה שמקבלים", ואם תבחר את הקריין הזה, תמצא את עצמך בסוף עם סרטון גרוע ובלי הלקוח. במילים אחרות, בסוף תגלה שלא חסכת כסף, אלא להיפך – הפסדת כסף.
    אם קריין מבקש יותר מהמינימום של ה-IVO, מה אתה מקבל בתמורה? אתה יכול לקבל קריין מנוסה יותר, ביצוע מהיר, איכות אודיו משופרת או יכולת לטפל בטקסט מורכב במיוחד.
    התעריפים מושפעים גם משני הגורמים הנוספים: הקלטות מחדש ותנאי תשלום. אם אתה מעוניין במידע נוסף על גורמים אלה, המשך לקרוא.

    • הקלטה מחדש. הקלטה מחדש נעשית אחרי שהקריין מוסר את ההקלטה, אם אתה מבקש להקליט שוב חלק מהטקסט כי אתה מעדיף אינטונציה אחרת, או כשאתה רוצה לשנות את התסריט.

    הקלטות מחדש דורשות זמן וחייבות להתאים בדיוק לסאונד של הקריינות המקורית. בגלל היקף העבודה הנדרש, ה-IVO ממליץ לגבות תשלום תמורת הקלטה מחדש.
    בפועל, יש קריינים שמציעים הקלטה מחדש "בחינם". בהתחלה "בחינם" נשמע טוב, אבל צריך להבין של"בחינם" יכולות להיות פרשנויות שונות. ייתכן שהקריין מגלם את עלות ההקלטה מחדש במחיר הבסיסי, ואז אתה משלם על הקלטות מחדש אם אתה צריך ואם אתה לא צריך אותן. למשל, אם קריין אחד דורש 800 ש"ח תמורת הקריינות ועוד 200 ש"ח עבור הקלטה מחדש (לפי הצורך), וקריין אחר דורש 1,000 ש"ח תמורת הקריינות כולל הקלטה מחדש "בחינם", עדיף לבחור בקריין הראשון, כי לא משלמים לו על הקלטות  מחדש אלא אם כן באמת צריכים אותן. תעריפונים מודולריים מאפשרים לך לחסוך כסף.

    • תנאי תשלום. יש הבדלים ניכרים בין תנאי התשלום שהקריינים השונים מציעים. יש כאלה שמקבלים רק תשלום מראש, ויש אחרים שמוכנים לקבל תשלום שוטף פלוס 30 או פלוס 60. מבחינתך בדרך כלל נוח לדחות את התשלום לקריין עד שהלקוח משלם לך, אבל יש קריינים שגובים תשלום על תנאי שוטף פלוס, ואז צריך להחליט אם הנוחות שווה את המחיר. שים לב גם שיש קריינים שנותנים הנחה למי שמשלם מראש או מיד עם קבלת המוצר. תמיד כדאי לשאול אם יש אופציה כזאת.

אם כן, כשאתה מחפש קריין שמקליט מאולפן ביתי, ונתקל בהצעות מחיר שונות מאוד זו מזו, זכור שהזולה אינה הטובה ביותר אלא המסוכנת ביותר ושלפעמים דווקא משלמים על מה שמקבלים "בחינם". בחר במקצוען הגובה מחירים של מקצוענים, רצוי לפי תעריפון מודולרי, ונסה להשיג את תנאי התשלום המתאימים למצב. הסרטון שלך יישמע מצוין, אתה תחסוך כסף והלקוחות שלך יודו לך.

ויקטוריה פיינרמן היא קריינית מקצועית באנגלית. ויקטוריה מספקת קריינות באנגלית למגוון פרוייקטים, בעיקר לתחום ההיי-טק ורפואה.


Victoria's Voice. It's everything you're lookingfor in a voice over




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב