דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות, חגים ומועדים. 

מאת    [ 26/06/2017 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2524 פעמים ]

מנהגי מתן מתנות הן ג'סטות מלאות משמעות היכולות לבטא מסרים ורגשות. הן יכולות להיות ממניעים אישיים של ביטוי הערכה ואהבה או לפעמים הן עניין של מסורת ומועדים. מתן מתנות לחברים, לחברים חדשים לעסקים ולמועדים כמו ימי הולדת וחגים הינו נוהג נפוץ בכל העולם. לכל ארץ יש כמה מנהגים הקשורים למתנות האופייניים לה במיוחד.

בסין למשל מתן מתנות הוא עניין שעטוף בהרבה טקסיות. לא נהוג לתת מתנות ששמותיהן מזכירים דברים רעים. למשל אל תיתן שעון קיר, כי המונח בסינית דומה בצלילו גם למילה "מוות" בסינית. ולמשל למילה "מטרייה" בסינית יש מילה דומה  שמשמעותה  ניתוק יחסים, ולכן אל תיתן מטרייה כמתנה עסקית לשותף עסקי עתידי. כמו כן מנהג סיני ישן אומר כי על מקבל המתנה לסרב לקבל מתנה שלוש פעמים לפני שיהיה  מוכן לקבלה (ונותן המתנה צריך כמובן לדעת זאת ולהמשיך להפציר). הצבע האדום מסמל מזל אצל הסינים, ונחשב לכן כצבע טוב לנייר עטיפת מתנה או מעטפת צ'קים באירוע. מתנות עסקיות נחשבות לגיטימיות ומוערכות כיום ואנשי עסקים סיניים יעריכו מתנות של מותגי יוקרה.

אצל האיטלקים מתן מתנה צריך להיות עם כוונה מלאה ומחשבה והם מחונכים לכך מגיל צעיר. תוספת טאץ' אישי בעת מתן מתנה עסקית ייחשב שם ליתרון. בעת ביקור חברים, מתן מתנה כמו יין, שוקולד או פרחים נחשב להבעת תודה והערכה. הבאת מאכל תוצרת בית כמתנה נחשב כהבעת אהבה גדולה לאדם המקבל.

חגים הם מועדים מקובלים למתנות. חלק ממנהגי מתנות מקורם בפולחנים קדומים שנחגגו לכבוד התחלפות עונות וכביטוי לתפילה לשפע מן הטבע. הכרזת ימי חופש מעבודה על מנת להשתתף בחגיגות אלה היה נהוג כבר אצל הרומאים העתיקים בפולחניהם.

עץ האשוח ששמים הנוצרים בחג מקורו במנהג קדום של אסיפת ענפים מעצים ירוקי עד והבאתם הביתה כקמיע ומגן בפני רוחות רעות שנחשבו כפעילות במיוחד לקראת סוף השנה.

במסורת היהודית יש ארבעה מועדים שבהם מקובל לחלק מתנות. ראש השנה, חנוכה, פורים ופסח. ראש השנה ופסח מתהדרים בארוחות חגיגיות ולכן הם גם החגים שבהם נהוג לתת חבילות שי לחג אשר יכולות לעזור בהעשרת תפריט החג.

ראש השנה מוכר בין השאר בזכות סמליו האופייניים של תפוחים ודבש, רימון, שופר ודגים. תפוחים ודבש מבטאים את המשאלה לשנה חדשה ומתוקה. הרימון, עם הזרעים הרבים שלו, והדגים מסמלים את הרצון לשפע ותקיעת השופר את פתיחת השנה החדשה.

פסח, חג כניסת האביב, מתאפיין בארוחת הסדר החגיגית ומרכיביה המסורתיים של המצות, יין החג, ומאכלי צלחת החג: כרפס, מרור (בדרך כלל חזרת או חסה רומית), חרוסת (תערובת של תפוחים קצוצים, אגוזים, יין ודבש), עצם עוף צלוי וביצה המסמלת לידה מחדש והתחדשות.

בהקשר הזה אפשר להבין כיצד מתנות חגים הכוללות מעדנים שונים הינם המשך של אותן מסורות חגיגת השתנות עונות השנה והשפע שהן מביאות. שוקולד, קונפיטורות מתוקות, יין טוב, כל אלה יכולים להרכיב חבילת שי נאה שתשרה את תחושת החג.

מן הראוי לצרף לשי החג משהו שיאפיין את ההקשר שלהן לחג. למשל צנצנת דבש בראש השנה או צנצנת חרוסת מתוקה בפסח. יין יהיה מוצר משדרג בכל חבילת שי ויוסיף לה חגיגיות. תוספת פרחים יכולה להיות האלמנט שייתן את תחושת הטאץ' האישי.

 

גיא


חנות המפעל בית אל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב