דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טנאטוס 3 

מאת    [ 10/07/2017 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2621 פעמים ]

בתודה, בהתרגשות ובהערכה רבה לכל מי שהגיע לערב פתיחת תערוכת טנאטוס. ערב מרגש, ערב מהנה ומענג. ערב עשיר בתכנים שכלל: ברכות ראש עיריית יבנה שמתגלה כאדם רגיש, אוהב ומבין אמנות,  דברי טעם וחכמה של האוצרת חנה ברק אנגל, רוני ראובן (מנהל הסדנה ואוצר ראשי) שהנחה את הערב ביד רמה, הציירת חווה שרף ואני. את הערב הנעימו לנו נגני קליזמרים וזמרת מדהימה עם קול סופרני מרגש שהשאירה את טנאטוס במקומו ובמעמדו הארצי. כיבוד כיד המלך מאבטיחים ומלונים ועד ליינות וויסקי ועוד. תודה גדולה לעיריית יבנה ולסדנה לאמנות על האירגון והאירח המכובד.

מדברי הפתיחה שלי

אורחים מרחוק ומקרוב, אמנים, שוחרי תרבות ואמנות, קולגות וחברים. ערב טוב, ערב מהנה ערב מאתגר.

אתחיל בתודות, לרוני ראובן, מנהל הסדנה ואוצר הראשי, תודה לך, על אירוח התערוכה ותודה על הפעילות האמנותית והחינוכית הרחבה שמתקיימת בסדנה ושאתה העומד בראשה.  אישיותך וכישוריך הם אלה המקנים למקום הזה ערך מועלה.. שנים רבות של עשיה אמנותית, חינוכית ותרבותית כולל אירוח אוצרים ואמנים בתחילת דרכם ועד לאמנים בעלי עמדה ושם במרחב האמנותי בישראל. תודה גדולה והערכה עמוקה לאוצרת התערוכה חנה ברק אנגל, חנה מלווה את התערוכה מאז הוצגה במוזיאון בר דוד בקיבוץ ברעם 2005 . בהמשך בבית האמנים חדרה ועכשיו כאן בסדנה לאמנות יבנה. שיחותינו הרבות בנושא טנאטוס על משמעותם וערכם בעבר ובהווה הולידו טקסטים מרחיבים את המחשבה ואת החוויה הרגשית ואינטלקטואלית כאחד.

כבוד ראש העיר, לך מגיע ברכות והערכה רבה על תמיכתך בתרבות ואמנות, מה שהופך את יבנה לעיר תרבות מדוברת. אתה איש יקר שמבין שהזכות ליצור תרבות ולצרוך אותה היא זכות יסוד ושחיי תרבות ואמנות של עיר בונים את דיוקנה, את זהותה ואת ייחודה... בתרבות הישראלית של המאה ה 21   יש מקום לכל הקבוצות המבקשות לתת ביטוי תרבותי לעולמן הרגשי, הערכי וההיסטורי.. המשך ליזום מדיניות תרבות לחיזוק ליבה התרבותי של יבנה ולהכרה במרכז הזה כמערכת ערכים משותפת, שבמסגרתו יש מקום גם לאוטונומיה תרבותית וגם למסורות השונות ולתרבויות השונות, תוך קיום יחסי גומלין ביניהן. יישר כח, שא ברכה. 

על תערוכת טנאטוס,  אני בונה פרזנטציה של חורבות התרבות וטבע כניסיון פרטי להרכיב מחדש היגד או משמעות. גישה זו מאפשרת לי נגישות לתפר שבין החיים לאמנות. השאיפה היא לעולם טוב יותר, והדרך היא באמצעות נתיב התבונה וההבחנה. סדרת ציורי טנאטוס מציגה נרטיבים ברמה של דוקומנטים מומשגים. הצבתם בחלל ובמרחב הגלריה מהווים סוג של דרמטיזציה כתחליף למקור. תחושת-החיים והנוכחות בזמן מאפשרים לי גישה לארכיון "הזיכרון והשכחה", מפעילים כוחות מועצמים לתודעת ההרס והתחייה ועל עצם פעולת המחשבה האנושית. הדימויים שבריריים בני חלוף כמו החיים. השאלות שעמדו לפני הם על אופן הייצוג (את שאינו ניתן לתיאור).

18 הארות הנוספות שתלויות במרחב הגלריה מתייחסות לאספקטים רבים כגון: טנאטוס מספיד ומחייה מחדש חמישה מודלים בסיסיים עליהם התרבות האנושית נשענת. 1. המודל ההרמונויטי של פנים וחוץ, 2. המודל הדיאלקטי של מהות ומראית-עין, 3.המודל הפרוידיאני של הנסתר והגלוי, או של ההדחקה, 4. המודל האקזיסטנציאליסטי של אותנטיות וחוסר-אותנטיות, (ניכור ואי-ניכור), ולבסוף הניגוד הסימיוטי בין מסמן ומסומן. 

Dr. ANTON BIEDERMANN 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב