בלק תשעז ויפתח ה' את פי האתון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בלק תשעז ויפתח ה' את פי האתון 

מאת    [ 10/07/2017 ]
מילים במאמר: 399   [ נצפה 443 פעמים ]

 
 

 

ערש"ק פרשת  ויפתח ה' את-פי האתון, בלק תשע"ז

 

אומר הרב צבי יהודה, "כח הדיבור של בלעם מתגלה דרך בעל החיים הזה, מתוך גאונותו הקוסמולוגית האדירה של בלעם הופיע פלא הפלאים של העברת התוכן הרוחני המדבר שלו אל בעל החיים שלו."

מציאות האדם, הינה מעל לכל שאר היצורים הנוצרים. האדם הוא אשר משפיע ומנהיג היצורים האחרים.

כמדרגתו של האדם כך יראו היצורים הקרובים אליו, היצורים הנמצאים בסמיכות רוחנית, נפשית וגופנית אל האדם.

לא רק יצורים אלא כל אשר סביבות האדם, כולל גופו עצמו , מושפע ומונהג ע"י רוחו של האדם.

בהיותו רוחו טהורה, סביבותיו טהרה ולהפך. בהיות רוחו גבוהה יהיו סביבותיו גבהות, בהיות נפש רוחו שפלה, תהיה סביבותיו שיפלות.

אומר הרב צבי יהודה "בדומה לכח הגדול של התפשטות הרקבון הפנימי של המצורע אל בגדיו וביתו" המצורע מהותו הינה טומאה פנימית נפשית, כגודל הפגיעה כך גם יכולת השפעתה, לבגד לחוץ.

בלעם ביקש לקלל ונמצא מברך, אומר בלעם  מה-טבו אהליך יעקב משכנתיך ישראל. 

אהליך -יעקב משכנותיך- ישראל.

אהל הינו תחילת בנינו של שכונה, משכנותיך. יעקב תחילת בנינו של עם ישראל. היחיד תחילת בנינו של כלל של אומה.

בית תחילתו ביסוד, יסודות הבית הינן מקור עמידתו, גדילתו של הבית.

משכנותיך הינן ראי לאוהל הפרטי האישי, כפי מידתו של האוהל כך מידתו, עמידתו וחוסנו של המשכן.

בהיות "טובו אהליך" , גם האתון מדברת.

האוהל הוא המקור המשפיע את פנימיותו אל החוץ אל האחר, השונה.

האדם, האוהל הוא המשפיע אל החוץ הוא היוצר המציאות, אין הוא נגרר אחר המציאות, הוא יוצרה. בהיות האוהל ראוי הרי ישפיע שפע ראוי, בהיותו לא ראוי הרי ישפיע שאינו ראוי.

 

המצורע, אומר הרב צבי יהודה, משפיע מצרעתו אל החוץ, אל הבגד אל הבית.

כפי מידת האדם כך מידת בסובב אותו, כפי מדת האדם כך הקורה אותו.

האדם הוא אשר יוצר ובונה את מציאותו, מציאות חייו. ככוחו הרוחני הנפשי, כך כוחו הגופני הגשמי.

כטוב האוהל כך משכנותיו. מידת טובו של האוהל היא המקרינה ויוצרת את טוב המציאות הסובבת האדם.

האוהל הראשוני שבונה האדם, הינו אוהלו האישי, הפנימי. מתוך אוהל פנימי זה יווצר האוהל החיצוני, חיצוניותו של האדם , משם תמשיך ותיווצר הסביבה הקרובה וכן הלאה.

בלעם במדרגתו, לא קם כמשה בנביאי ישראל, באומות העולם קם כמשה, בלעם. מדרגתו של בלעם הייתה גבוהה עד כדי דבר אתונו.

בהיות טובו אהליך גם האתון מדברת.

 

ויפתח ה' את-פי האתון

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי .מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, מתמחה במצוקות על רקע נפשי, מטפל בחולים במחלות "סופניות". 052-6409251


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב