דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בסוכרת - לא מה שחשבנו 

מאת    [ 01/06/2017 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 3928 פעמים ]

סוכרת הוגדרה זה מכבר כמחלה פאנ-אפידמית (מגיפה כלל עולמית) אשר הינה תוצר של השינויים שחלו באורחות החיים ששונו על רקע כלכלת ה"פיוז'ן" (גלובליזצית תזונה) וכן המיכון/הרובוטיקה שהושיבו אותנו.

צודקים מוליכי הדעת באסטרטגיות ההתנהלות שחייבות להשתנות וכוללות: תזונה נכונה ,פעילות גופנית והפחתת הדחק הנפשי.

בפועל, פרט להמלצה הנ"ל מומלץ על אילו הקרבים ונוגעים בסוכרת להתחיל ליטול את התכשיר התרופתי הגלוקופאג' (מטפורמין. גלוקומין), שאגב מקורה בתמצית צמחית – לילך צרפתי (גאליגה אופיצינאליס) ממשפחת הפרפרניים. היום הינה משולבת עם תרופות נוספות כמו: ג'נואט. יוקריאס, ג'ארדיאנס דואו, קומםטקט ואחרות. עלי לציין כי התרופה מספר אחת גלוקופאג' הומלצה לטיפול באירופה  כבר ב- 1919 אך אושרה לטיפול בארה"ב 1992 ?!...

 סוכרת הייתה מאז ומתמיד בכל מקום בו חי אדם וטופלה בעיקר ע"י מרקחות צמחיות ומינרלים. העובדה שאנו עדים לה בהתגברות או הצונאמי שאנו חווים עתה הינה על רקע השינויים בהרגלי החיים והאמונה שהתרופות פועלות כבר ועכשיו והינן זולות ומוצעות ע"י רופאים שנוטים לחשוב שבידם הכלי היחיד והיעיל לטיפול. וכך אנו ממשיכים להתדרדר . בשנים האחרונות נמצא כי זו לא הדרך היחידה לטפל ברעה החולה, מה גם שלתרופות הללו לא מעט תופעות לוואי ולא אחת גוררות את החולה ברבות הזמן להחמרת מצבו.

לתרופות הקונבנציונאליות לטיפול בסוכרת יש לא מעט תופעות לוואי בעיקר שלמרבית החולים מוצעת יותר מתרופה אחת כאסטרטגית טיפול, כמו למשל:

1). קבוצת הביגואנידים: מטפורמין, גלוקופאג' תרופה שדרך פעולתה בהפחתת יצירת הגלוקוז  בכבד והקטנת או חסימת הנשימה האווירנית בתא ( מיטוכונדריה) .  זו נחשבת לתרופת הדגל לטיפול בסוכרת מסוג 2 ע"י שירות הבריאות העולמית. תופעות הלוואי השכיחות הינן במערכת העיכול, בחילות הקאות, שלשולים כאבי בטן וגזים. טעם מתכתי ושינויים בטעם, כאבי ראש וסחרחורות כאבי שרירים וחולשת שרירים. פגיעה בספיגה של ויטמין בי - 12. ותגובה מסכנת חיים בכך שעלולה לגרום לחמצת לקטית שהינה מסכנת חיים. ומומלץ להפסיק טיפול בתרופה לחולי כליות.

2). קבוצת הסולפנילאוריאה: מורכבת ממרכיבים אורגנים המשמשים ברפואה ובחקלאות. התרופות מגבירות את הפרשת האינסולין מהלבלב. (גליבנקלאמיד, גליבוריד...). תתכן היפוגליקמיה על רקע הפרשת יתר של אינסולין מהלבלב, כמו האינסולין גורמת לעליה במשקל, כאב בטן, כאב ראש ותגובות אלרגיות.

3). קבוצת התרופות שמונעות פעילות אנזימטית מסוג ה- אלפא גלוקוזידאז (גליסט, פרוקוז אקרבוז...)רוזיגליטאזון.  המונעים מסוכרים מורכבים להתפרק במעי ובכך להפחית את ספיגת הסוכרים במעיים. לכן עליית רמות הסוכר במעי נותנת לחיידקי המעי לחגוג . הדבר מתבטא בגזים, כאב בטן ושלשולים.

4). קבוצת הטיאזולידונים ( רוזיגליטאזון, אנגליטאזון...): לאחרונה הורדו ע"י רשויות הבריאות העולמיות בשל תופעות לוואי קשות פגיעות בכבד. החדשים יותר המוצעים לעייל עלולים לגרום לאצירת נוזלים בגוף ובצקות/ עלייה במשקל, עדיין מציינים בעיות קרדיווסקולאריות בשכיחות גבוהה יותר וכן התכנות גבוהה יותר של סרטן שלפוחית השתן.

5). אינקרטין: הורמון שמגרה ומפעיל את הגברת ההפרשה של האינסולין ( ליראגלוטיד, אקסנטיד ...)עיקר התופעות הינן במערכת העיכול שלשולים, הקאות כאב בטן, קשיים בעיכול וכן עצירות. כאב ראש וסחרחורות.

6). קבוצת מעכבי הספיגה של הגלוקוז במערכת השתן (גליפלוזין...) עיקר הבעיות הינן דלקות בדרכי השתן על רקע הפרשת עודפי הסוכר בשתן (הדלקות בעיקר בנשים).

לאחרונה אנו מבחינים כי קהל החולים מחפשים תחליפים בעיקר טבעיים . גם הרפואה מפנה בשנים האחרונות את פניה לעבר הרפואה המשלימה שמנסה לחזור ולגלות מקורות טבעיים שטרם מוצו היכולות בהם לטיפול מסייע בחולים אלו ובעצם באלו שנוטים לחלות.

החיפוש כולל תוצרי מזון ותוספים שלהם גם תכונות מבריאות. הללו נלמדו במשך אלפי שנים ולכל עם בעולמנו רפואה פולקלורית שכללה את צמחי המרפא שנמצאה בסביבתה.

 לפני כ- 14 שנים נדרש ד"ר דב פוגל וצוות חוקרים מטעמו לנסות למצוא תרכובת צמחית שיש בה כדי לענות ולהוסיף לטיפול התרופתי הקיים מקבילה לגלוקופאג' . הדרך הייתה למצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר בטיפולים הפולקלוריים  המומלצים . נעשה לימוד מעמיק במחקרים מעבדתיים וקליניים (כולל עבודות מחקר ע"י מדענים מרחבי הגלובוס) ועוצבה מרקחת שלאחרונה מוצעת לחולי סוכרת מסוג 2 וטרום סוכרתיים. תרכובת על טוהרת הצמחים  שכאמור נבחנה מעבדתית וקלינית ונמצאה יעילה בהפחתת ערכי הסוכר ושומני הדם, כאשר גם חלק מתופעות המחלה כמו; רטינופטיה סוכרתית, נפרופטיה ואימפוטנציה נעצרו או פחתו משמעותית.

התכשיר הינו אסכרקס, לאיזון הסוכר, בעל פטנט מאושר בישראל ובמדינות האיחוד האירופי . מיוצר בישראל תחת בקרת איכות מחמירה, באישור משרד הבריאות (חברת "ברא" – יוקנעם) מוצע לאחרונה  בצורת טבליות הניטלות כרבע-חצי שעה לפני הארוחות . התוצאות נראות כבר במהלך החודש הראשון לנטילה. מרבית החולים הפונים לטיפול יכולים ומקבלים את הייעוץ תחת מעקב רפואי הניתן ע"י יועצי החברה וכן ד"ר פוגל.

ד"ר דב פוגל
מומחה ברפואת ילדים
חוקר בתחום הסוכרת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב