דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לי תודה - מאמר המשך 

מאת    [ 04/07/2017 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 1868 פעמים ]

במאמר הקודם "למה לי תודה", התמקדנו ביכולת שלנו להיות מאושרים במציאות הקיימת בחיינו, ודיברנו על כוחה של התודה להפוך אותנו מאושרים יותר, בריאים יותר, ואף לשפר את המציאות בחיינו.

אך אי אפשר להתעלם מהתחושה – שלעיתים זה לא מספיק.

נכון – כשאנו ששמים את הפוקוס על הטוב בחיינו אנחנו מאושרים, בריאים וחזקים יותר, ואף מושכים לחיינו אנשים מאושרים שמגדילים את מעגל האושר שלנו.
אמת הדבר - שבדיוק כפי שאיננו מסוגלים להפסיק לחשוב על דובים לבנים בשלל גדלים כשמבקשים מאיתנו שלא לחשוב עליהם (מי חשב על דובים לבניםם לפני שניה?), וכפי שכאנו שוקלים לקנות רכב ספציפי לפתע אנחנו מזהים ברחוב רכבים רבים מחברה זו, כך כשאנו נתונים במחשבות חיוביות אנחנו רואים ומזהים הרבה טוב סביבנו.
וודאי הוא – שכשאנו לומדים להודות גם על אתגרים/קשיים בחיינו, אנו מוצאים בהם נקודת טוב, לומדים ומשתפרים בעקבותיהם ומגיעים רחוק יותר. כשאנו מצויים במקום של תודה וחיוביות אנו עסוקים ביכולת שלנו לשנות ופועלים למען השינוי, במקום לשהות בקורבנות וברחמים עצמיים, ואז ההשפעה שלנו על התוצאה הרצויה, גדולה ואפקטיבית יותר.

אך יחד עם זאת, לעיתים ישנם דברים משמעותיים מאוד בעבורנו שחסרים לנו, שאנו מייחלים שיגיעו, וקשה לנו להשלים עם חסרונן, שלא לומר – להיות בהכרת תודה על מציאות בה הם חסרים. 

סרט "הסוד" מציג תפיסה שמקובלת ב"עידן החדש" (The New Age) ואפשר למצוא דומות לה בתפיסות טיפוליות נוספות לדוגמא בNLP, תפיסה שאומרת- שהיכולת שלנו להשפיע על המציאות שלנו, כרוכה ביכולת שלנו לראות (ולדמיין) את המצב הרצוי לנו כאפשרי וכמתקיים כבר עכשיו. וכפי שאמר רבי נחמן: "אתה נמצא במקום בו מחשבותיך נמצאות, ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות".

סרט הסוד, וספרים מהעידן החדש כמו "מדע ההתעשרות" ואחרים, מציגים דרך מעשית להיות במקום בו אנו רוצים להיות:
למצוא זמן שקט ומתאים, לשבת ולדמיין את המציאות הרצויה מתרחשת (לראות את עצמנו מטיילים בין חדרי הבית החדש, לבושים בבגדים הדורים תחת החופה, חובקים ילד, יושבים ומשוחחים לב אל לב עם בן הזוג הרצוי... כל אחד לפי המציאות הרצויה לו), לאפשר לעצמנו להרגיש את התחושות הנפלאות המלוות את השגת המטרה, להעצים את התחושות הללו ולהרגיש אותן מתפשטות בכל הגוף, ולומר תודה. תודה על כך שהמציאות הזו קיימת, ועל כך שהיא מתקרבת לחיינו יותר ויותר עד שאנו משיגים אותה.

חשיבות התודה היא בכך שהוא "מקבעת" את המציאות הרצויה בדמיוננו ונותנת לה מציאות, ובכך שהיא מסייעת לזמן אותה לחיים שלנו. 

שלושה דברים חשובים לפני שמתחילים:
א. כשאנו מבקשים לזמן לחיינו דבר חסר וכשאנו מודים עליו, נוסיף את המילים – "לטובתי הגבוהה ביותר". מתוך הבנה שמה שאנו חושבים שנכון וטוב בעבורנו הינו לפי ראייתנו הסובייקטיבית, ויתכן ונגלה שטעינו לאחר השגתו. הוספת מילים אלה היא הבקשה שהדברים אכן יגיעו באופן ובשלמות הטובה ביותר על פי התובנה העליונה. 
ב. לעיתים קורה שקשה לנו לדמיין את הרצוי או אף עולה בנו התנגדות ואי אימון שזה אכן אפשרי. זה קורה, אך אם נותנים להתנגדות להיות, או אף מנהלים שיחה איתה או אודותיה, אט אט היא מפנה מקום ומאפשרת לנו לראות את הרצוי בצורה ברורה ושמחה.
ג. מבלי להמעיט מערך התודה, חשוב לציין שישנם דברים חשובים נוספים בדרך להצלחה, כגון:  עשיה מעשית לכיוון המטרה, ניקוי אמונות מגבילות, שינוי הרגלים מעכבים ועוד... אך אין ספק שהודיה הינה צעד ראשון עם תוצאות משמעותיות.

בהצלחה! 

 

למאמרים נוספים

לאה ליבנת, מאמנת אישית ומטפלת בNLP בירושלים
מוזמנים להתחבר אלי בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב