דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי ללמוד? 

מאת    [ 20/07/2017 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2616 פעמים ]

מה כדאי ללמוד? עכשיו זה הזמן הקריטי של הצעירים להחליט את כיוונם המקצועי. חלק קטן ?יודע? בדיוק מה מעניין אותו ובמה הוא רוצה להעמיק וממוקד בלהתקבל למוסדות שמלמדים זאת ולמגמה המתאימה ביותר בעינייו. אולם רוב המכירע של הצעירים מתלבטים אין להם מושג מה כדאי ללמוד.

במאמר קצר זה אני אנסה להקל על המתלבט הרוולנטי.

- העולםנמצאבמהפכה!אנחנובעצומהשלהמהפכההטכנולוגיתגלובליתותודעתית,הגדולהביותר מאז תחילת האנושות.

במהפכה כמו בהמפכה ?מה שהיה הוא לא מה שיהיה?.

בעולם תרום המהפכה התעשייתית קשה מאוד היה לחזות, אם בכלל, איזה מקצועות תניב המהפכה, אולם כן אפשר היה להסיק שהם יהיו קשורים לתחום ?יצור המכונות? ושימוש במכונות, כמו גם תחומים הנושקים לתחומי אלו - לכן המקצועות הבולטים ביותר במאה הקודמת היו מקצעות ההנדסה כמו גם הכלכלה ועריכת הדין. רק ברבע האחרון של המאה שעברה מקצועות המחשב קיבלו תאוצה עד היום שהם המקצועות הנחשקים ביותר.

המהפכה הטכנולוגית הגלובלית והתודעתית - היא מהפכה שתצמיח מקצועות נוספים למקצועות שהתחילו ללבלב בסוף המאה הקודמת כמו: כותבי קוד / מתכנתים - הבסיס של עולם ההיטק. המהפכה הטכנולוגית הגלובלית והתודעתית - היא דבר ראשון מהפכה בתחום ?חשיבות הידע?, בעולם שכל הידע הופך להיות נגיש, והיכולת להיות ?אוטודידיקט? הופכת להיות נכלת הכלל ולא פריבלגיה של מיעוט, כך גם התחומים ?ששווה? להשקיע בהם לימודים אקדמאים שגוזלים זמן, כסף והרבה אנרגיה - מצטמצמים.

אז מה כן כדאי ללמוד? מחשוב, כן גם היום מאוד כדאי להפתח ככותב קוד - ?שליטה? בעולם הורטואלי / בענן היא היתרון מאוד גדול. אולם לא רק כותבי קוד מחוננים ימצאו ?עבודות טובות? ומכניסות, אלא גם ובעיקר ?החברה היצרתיים? - כן, יצרתיות היא שם המשחק! כותבי הקוד בסופו של דבר מתכנתים לפי איפיון של ?מוצר?, אבל מי חושב על המוצר העתידי? מי רואה את הנולד לפני שהוא קיים? מי יוצר את הנולד? באיזה תחומי לימוד מפתחים יכולת אילו? אז התשובה לכל הנ?ל הוא חשיבה יצרתית ומופשטת, והתחומים הראשים שלומדים לפתח חשיבה זו הם תחומי היצירה = תחומי ?היש מאין? = אומנות.

מה זה אומנות? אומנות זה להיות צעד אחד לפני המחנה... להיות האוונגרד של התרבות, של החברה. כך שאם אין לך שום ?כישרון? אומנותי, משמע שום אמונה שאתה ?טוב? במשהו יצרתי כמו כתיבה, אומנות פלסטית )ציור פיסול(, עיצוב גרפי, עיצוב תעשייתי וצילום. כמו גם לא שום יכולת ?לשמיע אבסולטית? ויכולת נגינה ורטואזים, וגם לא יכולת ריקוד או עמידה מול קהל וביטוי רגש כשחקן. גם אם ?אין לך את כל זה? - עדיין יש לך מה ללמוד בתחום היצירה והאומנות: לימודי ספרות, לימודי תלודות האומנות, וכמובן לימודי פילוסופויה.

ככול שתחום המחקר שלך יהיה יותר מופשט כך הסיכוי שלך להתאים את יכולתך לעומד להתרחש גדול יותר.

אם את/ה מתלבט, לך ללמוד את הדבר שהוא הכי פחות מקצוע! כי אין לך ולאף אחד מושג מה יהיו המקצעות של העתיד.

בעוד שלוש ארבע שנים, תעשה ?חישוב מחדש? - וקבל שוב החלטה מה אני לומד? וגם אחרי שתעבוד כמה שנים תמשיך ותתפתח ותלמד משהו אחר לגמרי. כך בעוד חמש עשרה שנה, אולי עשרים שנה באמת ?תמצא? את מקומך ואת הערך המוסף שלך.

ככול שהאדם מתרחב יותר כך היכולת שלו לקבל יותר תחומים חדשים גדל. אם תלך ללמוד היום נגיד אדריכלות, זה אומר שבעוד חמש שנים תהיה אדריכל, אולם סביר להניח שמקצוע האדריכלות בעוד עשרים שנה יהיה אחר לגמרי ממה שהוא היום, כך שלאחר כמה שנות עבודה הדבר היעיל ביותר לשם התקדמות שלך יהיה לזנוח את מקצוע האדריכלות וללכת ללמוד ולעסוק בתחום אחר לגמרי, נגיד ללמוד

היסטוריה מצרית עתיקה וכתחביב נגינה - רק בעוד שנים רבות ?פתאום? תגיע לסטואציה בחיים שכול תחומי הלימוד וההתפתחות שלך משתלבים ואז את/ה באמת תהיה מוכן לעתיד שהפך להיות הווה.

לסיום: שאל את עצמך מה אני הכי אוהב, איך ראיתי את עצמי בעתיד עוד כשהייתי ילד? מה דמיינתי אותי עושה בעתיד? אל תפחד! תבדוק - יכול להיות שהיום אתה רואה את הדברים אחרת וזה לא מתאים לך, יכול להיות שאת/ה בכלל לא יודע/ת ולא ?מחובר? / ת לרצון של/ך אז תלכ/י ללמוד תחום שמתפתחים

בו את ?החיבור? - משחק, פסיכולוגי, פילוסופי. ככול שתחפש יותר במקומות אחרים כך תתקרב לאמת שלך. והכי חשוב אל תוותר, אל תתין לפחדים להכתיב לך את הדרך - כול ?היועצים? שינסו להסביר לך למה לא כדאי ללמוד את מה שאתה רוצה עושים זאת מהפחדים שלהם המובססים על הניסיון שלהם, משמע ההבנה שלהם מובססת על העבר, שלך על העתיד.

בהצלחה )הצלחה זו תודעה, זו הרגשה סוביקטיבית שאינה תלויה בדבר(. הכותב הינו אומן רב תחומי, בעלים של חברת פטנטים - מרעיון על מפית למוצר אם תכלית.

www.PatenTeam.co.il

0523272687

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב