דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי ענן למתחילים 

מאת    [ 24/05/2017 ]

מילים במאמר: 912   [ נצפה 3149 פעמים ]

מהם שירותי ענן? עד להתפתחות המהירה של האינטרנט בדור האחרון, אנשים אשר יצרו לעצמם קבצים ממוחשבים מכל סוג שהוא, שמרו אותו על המחשב שבו עבדו. כל המידע היה פרטי בלבד, ומאוחסן באותו המקום שבו עבדו על הקובץ. בשלב מסוים פותחו הדיסקטים ומקביליהם המתקדמים יותר, שאפשרו שמירה של החומר על דיסק חיצוני, והעברה שלו ממחשב למחשב. אך עם ההתפתחות הטכנולוגית הגדולה, אנשים מייצרים יותר ויותר חומרים דיגיטליים ממוחשבים, ולא זו בלבד – הם רוצים שהחומר הזה יהיה נגיש עבורם בכל מקום שבו הם נמצאים, ובכל מכשיר דיגיטלי שבו הם משתמשים. שירותי ענן מאפשרים את המצב הזה.

למעשה, כולנו משתמשים בכל יום בשירותי ענן פשוטים – כמו כתובת המייל שלנו, שבמרבית המקרים ממוקמת על שרת חיצוני. כל החומר שנמצא בתיבת הדואר האלקטרוני שלנו אינו מאוחסן במחשב או בטלפון הנייד שבו אנו משתמשים אלא על שרת חיצוני, או במילים אחרות – בענן.   שירות ענן לעסקים שירותי ענן חשובים לאנשים פרטיים, ועוד הרבה יותר מכך – לעסקים מתקדמים, אשר צריכים לעבוד עם חומרים רבים מאד, אשר תופסים נפח זיכרון רחב ודורשים זמינות מלאה מכל מקום.

שירותי ענן מאפשרים את העבודה האינטנסיבית הזו, באמצעות אחסון של כל חומר המידע הדרוש לעסק על שרתים חיצוניים. העבודה עם מחשוב ענן מאפשרת לא רק אחסון נוח של קבצים גדולים, אלא גם אפשרות של עבודה על הקבצים הללו תוך סנכרון מלא – כל מה שעשיתם במחשב הפרטי שלכם יישמר באופן אוטומטי בקבצים שנמצאים בענן, כך שבפעם הבאה שתצטרכו את החומר המדובר – תקבלו אותו עם כל העדכונים. שירות ענן לעסקים יכול לשמש למטרות שונות. הוא יכול להוות גיבוי יעיל לחומרים רבים של העסק, במקום שאלו יהיו שמורים במחשבים לא נגישים בבית העסק.

הוא גם יכול להיות שירות פעיל, כאמור, שבו צוות החברה עובד על אותם קבצים ממגוון מקומות, תוך סנכרון מלא בין העבודות של כל העובדים בחברה.   ספקי הענן הפופולאריים כיום על מנת ליצור אחסון יעיל בענן, יש להיעזר, כמובן, בשירותי ענן מקצועיים. כיום ישנן לא מעט חברות אשר מציעות שירותי ענן חינמיים. שירותים אלה, כמו גוגל דרייב, דרופבוקס ועוד, מציעים אחסון בנפח מוגבל בחינם. זהו השירות היעיל ביותר לאנשים פרטיים, אשר מחפשים דרכים להגדיל את נפח האחסון האפשרי עבורם, מעבר לזיכרון הקיים במחשב או בסמארטפון שלהם. שירותי ענן חינמיים הם נוחים לשימוש ויעילים מאד – אך כאמור, הנפח שלהם מוגבל. בנוסף, גם המהירות שלהם אינה אחידה, ולא תמיד ניתן לסמוך עליהם לצרכים של עבודה שוטפת. לעומת הספקים החינמיים, ישנן הרבה חברות אשר מציעות שירותי ענן מתקדמים, עם נפח אחסון גדול ואף אפשרות אחסון ללא הגבלת נפח, תמורת מחיר חודשי קבוע. לרוב, המחיר אינו יקר, והוא משתלם מאד לחברות ולעסקים אשר זקוקים לשטח האחסון הזה וליתרונות הרבים האחרים של מחשוב ענן.

מחשוב ענן אפשר לרכוש מחברות מקומיות, ישראליות, או מחברות בינלאומיות, מה שמאפשר נגישות גבוהה לחומר שלכם מכל מקום בעולם. כיום ישנן 3 ספקיות גדולות של שירותי ענן בעולם, והן הפופולאריות ביותר כיום: גוגל, אמזון ומיקרוסופט.   גוגל חברת גוגל ידועה בפתרונות הדיגיטליים המתקדמים שלה. שירות הענן הבסיסי ביותר כיום, שכמעט כולנו עושים בו שימוש, הוא כמובן ג'ימייל, הדואר האלקטרוני שמבוסס על שרתים חיצוניים. גוגל גם מפעילה את שירות גוגל דרייב, שהוא שירות ענן חינמי ובסיסי המיועד ללקוחות פרטיים. במקביל, חברת גוגל מפעילה את חטיבת GCP, חטיבת הענן המיועדת לעסקים. כיום מציעה החטיבה הזו של גוגל שירותי ענן מתקדמים, איכותיים וזולים לעסקים. גוגל מציעה מערך אחסון גדול במיוחד, אשר מאפשר גיבוי מלא של הנתונים החשובים לעסק, גישה לחומר בתוך שניות ספורות ויכולת אחזור מהיר. את כל זה מציעה גוגל במחיר מדהים של סנט בודד לכל ג'יגה בייט של נפח אחסון. שירות זה מתאים לאחסון "רק" כלומר אחסון של חומרים לגיבוי, ושל חומרים שאין בהם צורך לעבודה שוטפת. במקביל, מציעה גוגל גם שירותי ענן מתקדמים יותר, במחיר גבוה יותר, כמובן, לעסקים אשר מעוניינים לעבוד באופן שוטף דרך הענן.   אמזון חברת אמזון היא מן החברות הידועות בשוק של שירותי הענן.

אמזון היא מבין החברות הראשונת שהעניקה שירותי ענן ללקוחות, ומאז ועד היום היא משפרת את השירותים כל הזמן, ומעניקה מענה מתאים הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים. אחד מן השירותים החדשניים ביותר של חברת אמזון הוא אפשרות אחסון בענן ללא הגבלה. חברת אמזון מציעה שני מסלולים לשירות זה: האחד הוא אחסון בלתי מוגבל של קבצי תמונה, בעלות חודשית נמוכה מאד, והשני הוא אחסון בלתי מוגבל של כל סוג של קובץ או חומר, במחיר מעט גבוה יותר – ועדיין זול מאד ביחס לתמורה. המחירים של חברת אמזון נמוכים באופן משמעותי מן המחירים של מקבילותיה בשוק, כאשר המטרה של החברה היא להגדיל את כמות המשתמשים בשירותי הענן שלה. השירות הזה, כאמור, מיועד לאחסון בנפח גדול, והוא מגיע בנוסף לשירותי הענן החינמיים של חברת אמזון, כמו cloud drive, אשר יעיל לשימוש במכשירים ניידים.  

מיקרוסופט חברת מיקרוסופט הפכה לאחרונה את שירותי הענן שלה לזמינים ונוחים, כל סוגי השירותים תחת קורת גג אחת בשם office 365. שירות office 365 של חברת מיקרוסופט מיועד בבסיסו לשימוש פרטי וביתי, לאנשים שרוצים גישה נוחה לתמונות שהם מאחסנים, לשירותי הדואר האלקטרוני שלהם וכן הלאה. אך השדרוגים הרבים שיצרה חברת מיקרוסופט הפכו את השירות של office 365 לשימושי גם עבור עסקים וארגונים בינוניים וגדולים. השירות לארגונים גדולים כולל שילוב של אקטיב דיירקטורי, והוא כולל שירות זמין במיוחד של החברה לכל מקרה של תקלה או שאלה כלשהי. השירות הזה של חברת מיקרוסופט כולל בתוכו גם פרטים נוספים שימושיים במיוחד עבור כל עסק – כמו הגרסה המתקדמת ביותר של אופיס, שרתי דואר ופקס, מערכות טלפון מתקדמות, מערכות CRM ועוד מגוון רחב של מערכות ושירותים אשר מאפשרים לעסק לעבוד בצורה היעילה ביותר. חברת מיקרוסופט גם מציעה כיום שירותי אחסון ללא הגבלת נפח, במחיר חודשי סמלי ונמוך במיוחד, כחלק ממהפכה שתהפוך את מרבית שירותי הענן לחינמיים או כמעט חינמיים.

גילי סיסו, זנגולה בע"מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב