דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי ואיך לבצע איטום לבית? 

מאת    [ 18/05/2017 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 1970 פעמים ]

בית מגורים, ובעצם, כל מבנה שמאכלס אנשים ותכולות צריך להיות אטום לחדירת מים. נזילות לתוך בית הן צרות צרורות ועלולות לשבש את חיי הדיירים. במקרים של נזילות קלות אזי יש אי נעימות בגלל קירות רטובים, מראה שאינו יפה לעין ואוויר לח. במקרים של נזילות חזקות והצפה לא יהיה מנוס מפינוי המבנה עד לתיקון הבעיה. נזילות רציניות קורות בימים גשומים. הקירות והגגות נרטבים ובאין ניקוז טוב יפרצו המים בכל סדק קיים. הם עלולים להופיע במקומות לא צפויים ומרוחקים ממקום חדירתם. איתור נזילה יכול להית בעייתי והתיקון ארוך בזמן. מעבר לכך, עלולים להיגרם נזקים לבריאות הדיירים ולמערכות הנשימה שלהם.

איטום בעת הצורך

איטום חייבים לעשות במספר מקרים. בעת בניית הבית או בעת שיפוצים נרחבים וכלליים. יש להכין מפרט איטום לכל אזור בבית. מים יכולים לחדור מגגות, מקירות חיצוניים, מפתחים שונים, מקירות חיצוניים. ממרפסות חשופות וגם מתחתית הבית. לכל מקום כזה יש לפחות פתרון איטום אחד. הבחירה נעשית על פי צורת המבנה, אופיו, הצורך, וכמובן, על פי העלויות הכספיות. בבית בנוי יש לבצע איטום כל אימת שיש חשש לפגיעה באיטום קיים. איטום יכול להינזק עקב בלאי, חבלה, תאונה או כל כשל אחר. יש סוגי איטום שיש  להם טווח עמידות מסוים. למשל: יריעות ביטומניות עמידות לשנים ארוכות. זפת חמה טובה למספר שנים מועט יותר ויש לחדשה בתדירות גבוהה יותר.

עבודה תקנית

מומלץ לבצע את האיטום בצורה יסודית ועל פי התקן. הדבר אומר, בין היתר, בשימוש בחומרי איטום תקניים אשר מיוצרים על ידי יצרנים בעלי מוניטין. יש להתאים את סוג חומר האיטום והרכבו למקום בבית. איטום חדרים רטובים או תת קרקעיים למשל, יש לאטום בחומרים מורכבים יותר. אפשר לבחור במגוון חומרי איטום שמיוצרים על בסיס ביטומני, פוליאוריטני, ואקרילי. חשוב לא לערבב בין משפחות חומרי איטום בגלל שהם לא יידבקו אחת לשנייה. חשוב גם למרוח חומרים מקשרים על הבטון החשוף כדי לגרום לחומרים עצמם להיצמד טוב יותר. יש חומרי איטום משחתיים, נוזליים, וכאלו שמגיעים ביריעות.

חשיבה ותכנון

יש לבצע איטום מתוכנן בעת העונות היבשות כי רק אז ניתן לבצע אותו ביסודיות הנדרשת. לדוגמא: יש סוגי איטום שנדרשים להם מספר שכבות ויש צורך לחכות מספר ימים בין אחת לשנייה. אם אין ברירה ויש חדירות מים אזי מבצעים איטום גם בעונה  הרטובה כדי לתת פתרונות מהירים וזמניים. איטום חייב להיות חלק בלתי נפרד מכל העבודות הכרוכות בבניית בית או שיפוצים. הכנסתו בתוך כל המכלול הזה תביא לכך שתוקדש לו תשומת הלב הראויה כחלק מהמערכת ולא כחלק שולי שאינו חשוב. ניתן לתת לכל מבנה מעטפת איטום יסודית שתשאירו יבש גם בעונות הרטובות ביותר. חשוב גם להקדיש מחשבה לאיטום בתוך הבית ובמיוחד בחדרים רטובים. הדרך לדירה נוחה, יפה ובטוחה עוברת, בין השאר, גם באיטום מעולה.

קובי לוי - קבלן איטום בחברת האוטמים בישראל http://roofssealing.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב