האם יש קשר בין אכילת שומנים והרזיה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם יש קשר בין אכילת שומנים והרזיה? 

מאת    [ 28/06/2017 ]
מילים במאמר: 388   [ נצפה 1829 פעמים ]

 
 

איש שמן נכנס למסעדה ומתיישב. ניגשת אליו המלצרית ושואלת: "יש לנו חזה עוף, כבד אווז, סטייק עין, מרק רגל, שווארמה, קבב, סלמי, קבנוס, פסטרמה, שישליק ונקניקיות הודו. מה אתה מזמין?" עונה השמן: "לא משנה הסדר..."  

רובינו מפחדים משומן! בין אם מהפחד להשמין ולאכול מזונות עתירי שומן וקלוריות ובין אם ממצאים חריגים בבדיקות דם שגרתיות.  מושגים כמו כולסטרול, טריגליצרידים ושומנים בדם נפוצים ולרוב לכל מי שיש ערכים גבוהים  יקבל המלצה לאכול מזון דל שומן.

הימנעות משומן לחלוטין לא רק שאינה תורמת להרזיה ואינה תורמת לשינוי חיובי בתמונות בדיקות הדם  אלא היא אף מקדמת חולי.

אנחנו חייבים שומן בגוף בשביל:

תפקוד הורמונאלי תקין

ספיגת ויטמינים המסיסים בשומן ( A,D,K,E)

תפקוד תקין של המוח

תחושת שובע

הגנה על  רקמות ואיברים פנימיים.

ולכן חשוב לעשות  סדר אחת ולתמיד  ולהבין מאיזה שומן אנחנו מפחדים?

כל השומן המעובד המצוי בחטיפים, ממתקים, מטוגנים ומוצרים תעשייתיים- את זה אנחנו כבר יודעים- מומלץ להימנע!

אבל מה עם כל השומנים הנמצאים במזונות כמו מוצרי חלב ובשר האם באמת יש צורך לקנות את המוצרים מופחתי השומן במוצרים הללו?

התשובה היא לא!  כל מזון מורכב מפחמימות, חלבונים ושומנים אפילו חסה. השאלה היא יחס השומנים בכל מזון. כאשר מזון מסוים מכיל יחסית יותר חלבון הוא יחשב למזון חלבוני וכאשר מזון מכיל יותר שומן הוא ייחשב למזון שומני. אז נכון שחשוב להימנע מצריכה יומית של  מוצרים עתירי שומן כגון: בשר שמן וכדומה. אבל, לא מומלץ לצרוך רק מזונות בעלי 0% שומן. מאחר ומזונות מהסוג הזה עברו תהליך שבו הפחיתו את השומן במוצר ומאחר וכל מזון מכיל פחמימה, חלבון ושומן. כאשר הפחיתו את השומן במוצר בעצם גרמו  למוצר להפוך למוצר פחמימתי.  ולכן מזונות מסוג 0% שומן מכילים לרוב יותר פחמימות מכל דבר אחר. כאשר נאכל רק מזונות מסוג כזה לא נחוש שובע לאורך זמן ולאחר זמן קצר יחסית נרצה לאכול שוב.

 איך שומן קשור לדיאטה? אכילת מזון המכיל שומן בסופו של דבר תורמת לתחושת שובע ולכן תורמת לאכילה מופחתת. כמו כן, בגלל שהשומן שותף בתהליכים הורמונאליים בזמן דיאטה  חשוב לשמור על כמות שומן קבועה אשר ממנה הגוף יכול ליצור תהליכים הורמונאליים תקינים.

 ולכן חשוב לאכול שומן- בצורתו הטבעית ולא להימנע משומן כלל.

אז איזה שומן לאכול? שומן בריא! כן יש דבר כזה! אגוזים, שקדים, טחינה, זרעים למיניהם, ביצים, זיתים, טונה, שמן זית, עוף, הודו, דגים, פשתן טחון, מוצרי חלב לא 0%. ומוצרי בשר- במתינות.

 

תהילה הלוי טסמה


השינויים קטנים, התוצאות גדולות


כנסו לדף העסקי שלי בפייסבוק תזונה והעצמה ותקבלו המון תוכן חינמי שיעזור לכם לשדרג את בריאותכם.


 


http://www.nutritionforu.com/


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב