דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רועי קורץ: לשמור על קשר ביום שאחרי הגירושין 

מאת    [ 11/06/2017 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2161 פעמים ]

ההחלטה להתגרש משמעותה סיום הקשר הזוגי ואכן, עבור זוגות רבים, בתום הליך הגירושין, נפרדות הדרכים. אולם, כאשר מדובר על גירושין עם ילדים, הרי שבני הזוג ממשיכים להיות הורים לילדיהם ועליהם להמשיך ולקיים מערכת יחסים הורית תקינה. זוהי אינה משימה פשוטה, בפרט במקרים בהם הליך הגירושין היה מלווה במאבק משפטי. לשמור על קשר ביום שאחרי הגירושין – איך עושים זאת?

גירושין עם ילדים

כאשר זוג נשוי אינו מעוניין להמשיך לחיות יחד והוא מחליט להיפרד, המהלך הטבעי הוא לסיים את הליך הגירושין ושכל אחד מן הצדדים ילך לדרכו הנפרדת. אולם, כאשר לבני הזוג ילדים משותפים, הרי שילדיהם קושרים ביניהם ועליהם להמשיך ולקיים את התא המשפחתי, גם לאחר סיומו של הקשר הזוגי. עבור מרבית הזוגות, הקשר עם הגרוש/ה מהווה קושי רב, בפרט בשנים הראשונות לאחר הגירושין. לא פעם, נקלעים ההורים לריבים וחיכוכים, אשר אף מגיעים גם לפתחו של בית המשפט, למרות שהליך הגירושין כבר מאחוריהם.

אין חולק על כך כי טובת הילדים מחייבת את ההורים לנהל קשר הורי תקין ומכובד על מנת שהילדים יזכו לסביבה יציבה ויקיימו קשר קרוב ואוהב עם שני ההורים. איך עושים זאת? ראשית, מומלץ לנהל מלכתחילה את הליך הגירושין בהסכמה ולהימנע ממאבק משפטי. לאחר סיום ההליך המשפטי או אף במקביל אליו, יכולים ההורים לפנות לגישור גירושין או לטיפול זוגי, במסגרתו ילמדו הצדדים כיצד לנהל מערכת יחסים הורית טובה ושלווה.

גירושין בהסכמה

חלק ניכר מן הזוגות המתגרשים מנהלים מאבק משפטי ממושך בערכאות ובמצב זה, המתח והכעס ביניהם מסלים. על כן, מטבע הדברים, בני הזוג יתקשו מאוד לשמור על יחסים תקינים לאחר הגירושין. לעומת זאת, בני זוג אשר מנהלים את הליך הגירושין בהידברות ושיתוף פעולה, המתח והכעסים ביניהם נרגעים אט אט, מה שמאפשר להם ביתר קלות, לשמור על קשר הורי תקין. אחת הדרכים לנהל הליך גירושין בהסכמה היא באמצעות פנייה לגישור גירושין. הגישור הוא כלי יעיל מאוד ליישוב סכסוכים, במסגרתו מתנהל שיח פתוח אך ממוקד בין בני הזוג, בנוגע לכל הסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק.

כל אחד מן הצדדים מביע את עמדתו ורצונותיו והמגשר מסייע לבני הזוג להגיע לפתרון מוסכם. לאחר מכן, כל ההסכמות שגובשו בין הצדדים במסגרת הגישור, יעוגנו בהסכם גירושין, אשר יובא לאישורו של בית המשפט ויקבל תוקף של פסק דין מחייב. בזאת בא לסיומו הליך הגירושין, תוך זמן קצר ובעלויות נמוכות וחשוב מכל- באופן הזה יכולים בני הזוג לשים את הקשר הזוגי מאחור ולנהל מערכת יחסים הורית תקינה לטובת הילדים.

גישור גירושין

כאמור מעלה, הליך הגישור יכול לסייע לבני זוג בגיבוש הסדר גירושין בהסכמה. באופן הזה, בני הזוג נמנעים ממאבקים משפטיים ויכולים לשמור על קשר הורי טוב ומכבד. כמו כן, גישור גירושין יכול להיות רלוונטי מאוד עבור זוגות גרושים גם לאחר שההליך המשפטי בא על סיומו. הכיצד? במקרים רבים, לאחר הפרידה, מתקשים ההורים לקבל החלטות בנוגע לילדים ומתעוררות ביניהם מחלוקות משמעותיות. אמנם, מצב זה נפוץ יותר בקרב זוגות אשר ניהלו את הליך הגירושין בערכאות והמתח ביניהם גבר תוך כדי כך, אולם הקשיים הללו הם לא פעם מנת חלקם גם של מי שעברו גירושין בהסכמה. בשלב זה, מטרתו של הליך הגישור תהיה לעזור לצדדים לנהל מערכת יחסים הורית טובה יותר ולספק לילדים סביבה יציבה ונעימה. זאת באמצעות קביעת כללים מנחים לקבלת החלטות בנוגע לילדים, החלטה לגבי מה עושים במקרה של אי הסכמה, פתרון בעיות קיימות שההורים נתקלו בהם בשלב זה וכיו"ב. 

עו"ד רועי קורץ עוסק בדיני משפחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב