דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרד הבריאות וטיפולו בענף היין 

מאת    [ 22/05/2017 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 4670 פעמים ]

התפתחויות משמעותיות בוועדת הבריאות של הכנסת היום 22.05.16

בצעד חסר תקדים ולאחר לחץ עצום של מנכ"ל מועצת גפן יין צחי דותן ביקש שר הבריאות להמתין עם מעבר הפיקוח על היקבים לחיקו ב 6 חודשים על מנת שהם ילמדו את הנושא ויאפשרו ליקבים להתארגן לתקנות החדשות.

שימו לב. אין מדובר בביטול תקנות או שינוי מגמה בעניין יקבים כאלה ואחרים יש בקשה לדחייה בלבד על מנת להימנע להגיע לערכאות משפטיות בעניין החלת תקנונים דרקוניים לפני שמישהו במשרד הבריאות למד את הנושא.

בדיון שהתקיים הבוקר בכנסת והיו נוכחים בו: נציגי משרד הבריאות, משרד המשפטים, איגוד לשכות המסחר, משרד הכלכלה , משרד האוצר, התאחדות התעשיינים  ( אף נציג של יקבי הבוטיק לא הגיע ) התקבלה החלטה לקבל את בקשתו של שר האוצר ולדחות את הוראות החוק ל 30 בנובמבר 2017 ולא כפי שנקבע 30 למאי 2017.

מערכת אכול ושאטו ליוותה בחודש האחרון את כל נושא המעבר של היקבים למשרד הבריאות והתריעה כבר במאמר הראשון על ניסיון לעשות מחטף ולהחיל תקנון שיפגע בעשרות יקבים שקיימים כבר שנים רבות, פגיעה בחופש העיסוק, פגיעה בזכות הקניין ומעל הכל פגיעה תדמיתית בענף היין הצעיר שלנו שבו לא נלקח בחשבון כי היקבים הבוטיקים משפיעים על התעשייה ולא פעם מחייבים יקבים תעשייתיים להשתפר. תיירות פנים ותיירות חוץ, ייצוג ראוי בעולם ובתחרויות יין ומעל הכל מקור פרנסה למאות אנשים שבמחי קולמוס אחד נפלטים מהתעשייה הזו. אף אחד גם לא לקח בחשבון את ההשקעות האדירות שהיו ליקבים אלו עד עכשיו ומלאי היין שקיים וחתימות חוזים עם כורמים לקניית ענבים ועד כהנה וכהנה השלכות.

בכנס חרום שנערך אתמול במסעדת הטרקלין הציגה אילנית צמח שהקימה וועד פעולה חרום על מנת לעמוד בלוח הזמנים שהקצה משרד הבריאות לשלוח הסתייגויות על התקנון. התאריך נקבע ל 24.05 וזו הייתה הבעיה הקרדינלית. לוח הזמנים שניתן על ידי משרד הבריאות להגיש הסתייגות נראה מחטף ולא הגיוני על מנת לעשות זאת. ולכן בצעד ראשוני ודי חסר תקדים בענף היין המנומנם הצליחו לארגן וועד חרום ועומדים להגיש את ההסתייגויות בזמן. לפחות שתהיה אפשרות להגיש עתירות משפטיות במידה והגזרות יישארו כפי שהן. ללא הגשת ההסתייגויות לא הייתה אפשרות חוקית לפנות לערכאות.

משרד הבריאות ומשרד החקלאות קבעו סבב פגישות במחוזות השונים על מנת לתדרך את היקבים מה לעשות ואיך לפעול על מנת לבצע את התקנות החדשות אבל הבעיה הייתה וכאן שוב עלתה ריח לא טוב מהתאריכים הללו, כל הפגישות נקבעו לאחר תאריך הגשת ההסתייגויות. והיקבים שרובם העדיפו לא להבין את המחטף שניסו לעשות להם. ( בואו לשמוע מה יש לנו להגיד אבל לא סיפרו להם שאחרי שהם ישמעו את מה שיש לבירוקרטים להגיד לא תהיה להם אפשרות לעשות עם זה דבר כי מועד הגשת ההסתייגויות עבר )

מי שנפלא בפח הבירוקרטי הזה זו רותי בן ישראל שארגנה את היקבים בגזרת זכרון יעקב, בנימינה וכולי ותמכה בכל מאודה בקריאה ליקבים לבוא לשמוע את משרד הבריאות אבל לא סיפרה ליקבים על מועד הגשת ההסתייגויות. זו לא הטעייה מכוונת זו פשוט אי הבנת החומר וחבל, הטעיה כזו יכולה לעלות ליקבים בקטסטרופה אמתית. אז נכון שרותי בן ישראל חושבת שצריך לשתף פעולה עם הממסד ולא להיות בצד הלוחמני אבל בשביל זה יש לנו מספיק בירוקרטים שלא באים מהענף, כשזה בא מתוכנו יש לנו בעיה. זה לא הזמן לקבל נקודות וכמה שורות תודה בעיתון כזה או אחר , זה כן זמן לנסות ולעשות את הדברים נכון אחרי ששולטים בחומר, אחרי שמבינים מה עלול לקרוא, כאשר באמת ובתמים רוצים לעזור לענף כולו ולקדם את תעשיית הין .

כרגע יש דחייה של חצי שנה בכל נושא העברת הפיקוח למשרד הבריאות, אבל ההסתייגויות חייבות לעבור בתאריך שנקב. זה הדבר הראשון ואז קצת לקחת אוויר ולהירגע ולפעול יחד על מנת לנסות להגמיש את העניינים במקצת. זה אפשרי.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב