דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות - חשיבות 

מאת    [ 05/07/2017 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1342 פעמים ]

איטום גגות – חשיבות

גם מי שאוהב את החורף ונהנה לשמוע את הגשם דופק על החלון בוודאי יסכים שיש לגשמי הברכה הללו גם תופעות לוואי שאינן חיוביות כל כך, ובראשן תופעת הנזילות. למרבה הצער, רבים הם בעלי הבתים שפותחים את החורף שלהם עם מצוקה גדולה שנובעת מחדירת הגשמים אל הבית, מה שמסב נזק רב לתכולת הבית וגם משאיר צלקות מכוערות למדי על התקרה ועל הקירות. סביר להניח שבעלי הדירות הללו מתחילים לחפש במרץ אחר גורם מקצועי שיטפל בבעיה, ובשלב הזה הלחץ רב והעלויות גבוהות עוד יותר, אבל ביצוע מוקדם של איטום גגות על ידי איש מקצוע מנוסה ומיומן יחסוך לכם לא רק עלויות וזמן יקר, אלא בעיקר לא מעט כאבי ראש.

 

איטום מבנים בבתים ישנים

בעיות איטום נפוצות מאוד גם ובעיקר במבנים ישנים. בישראל, מדינה עם היסטוריה עשירה, ישנם מבנים רבים שמקורם עשרות שנים לאחור. הרצון לשמור על הקיים ולשמר את ההיסטוריה הוא מבורך מצד אחד, אבל מצד שני הוא גם מחייב היערכות ומשנה זהירות. ביצוע איטום גגות מקצועי ונכון למבנים הישנים הוא חיוני כדי לשמור עליהם ולמנוע נזילות, רטיבות ועובש. בבתים אלה נדרשות פעולות לאיטום הגגות והמרפסות, בדיוק כפי שנדרש בבתים חדשים שגם בהם עשויים להתברר בדיעבד ליקויים באיטום. פעולת איטום אלו חשוב לבצע מבעוד מועד, ולא לחכות לרגע האחרון. הקפדה על איטום מבנים בקיץ, טרם בואו של הגשם הראשון, תבטיח לכם הגנה מרבית על המבנה – ישן או חדש.

 

איטום גגות – השיטות האפשריות

ביצוע איטום מבנים יכול להתבצע בכמה דרכים אפשריות. אחת השיטות המוכרות ביותר היא שיטה של איטום גגות בזפת, ובבתים רבים נעשה עד היום שימוש בשיטה הוותיקה. הזפת, המופקת מפחם בעיקר (אם יש ניתן להפיקה גם באמצעות נפט או עץ), היא חומר אטום מאוד ולכן היא פופולארית גם לסלילת כבישי ולאיטום כלי שיט. הצבת הזפת היא משימה יחסית פשוטה, ובאופן כללי ביצוע איטום מבנים עם זפת מתבצע על ידי מריחת שכבה אחת או שתיים לאורך הגג כולו ולאחר מכן מושלמת הפעולה על ידי ביצוע הלבנה – פעולה שהופכת את האיטום לאיכותי ויציב עוד יותר. שיטה נוספת כולל יריעות ביטומניות, שהחומרים מהם הן מורכבות הם חומרים שמבטיחים עמידות רבה ואטימות מוחלטת. איטום מבנים וגגות באמצעות יריעות ביטומניות פועל לרוב על ידי פרישת היריעות ישירות על גבי הבטון, מה שמחייב היערכות מוקדמת. ראשית נדרש ניקיון יסודי של השטח המיועד לאיטום, וכן פינוי של כל החפצים והפריטים במקום. הגג גם צריך להיות יבש לחלוטין, ומכאן שלאחר עבודות תיקונים או ניקוי רצוי להמתין עד לייבוש מוחלט. רק לאחר מכן ניתן לפרוש את היריעות ולהלחים אותן אל הגג.

 

איך מקבלים החלטה נכונה?

כעת, כאשר אתם מבינים טוב יותר מה החשיבות של איטום גגות ואילו דרכים קיימות לביצוע המשימה החשובה, כל שנותר לכם הוא לבחור את החברה האידאלית לביצוע המשימה. כדי שתוכלו לבחור נכון חשוב שתכירו את שיטות העבודה הקיימות ואת החומרים איתם ניתן לבצע איטום, ועוד יותר מכך – כדאי שתחליטו על מה אתם לא מוכנים להתפשר. חברות רבות עשויות להציע לכם שירות מהיר וזול מאוד, וזוהי הצעה מפתה מאוד, אבל היא צריכה גם להדליק נורה אדומה. עבודה מהירה וזולה עשויה להתבצע עם חומרים שאינם איכותיים או באופן שאיננו מדויק, ואת הנזק תגלו עם בוא החורף, כאשר ההשקעה הכספית שלכם תרד לטמיון יחד עם הנזילות בתקרת הסלון. איטום גגות באמצעות חומרים איכותיים ועל ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים – זה מה שבאמת חשוב.

 

אביב אופל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב