דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לצאת לעצמאות? 

מאת    [ 19/06/2017 ]

מילים במאמר: 811   [ נצפה 2803 פעמים ]

למי מאתנו לא מתגנב מידי פעם איזה רעיון עסקי מקורי להקמה של עסק שישחרר אותנו מכבליו  של הבוס הקפדן בעבודה, יאפשר לנו חיי רווחה כלכלית ובעיקר ייתן לנו בשביל מה לקום בבוקר.

 

אצל רובנו יישאר הרעיון בגדר חלום שייבלע בהמולת החיים הטורדנית אבל חלק מאתנו יצעד צעד אחד קדימה עם החלום, ובטרם יילך שבי אחרי התלהבותו הראשונית (ורובנו – מה לעשות – "עפים" על הרעיונות של עצמנו)  ומקלחת צוננת של מציאות תשטוף את החלום ותטביע את היחסים המצוינים שהיו לכם עם מי שהעניק לכם את המימון ל"מיזם המבטיח", כדאי לתת את הדעת  על הנושאים הבאים, ולאחר מכן להתייעץ עם אנשי המקצוע בתחומים שמתברר לכם שאתם יותר חלשים בהם.

 

מידע זה כוח

יזמים רבים נוטים להסתמך על תחושות בטן "חזקות" במקום על נתונים ומידע עסקי. גם אם אתם טיפוסים של קודם כל "לעשות" ושל "לתכנן תוך כדי פעולה", אסור לוותר על שלב התכנון ואיסוף המידע שכן שלב זה עשוי למנוע מכם לעשות טעויות והוא חיוני לאישוש או להפרכה של ההנחות המוקדמות שלכם.

בראש ובראשונה כדאי לקרוא בעיון רב סקירת רוחב על הענף שבו אתם מעוניינים לפתוח עסק. סקירה מעין זו ניתן למצוא בחברות מידע עסקי, בחברות חקר שוק (בעיקר לעסקים הפונים לשוק הבינלאומי), במטי ובחיפוש באינטרנט של שם הענף בעברית ובאנגלית.

עסקים מקומיים חייבים גם לבדוק את אופי האוכלוסייה ביישוב ובאזור שבו עתיד להיפתח העסק. ניתן לעשות זאת באמצעות אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (שם גם ניתן למצוא עוד שפע עצום של נתונים שעשויים להיות לעזר רב גם בעתיד) או למשל באמצעות אתרי מכירות דירות, –שבהם ניתן למצוא מידע חיוני אודות השכונה: מאפייני הכנסה, גיל, מוצא, השכלה, מספר נפשות במשפחה ועוד. לעיתים, גם סיור רגלי באזור ושהייה בו בחלקים שונים של היום ילמד רבות על אופיו.

איסוף המידע אמור לאפשר לכם לבדוק בכלליות שלוש נושאים מרכזיים להקמתו של כל עסק. מספיק אפילו שלגבי אחד משלושת הנושאים אתם מרגישים לא מוכנים או לא מתאימים כדי שתבצעו שיקול מחדש לגבי העסק או שתפנו לייעוץ לאנשי המקצוע הרלוונטים. חשוב לזכור כי יזם מצליח הוא מי שמכיר ביכולותיו, אך גם בחסרונותיו, ולגביהם הוא מסתייע באחרים.

הפן הכלכלי:

מלבד השאלה הטריוויאלית, האם יש לכם את ההון הנדרש  להשקעה הדרושה במיזם, שאלה חשובה שצריכה להישאל היא האם גם תצליחו להסתדר במידה והמיזם ייכשל? ולמרות התקווה והאופטימיות, הסטטיסטיקה מלמדת כי 30% מהעסקים הקטנים שנפתים נסגרים בתוך 5 שנים.

 שאלה מהותית נוספת בפן הכלכלי צריכה לענות על השאלה מהו המודל העסקי או במילים אחרות כיצד אנחנו מתכוונים להרוויח מהעסק? מודל עסקי בשלב הראשוני צריך לזהות את הקונים הפוטנציאלים לעסק, מה יניע אותם לרכוש מאתנו? מה היתרונות היחסיים שנציע להם (מבחר, איכות, מחיר, חדשנות, מיקום ועוד), וכיצד נספק/נייצר את הסחורה או חומרי הגלם.

השיווק:

שאלה מהותית שכל יזם חייב לשאול את עצמו האם הוא אוהב ומסוגל למכור. אלו שנרתעים מכך – ויש רבים שהם אנשי מקצוע מעולים בתחומם אך סולדים מהצורך לשווק ולמכור – חייבים לתת את הדעת לפתרונות אפשריים כבר בשלב זה, שכן שיווק ומכירות הם לב לבו של כל עסק.

מצד שני, גם יזם שהוא איש מכירות "תותח" לא יכול להסתפק ביכולת המכירה שלו, שכן כדי שתיווצר הזדמנות המכירה יש צורך שלקוחות פוטנציאלים יפנו לעסק.

בשלב הראשוני של תכנון המיזם יש לבדוק באלו אמצעי קידום מכירות יהיה ניתן להשיג את התנועה הכי גדולה והכי איכותית של לקוחות פוטנציאלים, בעלות שאותה ניתן להוסיף למוצר/השירות בלי לגרום למחירו לעלות מעבר למקובל בשוק לגבי סוג זה של מוצר/שירות.

אמצעי קידום המכירות השכיחים: פרסום לסוגיו השונים והמגוונים, יחסי ציבור, שיווק ישיר (פנייה ישירה ללקוחות), קידום מכירות, תערוכות ועוד. מטבע הדברים לא ניתן להשתמש בכל סוגי האמצעים ותרומה נכבדה ומשמעותי להצלחת העסק יכולה להיות בזיהוי מדויק של  האמצעים הטובים ביותר לעסק כמו שלכם.

יש דברים שהם ברורים ומובנים מאליהם, כמו למשל שעסק מקומי צריך להשתמש באמצעי פרסום מקומיים: למכבסה, למשל, לא יגיעו לקוחות מעיר אחרת. אולם סוגים שונים של אמצעי פרסום מתאימים לסוגים שונים  של עסקים. שיטת הניסוי והטעיה היא השיטה הטובה ביותר לגלות מה עובד ומה לא עובד, אולם כדי לקצר הליכים מומלץ להתייעץ עם עסק דומה וללמוד מניסיונו אילו אמצעים הצליחו יותר ואלו פחות.

המוצר או השירות:

גם אם תותחי מכירות וגאוני שיווק משמשים לכם כיועצים – עם מוצר מנצח יהיה לכם הרבה יותר קל. בסופו של יום, כאשר לקוח שולף את כרטיס האשראי מהכיס, כל להטוטי השיווק מתאיידים והוא שואל את עצמו את  השאלה הברורה והחדה: האם זה שווה את הכסף?  

שאלה ראשונה לגבי המוצר או השירות שצריכה להישאל היא האם יש סיכוי להתחרות מול מוצרים או שירותים שקיימים כבר בשוק ומהם נקודות החוזק והתורפה. בהתאם לאלה יש לשקול שינויים במוצר, מחירו והתאמתו לקהל היעד.

על פי רוב, אנחנו פחות יכולים להיות אובייקטיביים לגבי רעיונות של עצמנו. לפיכך כדאי לבקש חוות דעת ממי שלא מכיר אותנו או את הרעיון, ורצוי מכמה שיותר. לעיתים, הצגת השאלה: מיהם קהלי היעד של המוצר? ועל איזה צורך הוא עונה? תפתח בפנים רעיונות  חדשים שעליהם לא חשבתם קודם לכן.

 

ארגי שיווק מתמחה בייעות שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים וביישומה של תוכנית שיוווקית הלכה למעשה. בקרו אותנו באתר האינטרנט: 


http://www.energy-shivuk.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב