דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילד לא רוצה לאכול- מה עושים? 

מאת    [ 03/06/2017 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2915 פעמים ]

הילד לא רוצה לאכול- מה עושים?

ברוב הדברים אנחנו מחליטים על ילדינו- מה ילבשו? איפה נגור? לאן נלך אחר הצהריים? איך ייראה החדר שלהם? לילדים אין הרבה שליטה ואוכל הוא אחד מהדברים הבודדים עליו הילד כן שולט, הרי אי אפשר להכריח אותו לאכול- נוכל אולי להכניס לו לפה אבל הוא יבחר אם לבלוע או לא.

בתרבות הישראלית יש המון עניין סביב אוכל- אנחנו אוהבים לאכול והרבה, כל החגים והאירועים החשובים סובבים סביב האוכל ולכן הורים שילדיהם לא רוצים לאכול מסיבה כזו או אחרת (לא רעב/ לא בא לו/ כואבת לו הבטן) נלחצים ומתחילים בדרך כלל לעשות עניין מנושא האוכל. זה מתחיל עוד כשהם קטנטנים בני שנה ואנחנו עושים להם "אוירוווווון" ממשיך בהורים שמשחדים את הילדים במתנות אם יאכלו ועד גילאים מאוחרים יותר כשיש 4 ילדים בבית ולכל אחד ההורה מבשל את המאכל היחיד הזה שהוא אוהב ועוד מסכים איכשהו לאכול.

אז קודם כל אין מה להילחץ אם הילד לא אוכל- אם לילד אין בעיה בריאותית עקב כך שלא אוכל כגון מחסור בויטמינים ומינרלים או פגיעה התפתחותית אז כבר אפשר להירגע ואם חסר לו משהו אז יש להשלים בצורת ויטמינים שלא חלילה נפגע בהתפתחות התקינה. 

ועכשיו נעבור לעניין הכי חשוב- מה יוצא לילד מלא לאכול? הילד מרוויח המון תשומת לב, כל הזמן ישנה התעסקות בהאם הוא אכל? כמה הוא אכל? האם אכל בגן? מה הוא אכל? מדברים על זה המון עם אבא, עם הגננת, עם הסבתות וכל ארוחה בבית הופכת להיות עניין סביב הילד והאוכל ולכן הכלל הראשון הוא- להפסיק להתעסק בזה! להודיע לילד שאנחנו סומכים עליו שיאכל מספיק בשביל להיות שבע ובריא ושמעכשיו לא מתעסקים בנושא האוכל בבית.

השלב הבא הוא להפסיק להתעסק בזה, אבל באמת להפסיק להתעסק בזה... זה אולי יהיה קשה בהתחלה אבל זה השלב הכי חשוב- הודענו לילד שלא נתעסק בזה ולכן אנחנו חייבים לעמוד במילה שלנו ואם הילד בוחר לא לאכול יש לכבד את בחירתו ולהגיב באופן קונקרטי ולהפסיק כל ניסיון לשדל אותו לאכול.

עכשיו כשהאוכל כבר יפסיק להיות עניין מגיע שלב חשוב לא פחות צריך לתת לילד הרבה חיזוקים על התנהגויות טובות אחרות כדי שלא ירגיש פתאום שלא מתייחסים אליו בכלל.

ולאט לאט כשהילד ירגיש שרואים אותו בהתנהגויות הטובות שלו ומחזקים אותו מצד אחד ומצד שני לא מתעסקים בהאם וכמה אכל, נראה את ההתנהגות הזו דועכת והילד יתחיל לאכול ולהתעניין באוכל, גם אם לא מייד אז נחכה כמה חודשים ונעשה שוב בדיקות כדי לוודא שהכל תקין ונמשיך לא להתעסק בזה, ברגע שההתעסקות בילד תהיה בהתנהגויות חיוביות אחרות ולא באוכל לילד כבר לא תהיה סיבה לעשות מזה עניין.

 

בהצלחה

מלי דיין- מדריכת הורים ויועצת משפחתית


malidabush@gmail.com


0506877609




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב