דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוצאה לאור לחול - כיצד זה עובד? 

מאת    [ 08/06/2017 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2504 פעמים ]

כל מי שכתב אי פעם סיפור, שיר או ספר שלם, יודע עד כמה חזק הרצון והצורך הזה לחלוק את היצירה עם שאר העולם. השוק המקומי בארץ קטן ומצומצם, לכן כדאי תמיד לשאוף לשווקים גדולים ורחבים יותר. חשוב לעבוד עם הוצאת ספרים מובילה, בעלת קשרים עסקיים עם הפצות ספרים בחו"ל. הוצאה מקצועית יכולה להבטיח לסופר המתחיל שירותי תרגום הספר למספר שפות והפצת הספר בכל העולם. אין צורך להישאר עם כתב היד במגירה ולשמור את כל הספקות בבטן, כאשר ניתן לעבוד עם חברת הוצאה לאור בעלת שנים של ניסיון והצלחות בתחום.

לבחור הוצאה מקצועית

רבים שואלים כיצד ניתן לבחור הוצאת ספרים טובה. בחירת הוצאה אינה עניין של מה בכך. אם יש לכם חבר טוב שהוציא לאחרונה ספר, הוא יוכל להעיד כי מדובר במלאכה לא פשוטה הכוללת התעסקות בניירת וביורוקרטיה ובחינה של אנשי מקצוע שונים – עורכים, לקטורים וכדומה. כאשר אתם בוחרים הוצאה, חשוב לבחון כיצד היא מתייחסת אל הספר שלכם. האם העורך שואל שאלות ענייניות? האם הוא מודע לחשיבותו של הספר עבורכם? תוכלו להיעזר גם בשירותי האינטרנט כדי למצוא את ההוצאה המדברת אליכם. על ידי קריאת תגובות הגולשים בפורומים השונים, ניתן לבדוק ולהחליט האם הוצאת הספרים מתאימה לשאיפות שלכם. כמו כן, ניתן להיעזר תמיד בקרובי משפחה שהוציאו לאחרונה ספר. אם יש לכם דודה שפרסמה ספר בישול, או בן דוד אשר הוציא ספר ילדים, תוכלו לפנות אליהם ולשאול לגבי הוצאה מומלצת.

כיצד ניתן להפיץ את הספר בחו"ל?

הבאתם את הספר שלכם אל הקורא הישראלי, וכעת אתם מעוניינים שגם אנשים מצרפת, מקנדה ומארצות הברית יכירו אותו? אתם יכולים אמנם לקחת את המושכות לידיים שלכם ולנסות לפנות להוצאת ספרים בחו"ל באופן עצמאי, אך פעולה זו אינה נטולת טרטורים. לאחר שתתרגמו את תקציר הספר שלכם, יגיעו רגעים מתישים שבמהלכם תשלחו תקצירים להוצאות ספרים שונות ברחבי העולם ותקבלו סירובים מנומסים. דרך אחרת היא לפנות להוצאת ספרים ישראלית המשווקת את הספרים לחו"ל. להוצאה זו יש בדרך כלל קשרים טובים עם ההוצאות בחו"ל, והיא תוכל להפנות את הספר שלכם אליהן. מעבר לכך, בהוצאה מקצועית תקבלו שירותי תרגום איכותיים, והספר שלכם יתורגם לאנגלית, לסינית וכדומה על ידי מתרגמים המומחים בתחום.

לסיכום, הוצאה לאור לחו"ל היא דרך נפלאה להגדיל את אחוז המכירות של הספר ולאפשר לקהל יעד מגוון לקרוא אותו. הפצת הספר בחו"ל אפשרית הודות לאפיקי שיווק מוצלחים וקשרים פנימיים בתוך המדינה המדוברת. 

נתנאל סמריק, אשר עומד בראש ההוצאה לאור קונטנטו דה סמריק, הוא המפתח להפצתו של כל ספר בחו"ל. מדובר באדם שיודע לזהות סיפור מעניין ורלוונטי, ויודע כיצד לשווק אותו בצורה המתאימה גם מחוץ לגבולות הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב