דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלומות שלנו, ומנפצי החלומות 

מאת    [ 26/07/2017 ]

מילים במאמר: 1012   [ נצפה 2575 פעמים ]

החלומות שלנו, ומנפצי החלומות

 

כולנו חולמים ורוצים להצליח, לנצח להתקדם להשיג ולהיות טובים יותר בכל התחומים האפשריים. בבית בעבודה בלימודים בחברה ובכל תחום שאנו עוסקים בו או חפצים לעסוק בו, מאידך כל הישג דורש מאמץ על מנת להשיגו. ההישגים הגדולים, דורשים בדרך כלל יותר.

הרוב המכריע בעולם הינם אנשים טובים הרוצים לחיות חיים טובים להיטיב לעצמם וגם לזולתם, יש אנשים שמצליחים בכך, יש אנשים שהם עדיין בדרך לשם, ויש אנשים שלא הצליחו והתייאשו, או כאלה שלא ניסו, ובחרו בבטלה ובחידלון. וכמה מפתיע מתברר שישנם גם אנשים שבחרו ברוע, אנשים שאוהבים להזיק ומחפשים דרכים לנפץ את החלומות הטובים של זולתם, יכול להיות כי הדבר נובע מקנאה בהצלחתו של הזולת, ויכולות להיות לכך סיבות נוספות. מלבדם עיקר המעצורים והחסמים נובעים מתוכינו ממנפצי החלומות שבנו, החשש הפחד הבושה השאלה המקננת של מה יגידו מה יחשבו וכדומה.

מאחר שאנחנו בתוך תוכינו רוצים בטוב, ויש לנו חלומות רצונות ושאיפות טובות, על מנת שנצליח בהם חשוב שנבטא אותם נשנן אותם נחזק אותם ונגבש אותם לכדי עשייה שיטתית בפועל במסגרת המציאות, ונתגבר על החסמים המקננים באישיותינו ומחוצה לנו. 

 

במאמר זה אני מגיש שני שירים, השיר השני ממשיך את הסיפור של השיר הראשון, השירים אינם כתובים בסגנון היותר מצוי ומושר של בתים ופזמון, אלא כל שיר מחולק לשני בתים וכתוב כתהליך אחד. השיר הראשון מספר בבית א' על התשוקה העזה להתקדם להצליח להשיג הישגים ולהשתמש בהישגים אלה לטובת האדם והעולם. הבית השני מספר על המאמצים הגדולים שאנו משקיעים כדי להצליח ועל כך שההצלחות וההישגים מתירות לנו לעיתים לנוח ולהתפנק... אבל לא להרבה זמן, מתברר שיהיו כאלה שיילחמו וינסו לנפץ את חלומותינו, כך שניאלץ לשוב לחזית ולהיכנס להתמודדות חדשה אם אנחנו באמת חפצים להתקדם ולהצליח. ועל כך נמשיך לאחר הגשת השיר הראשון. 

 

השיר: יש לי חזון

 

מילים ולחן: יאיר בר-לבב חדאד

 

בית א.

יש לי חזון, כיוון ורצון.

שאני הקטון, אהפוך לאדון.

לא כזה שרודה, כן כזה שמרים.

חיים אנשים, בתים והרים.

עם עודף של כוח, ועודף ממון.

אגלה בכל איש, את תוך קליפת הרימון.

 

בית ב.

כבר הפסקתי לישון, עוד אהיה הראשון.

בחוץ הלשון, מורחב האישון.

אני כמעט מתאדה, לא זה לא סיפורים.

עוד ועוד מעשה, החיים הם קצרים.

מפסיק קצת לטרוח, עבדתי המון.

לשבת לנוח, עכשיו זה נכון.

 

לאחר התהליך שהצגנו בשיר הראשון, העוסק בשאיפה הטבעית של כל אדם להצליח להתקדם להתחבר לטוב ולעלות אתו ובו מעלה מעלה וגם ליצור טוב עצמי חדש, אנו עוברים לשיר השני בו אנו מתייחסים להתמודדות הכמעט הכרחית של כל בעל שאיפה ובפרט של שאפתנים בעלי גישה חדשנית היוצאים מחוץ לקופסא, עם מתנגדים מבקרים מתחרים, אנשים חשדנים שלא נותנים אימון ואף כאלה שאתה לגמרי לא מצליח להבין מה מניע אותם להילחם בך ובפעילות החיובית שלך מלבד רוע לשמו, להם אנו קוראים בשיר זה ''מנפצי החלומות''. ההתמודדות הראשונית עם מתנגדים צריכה להיות מבינה מסבירה פנים ועדינה כי ברוב המקרים ההתנגדות נובעת דווקא מדאגה כנה מטוב לב או מסיבות טובות אחרות, כמו חרדה קיומית הנובעת מתחושת השגת גבול וקנאה מובנת, אז אתה צריך להתחשב להסביר ולהמשיך תהליך בעדינות תוך הימנעות מחיכוכים מיותרים. אך לעיתים אתה מתוסכל לגמרי ולא מבין מה פשר הכוחות השליליים שמבקשים להשמיד את החלומות שלך ולהזיק לך, מה מניע אותם, חוץ מרוע לשמו?! ההמלצה הראשונית היא להימנע ממלחמה פנים אל פנים, ולעשות מאמצים להתנתק מהכוחות והאנשים השליליים ולנסות להתחבר לחלקים יותר חיוביים במציאות, לאנשים שכן יאמינו יעודדו ואפי' יסייעו. ברוב המקרים זה עוזר אבל לא תמיד...

 

ומכאן למבנה השיר השני.

בשיר השני בבית הראשון, אנו מגלים במפתיע שקיימים אנשים כאלה שמגמתם העיקרית לנפץ חלומות של זולתם לחנוק אותם ולמנוע מהם להתפתח ולהצליח, אנו מתקשים להאמין לא מצליחים להבין מה מניע אותם, אבל עובר זמן אנו מעכלים זאת ומגדירים את עצמינו מצד אחד ואת אותם ''מנפצי חלומות'' מצד שני, מבינים כי על אף הרצון שלנו להתחבר עם כל אדם, אנו בעלי אופי שונה והפוך מהם ואין לנו שום דרך להתחבר.

בחלק השני בבית הראשון אנו עוברים כבר לתהליך ההתמודדות שלנו, ההמלצה הראשונית שלנו לאדם הנתקל בקשיים ומתנגדים בעלי כוח חזק, היא להתנתק מהכוחות השליליים והחברה השלילית, ולהתחבר לכוחות חיוביים ולאנשים חיוביים המאמינים מעודדים ואף מסייעים לעיתים. אע"פ שדבר זה ידרוש מאתנו מאמצים כבירים וכמעט בלתי אפשריים "אעלה על הר גבוה, אטפס על הקיר. אל עולם טוב אבואה, בו אותם לא אכיר"  תוך תקווה כי אותם ''מנפצי חלומות'' יוותרו עליך ויחפשו להם טרף קל יותר. 

ברוב המקרים הם לא כל כך חדורי שאיפה להזיק דווקא לך ולחלומותיך, והם יוותרו עליך לאחר שאתה וויתרת עליהם. אך קורה גם שהם משום מה חדורי מטרה והם פשוט לא מוכנים לוותר עליך... בבית הראשון עשית מאמץ להתנתק מהם לעלות כמה קומות למעלה מהמקום בו הם התייצבו חיפשת ומצאת לך מקום גבוה יותר והקמת לך גן נפלא, אתה כבר מתחיל ליצור לפרוח ולחוות שגשוג. בבית השני אנו עוברים למצב קשה ומתסכל עוד יותר, בו הם עולים עד אליך נכנסים לתחומך ומזיקים ליצירת הפאר הקיימת ופעילה שלך, יש מקרים בהם תוכל ואף כדאי לך לוותר על חלק מהישגיך לאסוף חפצים ולעלות למקום אחר גבוה יותר אליו הם לא ינסו להגיע, אבל לפעמים אתה מבין שאין לך ברירה אלא להילחם כדי לנצח.

בחלק השני בבית השני, פניך לעימות, הם לא מותירים לך ברירה אלא להילחם פנים בפנים, להשקיע בכך כל כוח ומאמץ אפשרי, להכניע אותם לאבד אותם, ולשוב "לחלום למכביר" וכמובן להגשים...

 

והנה השיר-

השיר: חלומותינו, ומנפצי החלומות.

מילים ולחן: יאיר בר-לבב חדאד.

 

בית א.

מהצד השני, עומדים מנפצי החלומות.

מביטים לכיווני, בידיהם נשמות.

הם חונקים וחונקים, ואוויר לא נותר.

הן נופלות אין מקים, נמקות במאסר.

 

מי יבטיח שכך, גורלי לא יהיה?!

אין אדם לא מנוצח, מול הים הגואה.

אעלה על הר גבוה, אטפס על הקיר.

אל עולם טוב אבואה, בו אותם לא אכיר.

 

בית ב.

נכנסו אל גני, גובה כמה קומות.

הטיפש העני, בפנים חתומות.

אני לא מסכים, אך להם זה מותר.

עוקרים וזורקים, ואני מכותר.

 

אני מכוסח, את עצמי מחייה.

אדלג ואפסח, אלחם כמו ארייה.

יום יומיים שבוע, אשלם כל מחיר.

הם ייתמו לגווע, ואחלום למכביר.

יאיר בר לבב חדאד, מייסד מכון קנה מידה העוסק בהקניית מידות וערכים במגוון דרכים יצירתיות וידידותיות. כאשר הדרך המרכזית הינה מופעי שירה ושיח על מידות וערכים. טלפון להתקשרות :0556692699




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב