דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין משפחה: תחומי עיסוק 

מאת    [ 17/07/2017 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2192 פעמים ]

רבים לא מודעים כי עורכי דין עוברים התמחות עוד בזמן הלימודים שלהם ובהמשך יכולים להתמקד בנושא הספציפי שבחרו. כאשר מתעורר הצורך לגשת לעורך דין, בין אם לקבלת ייעוץ או קבלת שירות, רבים לא בודקים אם עורך הדין הינו בעל התמחות רלוונטית לנושא הבעיה. הדבר עלול להמעיט מערכו של הייעוץ ואף לגרום נזק בלתי הפיך.

למשל, זוג שהחליט להתגרש ויפנה לעורך דין כללי רק כדי להשיג הסכם, עלולים לפספס דקויות שונות שנגזרות מחוקים שונים. במקרה של גירושין, סכסוך משפחתי, משמורת ילדים, מזונות אישה, חלוקת רכוש, תביעת כתובה ועוד, כדאי מאוד לפנות לעורך דין לדיני המשפחה. גם אם תגשו למשרד "הכי טוב" ו"הכי יקר" , אך הוא אינו מתמחה בדיני המשפחה, לא בהכרח תקבלו את הפתרון המיטבי עבורכם.

מהם תחומי ההתמחות של עורך דין לדיני משפחה

ענייני נישואין וגירושין

אחד הנושאים המהותיים בהם עוסק עורך דין לענייני משפחה הוא נושא הגירושין והנשואין. אין ספק כי נושא זה מבין הנושאים המורכבים, מהסיבה שבישראל אין הפרדה בין דת למדינה. עורכי דין לדיני משפחה מייצגים את הזוגות בפני בתי הדין הרבניים וגם בבית המשפט לענייני המשפחה.

סרבנות גט

לרוב, תביעת גירושין מסתיימת בכך שבית הדין הרבני קובע כי על הגבר לתת גט לאשתו. ומה קורה במקרה שגבר מסרב לתת גט לאישתו? הרי אז היא נחשבת למסורבת גט. אסור לה להתחתן עם גבר אחר, ובמידה והיא מביאה ילדים מגבר אחר הילדים יוגדרו בתור ממזרים. בנוסף האישה לא תהיה זכאית לכתובה. ישנן סנקציות שונות שניתנות על ידי בית הדין הרבני על מנת לכפות על הגבר את מתן הגט, אך סנקציות אלה לא תמיד מועילות. ישנם לא מעט מקרים בהם גברים ישבו בכלא מספר שנים אך בכל זאת סירבו לתת גט לנשותיהם ובכך הקשו את חייהם.

ענייני מזונות לילדים

תחום נוסף בו עוסקים עורכי דין משפחה הוא ענייני מזונות. על פי בית הדין הרבני חובת תשלום דמי מזונות מוטלת על האב. בעת גירושין, האישה יכולה לתבוע דמי מזונות דרך בית הדין הרבני או דרך בית המשפט לענייני המשפחה.

ענייני משמורת ילדים

נושא נוסף בו עוסקים עורכי דין לדיני משפחה הינו משמורת ילדים. כאשר בני זוג מבקשים להתגרש נדרש להלחיט על חלוקת המשמורת ביניהם. הליכי משמורת מורכבים מאוד מכיוון שדורשים לעבור ראיונות עם פסיכולוגים לגבי מסוגלות ההורים שלהם, וגם עושים ראיונות עם הילדים. הליך חלוקת משמורת עלול להיות טראומטי עבור הילדים, על כן חשוב לבחור עורך דין מקצועי ואנשי מקצוע אחרים מקצועיים ומנוסים כדי להפוך את התהליך לכמה שיותר נוח וקל עבור הילדים.

תחומים נוספים בהם עוסק עורך דין בתחום המשפחה כוללים: גישור גירושין, נישואין אזרחיים, תביעת כתובה, תביעות רכוש, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, צו הרחקה, ענייני אימוץ ילדים, ענייני אופוטרופוס, סכסוכים כספיים בין בני משפחה, ענייני פונדקאות ועוד.

און איל ינקו עורך דין משפחה וגירושין בעל ניסיון של שנים רבות ייסיע לכם ברגעים שלפני ושאחרי ההחלטה על גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב