דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה בערבות מדינה איך זה עובד? 

מאת    [ 01/06/2017 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 4295 פעמים ]

הלוואה בערבות מדינה איך זה עובד?

בגלל שהמדינה מעודדת עסקים קטנים ובינוניים, כי הם מנוע חזק בכלכלה, היא מציעה הלוואה בערבות המדינה. מדובר על הלוואה ארוכת טווח שמתקבלת  מכספי 4 בנקים מוכרים שאושרו ע"י הקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים בישראל. המדינה מעניקה ערבות של מרבית סכום ההלוואה, כאשר בעל העסק מציג ביטחונות של 30% בערך מהסכום.כאשר המדינה ערבה על סכום ההלוואה, אך לאחר שנבדק היטב בעל העסק,  הבנקים לא חוששים ויודעים כי מדובר בהחזר בטוח של בעל העסקים.

התנאים הנוחים של ההלוואה,  הם אלה שגורמים ללקוחות עסקיים רבים להגיע לבנקים ולבקש הלוואה בערבות המדינה. הלוואה היא לתקופה של 5 שנים ואפילו קצת יותר. שיעורי הריבית נמוכים כך שזה יתרון מרכזי שזו הסיבה שלכ מי שמעוניין בהלוואה יעדיף להגיע לקרנות שמייצגים הבנקים.  .                                                              ,             

הסכומים שניתן לקבל הלוואה בערבות המדינה

יש לציין כי ישנם סכומים  מסוימים שניתן לקבל את הלוואה בערבות המדינה. למשל עסק קטן, אשר מגלגל מחזור של 6.25 מיליון שקלים בשנה, יוכל לקבל הלוואה של 500,000 ש"ח  בערבות המדינה. כל מי שיש לו עסק ולא משנה אם הוא עוסק בתיירות, חקלאות, בנייה, מסחר ותעשייה ועוד. על הבנקים חלה החובה לגבות ריבית נמוכה שהיא פריים +3.5%. מדובר אף על פריסת תשלומים אידיאלית ונוחה. הלוואה זו הי כדאית, אך ישנם שלבים שיש לעבור עד להחלטה ואישור בקרן להלוואות בערבות המדינה.

בכדי להגדיל את הסיכויים עבור קבלת הלוואה בערבות המדינה כדאי כי בעל העסק, יגיע יחד עם יועץ עסקי, כך שיוכל לסייע לבעל העסק, בקבלת ההלוואה, כאשר ישנה תכנית עסקית, שמציגה את נתוני העסק ופעילות עסקית נוכחית ועתידית. יש להתכונן כמה חודשים מראש ולהיות עם אוח רוח, עד למתן התשובה מהבנק ששולח את התכנית העסקית אל ה-BDI, בכדי  שיאשר אותה ללווה שהוא בעל העסק.

עידוד יזמות עסקית

המדינה מעוניינת לעודד יזמות עסקית מכמה סיבות, ראשית, בגלל להפחית את האבטלה, כי כל עסק מעניק מקומות עבודה נוספים, התשלומים למיסים כגון מס הכנסה ומע"מ של בית העסק, יגדילו את הרווחים בקופת המדינה. אלה הן הסיבות שבגינן הקרן לעידוד עסקים ועוד קרנות דומות שנפתחו לאחרונה, מעודדות את היזמות העסקית ומאפשרות את קבלת הלוואה בערבות המדינה. הקרנות השונות של המדינה שמעודדות יזמות ועסקים חדשים וקיימים יודעות כי הגדלת האשראי לבית העסק, תעניק לו מרווח נשימה והוא יוכל להתקיים ולהתנהל טוב יותר, כאשר ההלוואה היא בתנאים נוחים ופריסה של טווח ארוך. 

הצמיחה במשק, תהיה גדולה יותר, מה שיאזן את כלכלת המדינה ותאפשר לבעלי העסקים להתפתח טוב יותר, כך שעסקים לא ייסגרו במהירות. בדרך זו, גם בעלי העסקים יוכלו לשרוד טוב יותר ולעובדים יהיו מקומות עבודה יציבים שיאפשרו להם להתפרנס בכבוד.

דודו צבאני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב