דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימושים שונים של בטון בתעשייה 

מאת    [ 04/06/2017 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1778 פעמים ]

בטון הוא בין החומרים הנפוצים בענף הבנייה ובארץ ובעולם. הוא מתאפיין בדרגה גבוהה של קשיחות ועמידות ומשמש לבנייה, חידוש ושימור מבנים וגם לסלילת כבישים ועיצוב אלמנטים דקורטיביים. בנוסף, כדאי לדעת איך משתמשים בבטון ואיזה כלים נדרשים לצורך עבודה איתו

בטון מיוצר מתערובת של חול, צמנט, חצץ ומים. על אף שינויים מסוימים שנערכו לאורך השנים ביחסי המרכיבים השונים של התערובת, הצמנט מאז ומעולם היא חומר גלם פופולארי בענף הבנייה ובתעשייה. הנה למשל כמה שימושים שונים שמאוד מזוהים איתו:

א. בנייה, חידוש ושימור מבנים – השימוש העיקרי בבטון הוא לצרכי בנייה. את הבטון מייצרים במפעל ולאחר מכן מעבירים אותה לאתרי בנייה באמצעות שימוש במערבל בטון או משאבות בטון. התערובת המשמשת ליצירת הבטון מתקשה בתוך שעה עד 10 שעות והיא חזקה בהשוואה לכל חומר אחר. כתוצאה מכך, ניתן להשתמש בה גם לצורך חידוש, שיפוץ ושימור מבנים.

ב. סלילת כבישים – סלילת כבישים מתבצעת עם אספלט או עם בטון. היתרונות של כביש בטון הם תדירות נמוכה של תחזוקה, צריכת דלק נמוכה עבור רכבים פרטיים ומשאיות כבדות, עמידות בפני זיהומים ופגעי מזג אוויר וחיסכון בניצול תוצרי נפט שנחשבים למשאב מוגבל כמו אספלט.

ג. עיצוב אלמנטים דקורטיביים – לא רבים יודעים שניתן להשתמש בבטון גם על מנת לעצב אלמנטים דקורטיביים. רצפת בטון מוחלק למשל משולבת במפעלי ייצור, מעבדות ובתי חולים, ויש גם אנשים פרטיים שמבצעים החלקת בטון בכניסה לבית או בחצר. אלמנטים דקורטיביים אחרים שמיוצרים מבטון כוללים עציצים וכדים לצמחים בגדלים וצורות שונות, גופי תאורה עם מראה תעשייתי, שלטים וקישוטים ועוד.

מה משותף לכל השימושים השונים של בטון בתעשייה?

היכרות עם שלל השימושים השונים של בטון בתעשייה חשובה למי שרוצה להכיר מקרוב את היתרונות שלו. עם זאת, קיימים כמובן גם הבדלים בין אופי השימוש בבטון ולכל משימה נדרשת תערובת אחרת של צמנט, חול, חצץ ומים. המאפיין היחיד שמשותף לכל השימושים הוא הצורך בכלי יהלום לעבודה עם בטון.

בטון הוא משטח קשיח שאותו ניתן לחתוך רק באמצעות כלי יהלום ייעודי. הכלי הוא למעשה מקדח או מסור עם דיסק יהלום. בעזרת הדיסק אפשר לבצע עבודות ניסור וקידוח בטון בשילוב שיטות קידוח יהלום. הניסור והקידוח עם דיסק יהלום מאפשרים לעבודה בצורה מדויקת עם הבטון ולמנוע נזקים בלתי הפיכים. כמו כן, השימוש בהם נועד לליטוש של משטחי בטון ולניסור חלקים מסוימים במהלך יצירת פתחים ומפתחים.

השימוש בבטון בתעשייה לא צפוי להיפסק בעתיד הקרוב. בטון הוא חומר גלם חסכוני שמוכיח את העמידות שלו גם בתנאי מזג אוויר קשים. הדבר החשוב הוא לעבוד עם הבטון בצורה נכונה ועם הכלים המתאימים. את זה יכולים לעשות רק קבלני בטון או אנשי מקצוע. 

ד.י.א.ל כלי יהלום לתעשייה 072-3215819


מסור יהלום, מקדחי יהלום, חומרי ליטוש ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב