מה הסיפור של תהליך המיתוג לעסקים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה הסיפור של תהליך המיתוג לעסקים? 

מאת    [ 13/07/2017 ]
מילים במאמר: 396   [ נצפה 456 פעמים ]

 
 

נהוג לחשוב ששיווק חזק ומקצועי הוא הדבר העיקרי שיתרום לרווחי העסק, אולם למעשה מדובר במחשבה שגויה. למיתוג העסק שלכם יש חלק לא פחות חשוב ברווחים שלו ובדיוק בגלל זה חשוב להשקיע בו מחשבה ומשאבים רבים במיוחד. רבים מהעסקים בוחרים לוותר על מיתוג מקצועי ומסתפקים בלוגו שעוצב בצורה חובבנית, דבר שעשוי לפגוע בצורה משמעותית בתדמית העסק שלהם. היום נעסוק בחשיבותו של המיתוג, נבחן את הדרכים לעשות אותו בצורה מקצועית ונצביע על הקשרים בינו לבין רווחי העסק שלכם. מוכנים? הנה כל הפרטים.

מהו מיתוג?

רבים נוהגים לחשוב שמיתוג כולל עיצוב של לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית ובזה נגמר הסיפור. מדובר בטעות שכן מיתוג הוא למעשה תוצר של תהליך מחשבה ארוך במיוחד. במהלך החשיבה שמתבצעת מחפשים אנשי המקצוע דרכים יצירתיות כדי לבדל את המותג ממתחריו וכדי להעלות ולהעצים אותו מעליהם. אז נכון שמיתוג כולל עיצוב של לוגו אך הוא טומן בחובו גם עיצוב של תדמית העסק כולו. הערכים שייקבעו בתהליך המיתוג הם שייקבעו את איכות העסק, את המוניטין שלו, את איכות השירותים שהוא מציע והם יסייעו לו להצליח ולבלוט מעל כולם. כדי לבצע תהליך מיתוג מדויק מומלץ לפנות לשירותי משרד פרסום מקצועי שזוהי ההתמחות שלו. במשרדים כאלו יש צוותים שלמים שעוסקים בתהליך המיתוג ומציעים ללקוח חבילה שלמה הכוללת את כל הפרמטרים הנחוצים.

איך מיתוג משפיע על הצלחת העסק?

אז אחרי שהובהרה הטענה לפיה מיתוג הוא הרבה יותר מעיצוב לוגו וניירת משרדית, נוכל להסביר טוב יותר למה יש לו השפעה על רווחי העסק. כפי שציינו, מיתוג נועד כדי ליצור תדמית ומוניטין לעסק שהם שני דברים בעלי השפעה ניכרת על הרווחים. אם יהיה מדובר בתהליך מיתוג מוצלח, שיוכל ליצור הבדלות והבלטה של העסק מעל המתחרים, תהיה לכך השפעה ניכרת על הרווחים. ברגע שיש מוניטין גבוה והכרות רבה עם העסק, ישנה עלייה ברווחים. המוניטין והכרות הקהל עם העסק תלויה באופן ישיר בתהליך המיתוג.

האם אתם צריכים מיתוג מחדש?

עסקים חדשים שפורצים לשוק מוכרחים בתהליך מיתוג, בכך אין ספק. אבל מה לגבי עסקים קיימים? איך הם ידעו האם הם זקוקים למיתוג מחדש? התשובה לכך תלויה בניתוח שתעשו לעסק שלכם. האם אתם מרגישים שהקהל לא מכיר את המוצרים והשירותים שלכם מספיק? האם אתם מרגישים שאתם מגיעים לקהל יעד שאינו נכון עבורכם? האם אתם מרגישים ירידה ברווחים? אם עניתם כן על השאלות הללו, ייתכן ואתם זקוקים לתהליך של מיתוג מחדש. כמו שאמרנו, לא מדובר על עיצוב מחדש של הלוגו, אלא על תהליך חשיבה כולל שנועד לתכנן מחדש את הערכים של המותג ולהשפיע על התדמית והמוניטין שלו.

 

רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב