דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמת אבטחה - מילון מונחים 

מאת    [ 21/06/2017 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2526 פעמים ]

מצלמת אבטחה היא אחד הכלים הנפוצים לשמירה על ביטחון

מצלמת אבטחה משמשת לא רק כדי לצלם את סביבת הבית או בית העסק שלך, אלא גם משמשת כאמצעי הרתעה מפני פורצים וגנבים. אבל איך בוחרים מצלמת אבטחה? על אילו קריטריונים צריך להסתכל? בשביל זה ריכזנו עבורכם מילון מונחים שיעזור לכם לבחור במצלמה המתאימה ביותר עבורכם.

מונחים בסיסיים מתחום הצילום:

פיקסל

פיקסל הוא אחד המונחים הבסיסיים ביותר בתחום הצילום הדיגיטלי. פיקסל, או בשמו המלא picture element, הוא היחידה המתארת נקודה בתמונה. כל תמונה דיגיטלית מחולקת למעין רשת של פיקסלים המוגדרת על פי רזולוציית המצלמה. ככל שיהיו יותר פיקסלים בתמונה, כך הרזולוציה תהיה גבוהה יותר מאחר וכל פיקסל ייצג חלק קטן יותר בתמונה. כך שלמעשה רזולוציה גבוהה יותר תיתן תמונה חדה וברורה יותר.

רזולוציה

רזולוציה היא כושר ההפרדה של תמונה. כלומר, מה היכולת להפריד בין שתי נקודות שונות בתמונה. הרזולוציה נקבעת לפי מספר הפיקסלים שיש בתמונה, ומורכבת ממכפלת הפיקסלים לרוחב התמונה בפיקסלים לאורך התמונה. ככל שיהיו יותר פיקסלים, כך רזולוציית התמונה תהיה גבוהה יותר.

ניגודיות

מונח חשוב מתחום הצילום הינו ניגודיות, או קונטרסט. מונח זה מתייחס לשוני בין הגוונים הבהירים לגוונים הכהים של התמונה. ככל שהספקטרום של הגוונים יהיה רחב יותר, כך תהיה יותר ניגודיות. כמו כן, במצלמות שחור לבן הניגודיות גבוהה יותר מאשר במצלמות צבעוניות.

סוגי חיישנים:

CCD – Charge-Coupled Device

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של חיישנים במצלמות אבטחה. חיישנים אלו מכילים מערך של תאים פוטואלקטריים הממירים את הספק האור שהם קולטים לזרם חשמלי. הזרם החשמלי נקלט על ידי ממיר AD הנמצא בצדי החיישן אשר הופך את הזרם לתמונה. ככל שכמות האור הנקלטת גדולה יותר, כך הזרם החשמלי שייווצר הינו גדול יותר וכך ניתן להבחין בין אזורים מוארים לאזורים חשוכים ובין גוונים שונים של אפור. התמונה המתקבלת בחיישנים אלו הינה באיכות מאוד גבוהה, אך עם זאת הם צורכים גם יותר אנרגיה.

CMOS - Complementary Metal Oxide Semiconductor

הסוג הנפוץ השני של חיישנים במצלמות אבטחה. גם חיישן זה מורכב מתאים פוטואלקטריים, אלא שבניגוד ל-CCD כל תא כזה נמצא בסמוך לטרנזיסטור אשר קולט את הזרם שהתא הפוטואלקטרי יוצר והוא זה שממיר את האנרגיה החשמלית לתמונה. עם זאת, לעיתים האור פוגע בטרנזיסטור במקום בתא הפוטואלקטרי כך שנוצר רעש רב בתמונה המתקבלת.

צילום לילה

LUX

יחידת מידה לשטף אורי lux = lm/m2. אלו יחידות המודדות את רגישות האור במצלמה. כלומר, מהי מידת ההארה הדרושה כדי לקבל תמונה. למשל, יחידת luxאחת שווה לאור של ירח מלא, ואפס יחידות lux שוות לחשוך מוחלט.

 אינפרה-אדום – IR

שיטת צילום המאפשרת יצירת תמונה בלילה על ידי "הארת" האזור המצולם באמצעות לדים המאירים בטווח האינפרה-אדום. טכנולוגיה זו מאפשרת קבלת תמונה גם בחושך מוחלט. 

קבוצת אבידר מספקת שירותי אבטחה ושמירה, מוקד אזעקות, ניהול, השמת עובדים ועוד. עבור לקוחות מן המגזר העסקי, המוסדי והפרטי בכל הארץ 5375626 - 03  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב